• خانه
  • بلاگ
  • آیا مشروبات الکلی یا سیگار تاثیری در بهتر شدن صدای خوانندگان دارد؟

آیا مشروبات الکلی یا سیگار تاثیری در بهتر شدن صدای خوانندگان دارد؟

 

 آموزش آواز

 

جالب است بدانید که برخی از خوانندگان بر این باور هستند که مشروبات الکلی یا سیگار صدای آنها را بهتر میکند و اصطلاحا صدای آنها را باز میکند.اما در پاسخ به این مطلب باید گفت که این یکی از عوامانه ترین توهماتی است که متاسفانه ازجانب برخی موزیسین ها (حتی بعضا حرفه ای) باب شده است.اما واقعیت مسئله این است که این مطلب در هیچ پژوهش مستند پزشکی یا مجلات معتبر و مرتبط با موسیقی یا پزشکی تاکنون اثبات نشده است.

 

خانم "لارا براونینگ هندرسن" در کتابی تحت عنوان"  آموزش آواز  و تکنیک های بیان" عنوان میکند که مشروبات الکلی به شدت برای تارهای صوتی مضر است،چون الکل باعث گرم و شل شدن تارهای صوتی و در نتیجه حرکتهای افسار گسیخته آنها میشود که شاید حتی منجر به بیماری انحنای تارهای صوتی و یا حتی پارگی آنها در دراز مدت بشود.

 

 تدریس خصوصی موسیقی

 

مشروبات الکلی یا سیگار نه تنها کیفیت صدای خواننده را بالا نمی برد بلکه موجب ایجاد نویز در صدای خواننده و تبدیل شدن صدا به حالت دو رگه و ایجاد آواهای مزاحم در صدای  او نیز خواهد شد.عموما شخصی که مشروبات الکلی مصرف کرده است صدای خود را بهتر میشنود،زیرا مشروبات الکلی باعث میشود گرمای بدن خواننده بالاتر برود و در اثر این گرما حفره های نازال منبسط شده و هوای بیشتری در آنها جریان پیدا می کند و او با حس و حال بهتری آواز میخواند.اما تکرار این عمل در دراز مدت باعث از دست رفتن کنترل خواننده در کوک و داینامیکس صدا میشود و در سنین بالاتر موجب فالش شدن صدا خواهد شد.

 

بنابراین سیگار و بطور کلی دخانیات به شدت صدا را تحت تاثیر قرار میدهند و باعث ایجاد ندول حنجره (گره تارهای صوتی) ،التهاب شدید حنجره و نهایتا سرطان حنجره میشوند.

 

 تدریس آواز

 

از نکات دیگر که موجب تخریب صدای خوانندگان میشود، میتوان به نوشیدن مایعات خیلی داغ و یا خیلی سرد اشاره کرد.نوشیدنی های خیلی داغ باعث ایجاد ناهنجاری در حنجره و حفره گلو میشوند.

 

از دیگر عوامل مخرب صدا میتوان به عدم رعایت بهداشت دهان و دندان اشاره کرد.به این صورت که تجمع باکتریها در دهان باعث ایجاد عفونت مزمن در گلو میشوند و این ترشحات پشت حلق سبب ایجاد آلرژی در حفره های گلو و بینی میشوند.

 

موارد ذکر شده از اصلی ترین عوامل تخریب صدای خواننده به شمار می روند که البته موارد دیگری همچون عدم گرم کردن صدا،نداشتن تمرینات منظم صداسازی،عدم رعایت پایین وبالای صدا،وارد کردن فشار بیش از حد به صدا،استرس و عدم درک ریتم و وزن نیز در پایین آمدن کیفیت صدای خواننده تاثیر دارند که در مقالات بعدی به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس آواز در سال 1401 میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.

برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس پیانو در سال 1401 میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.

برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس گیتار در سال 1401 میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش آواز , هزینه کلاس گیتار در سال 1401  , هزینه کلاس پیانو در سال 1401 , هزینه کلاس آواز در سال 1401

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com