آموزش کلارینت

آموزش کلارینت

کلارینت

 

 
کلارینت(Clarinet) در دسته سازهای بادی قمیشی می باشد.کلارینت یک قمیش، دارای یک مجرای استوانه ای است و یک سوراخ تقریبا استوانه ای دارد.این ساز جز سازهای انتقالی محسوب می شود و معمولا از چوب سیاه آفریقایی ساخته می شود.به نوازنده کلارینت،کلارینتیست گفته می شود.
 
گفته می شود که یوهان کریستف دنر،کلارینت را در کشور آلمان و در حوالی سال 1700 با اضافه کردن قطعه ای به ساز "شالوماو" اختراع کرده است.پس از آن با تغییراتی که در ساز به وجود آوردند توانستند این ساز را از لحاظ کارایی بهبود ببخشند.
 
 
 
 
 کلارینت انواع و اقسام مختلفی دارد،اما زمانی که از آن صحبت می شود معمولا منظور کلارینت سوپرانو می باشد.کلارینت با توجه به انعطاف پذیریش در گروههای کنسرت،گروههای نظامی و جاز و همچنین برای هنرجویان کلاسیک کاربرد دارد.
 
نوعی از کلارینت که توانایی تولید فواصل موسیقی شرقی را دارد "قره نی" نامیده می شود.لازم به ذکر است که کلارینت بیشترین محدوده صدایی را در بین سازهای بادی دارا می باشد.
 
آموزش موسیقی  و  آموزش کلارینت  در آموزشگاههای موسیقی و 
یا بصورت  تدریس خصوصی کلارینت  در ایران انجام میشود و در این زمینه اساتید خوب و  با تجربه ای مشغول به برگزاری  کلاس کلارینت  میباشند.
کلاسهای  تدریس کلارینت  معمولا بصورت هفته ای یک یا دو جلسه در منزل هنرجو به شکل تدریس خصوصی و یا در آموزشگاه موسیقی انجام میشود
 و هنرجو بعد از طی یک دوره حدودا 2 ساله میتواند تسلط خوب و قابل قبولی روی نوازندگی این ساز پیدا کند، البته به شرط آنکه  کلاس موسیقی  بصورت مستمر و منظم انجام شده و هنرجو تمرینات خود را با نظم و پشتکار انجام دهد. 
 
 

در آموزشگاه بهار اندیشه  آموزش کلارینت  زیر نظر اساتید با تجربه و شناخته شده بصورت خصوصی انجام می شود.برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید با شماره های 22924816 و22924817

تماس بگیرید.

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , آموزش کلارینت , تدریس کلارینت, تدریس خصوصی کلارینت , کلاس کلارینت