آموزش تمپو

آموزش تمپو

 
 
 تمپو
 
 
 

آشنایی با ساز تمپو:

 
 
ساز  تمپو  دررده سازهای کوبه ای قرار می گیرد و در واقع یک ساز غیر ایرانی محسوب می شود.تمپو دارای دو نوع سفالی و فلزی است.
 
برای ساخت نوع سفالی تمپو در قسمت بدنه از سفال و برای رویه ساز از پوست حیوانات استفاده می شود و این نوع تمپو دارای قدمت بیشتری بوده و صدای آن نیز نسبت به تمپو فلزی گرمتر و پخته تر است.
 
در نوع فلزی آن برای بدنه، از فلز استیل یا آلومینیوم و برای پوست روی ساز نیز از طلق یا پلاستیک استفاده می شود.
 
ممکن است دلیل نامگذاری تمپو تولید دو صدای تم و پو باشد که توسط این ساز ایجاد می شود.این ساز بیشتر در مناطق جنوبی کشور،کردستان و آذربایجان غربی رایج است و با نامهای مختلفی مانند
 
تمپو،تیمپو،دمبو و دربونگه شناخته می شود.
 
بیشتر ریتمهای تمپو عربی و ترکی است و در ایران کاربرد آن اغلب برای افکتهای صوتی می باشد.تمپو را معمولا در حالت نشسته و یا گاهی اوقات در حالت ایستاده می نوازند و برای نواختن آن، ساز را بین پاها و یا زیر بغل قرار میدهند.
 
 
 
تمپو
 
 آموزش تمپو  و  آموزش داربوکا  در آموزشگاههای موسیقی و یا بصورت  تدریس خصوصی تمپو   در ایران انجام میشود و در این زمینه اساتید خوب و  با تجربه ای مشغول به برگزاری  کلاس تمپو   میباشند.
علاوه بر تمپو سازهای کوبه ای دیگر مانند تنبک،دف،کاخن،کوزه،پرکاشن،داربوکا،کونگا،درامز،هپی درام،هنگ درام،تانگ درام و ...در آموزشگاه موسیقی بهار اندیشه تدریس میشود.
کلاسهای  تدریس تمپو  معمولا بصورت هفته ای یک یا دو جلسه در منزل هنرجو به شکل تدریس خصوصی و یا در آموزشگاه موسیقی انجام میشود
 و هنرجو بعد از طی یک دوره حدودا 6ماهه میتواند تسلط خوب و قابل قبولی روی نوازندگی این ساز پیدا کند، البته به شرط آنکه  کلاس موسیقی  بصورت مستمر و منظم انجام شده و هنرجو تمرینات خود را با نظم و پشتکار انجام دهد. 
 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تمپو, کلاس موسیقی , کلاس تمپو, آموزش تمپو, تدریس تمپو, تدریس خصوصی تمپو, آموزش داربوکا