• خانه
  • بلاگ
  • آیا معلم موسیقی بداخلاق می تواند به پیشرفت هنرجو کمک کند؟

آیا معلم موسیقی بداخلاق می تواند به پیشرفت هنرجو کمک کند؟

 

 

معلم موسیقی

 

تجربه نشان داده است که معلمین موسیقی بی اعصاب و بداخلاق بیشتر باعث ایجاد استرس،ترس،ناراحتی و اضطراب در هنرجویان می شوند و نمیتوانند به رشد و تعالی آنها کمک کنند.

 

اینگونه مدرسین معمولا قیافه های حق به جانب،عصبی و پرخاشگر دارند و عموما ضعفهای عمده در تدریس دارند و حرکات تهاجمی و بعضا بی ادبانه آنها صرفا یک نمایش است برای اثبات خودشان به هنرجو و خانواده وی.

 

معلم موسیقی  خوب و با حوصله هیچگاه و به هیچ دلیلی از کوره در نمی رود.او هیچگاه به هنرجوی خود توهین نمی کند و شخصیت او را از بین نمی برد،حتی اگر لازم باشد بارها و بارها مطلبی را برای او تکرار کند و جواب سوالات تکراری وفراوان او را بدهد.

 

 استاد موسیقی

 

اما در کمال تعجب دیده میشود که بسیاری از هنرجویان و خانواده ها  دوست دارند با چنین معلمینی کلاس بردارند،زیرا حس میکنند هر قدر معلم بداخلاق تر باشد توانایی او در تدریس و انتقال مطالب بیشتر است،در حالیکه این طرز تفکر کاملا مردود وغلط است.

 

در دهه های 60 و 70 به دلیل کمبود معلم موسیقی،شرایط رو به پیشرفت اقتصادی کشور و نابودی کامل اقتصاد کشورهای مشترک المنافع،تعداد زیادی معلم موسیقی از گرجستان،ارمنستان،آذربایجان و سایر کشورهای منطقه به ایران مهاجرت کردند.سیستم آموزشی روس که در این کشورها نیز اجرا میشود هنرجو را سرباز و معلم را فرمانده می داند که هنرجو باید بی کم و کاست دستورات معلم را اجرا کند.در این دوره بسیاری از مدرسین ایرانی نیز از این معلمان الگو گرفته و سبک آنها را پیاده می کردند.

 

در این سیستم هیچ اعتراضی به روش  آموزش موسیقی  قابل قبول نیست و می توان کمونیسم هنری را در آن یافت که با معیارهای امروز جامعه ما هماهنگی و همخوانی ندارد.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , معلم موسیقی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com