آموزش ترومپت

آموزش ترومپت

 

آشنایی با ساز ترومپت:

 

 

ترومپت

 

ترومپت(trumpet) در دسته سازهای بادی قرار می گیرد و جنس آن معمولا از برنج ساخته می شود.از نظر تولید صدا در محدوده سوپرانو، ترومپت بین سازهای بادی، قادر است زیرترین صدا را تولید کند.کاربرد این ساز در موسیقی کلاسیک،جاز،پاپ و ارکسترها می باشد .

 

ساختمان ترومپت:

 

لوله ترومپت به صورت مخروطی ویژه ساخته شده که به دهانه ناقوسی شکل منتهی می شود.بر روی لوله 3 دکمه دیده می شود که وظایف مختلفی دارند.اولی باعث افزایش طول لوله برای بدست آوردن یک پرده بم می شود،با فشار دکمه دوم صوت نیم پرده می شود و فشار دکمه سوم باعث می شود صوت یک و نیم پرده پایین بیاید.

 گونه های ابتدایی این ساز را از چوب خیزران و بعدها از شاخ حیوانات می ساختند که در زمان جنگ به صدا در می آوردند.اولین نوع فلزی این ساز را یونانیان ساختند و بعدها در اروپا "دنر" اولین ترومپت فلزی را ساخت.در چین ترومپت از نوع بلند ساخته و نواخته می شد.نوعی ترومپت از جنس مسی یا نقره ای در مصر ساخته می شد که در رژه ها و امور نظامی کاربرد داشت.در دوران صفویه نیز ترومپت اروپایی در ایران و ترکیه رواج داشت و توسط نوازندگان استفاده می شد.

 

مقاله مرتبط:اهمیت و روشهای تنفس برای سازهای بادی در حین نوازندگی

 

آموزش موسیقی  و  آموزش ترومپت در آموزشگاههای موسیقی و 
یا بصورت تدریس خصوصی ترومپت در ایران انجام میشود و در این زمینه اساتید خوب و  با تجربه ای مشغول به برگزاری  کلاس ترومپت  میباشند.
کلاسهای تدریس ترومپت معمولا بصورت هفته ای یک یا دو جلسه در منزل هنرجو به شکل تدریس خصوصی و یا در آموزشگاه موسیقی انجام میشود
 و هنرجو بعد از طی یک دوره حدودا 2 ساله میتواند تسلط خوب و قابل قبولی روی نوازندگی این ساز پیدا کند، البته به شرط آنکه  کلاس موسیقی  بصورت مستمر و منظم انجام شده و هنرجو تمرینات خود را با نظم و پشتکار انجام دهد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , کلاس ترومپت , آموزش ترومپت , تدریس ترومپت , تدریس خصوصی ترومپت