• خانه
  • بلاگ
  • چرا فرزندمان علاقه ای به تمرین موسیقی ندارد؟( و راهکارهای اصلاح آن)

چرا فرزندمان علاقه ای به تمرین موسیقی ندارد؟( و راهکارهای اصلاح آن)

 

 موسیقی کودکان

 

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که بیشتر کودکان در آغاز  کلاس موسیقی  بسیار شیفته و فریفته موسیقی می شوند،اما در ادامه و با دشوارتر شدن تمرینات،ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند و یا  ابراز بی علاقگی کنند. تدریس موسیقی به کودکان امری بسیار دقیق و دشوار است و معلم باید توانایی بالایی برای جذب کودک به موسیقی جدی داشته باشد و خانواده ها هم باید در این امر مشارکت داشته باشند و کودک را در زمان های تمرین همراهی کنند.به عنوان مثال در ساعات تمرین کنار او بنشینند و مطالعه کنند و گاهی نیز او را مورد تشویق قرار دهند و به این ترتیب به او نشان دهند که پیشرفت او در موسیقی چقدر برایشان لذتبخش است.

 

دیگر اینکه برخی از کودکانی که از  کلاس ارف  وارد کلاس تخصصی موسیقی می شوند،هنوز هم به موسیقی به دید یک بازی و صرفا تفریح نگاه می کنند.این مشکل بزرگی است که در برخی از  کلاس موسیقی کودک  برای بچه ها به وجود می آید و به جای اینکه کودک را به طور جدی درگیر مباحث اصلی موسیقی  و تمرین های عمیق کنند،او را بسیار سطحی و غیر واقعی با موسیقی آشنا می کنند.به این ترتیب کودک در بدو ورود  به یک کلاس جدی،تفاوت آشکاری بین کاری که قبلا انجام می داده و تمرین های دقیق و پرزحمت جدید می یابد و اصطلاحا  جاخالی می دهد.

 

کلاس موسیقی کودک

 

به عنوان راهکارهای اصلاح این مسائل ومشکلات باید گفت که در اینجا نقش معلم موسیقی بسیار مهم و پررنگ است.او می تواند با مکانیزم های تشویقی، کودک را به تمرین های جدی علاقمند کند.بدون اینکه لحن و رفتاری جدی داشته باشد.کودکی که به معلم خود علاقه نداشته باشد،خیلی تمرین و  آموزش موسیقی  را جدی نمی گیرد.

 

نکته مهم بعدی این است که کودک باید بتواند با  معلم موسیقی  خود ارتباط برقرار کند و او را دوست داشته باشد( نه اینکه از او بترسد)،  تا دقیقا به حرفهایش گوش دهد و تمریناتش را انجام دهد.اگر دیدید کودک تان به معلمش علاقه ندارد و یا معلم انگیزه کافی در او ایجاد نمیکند،می توانید کلاس او را عوض کنید.

 

متاسفانه بسیاری از کودکان امروز، تحت تاثیر فضای مجازی هستند.اجازه ندهید کودک شما بدون هماهنگی و اجازه شما از موبایل و کامپیوتر استفاده کند.کاربرد این وسایل را محدود کنید تا کودک وقت کافی برای انجام تمرین های موسیقی به دست آورد.برای این کار به او برنامه ای بدهید که زمان تمرین کردن و زمان کار با موبایل و کامپیوتر در آن مشخص باشد.

 

آموزش موسیقی کودکان

 

برخی از کودکان نیز،صرفا با دید چشم و هم چشمی با هم سن و سالان خود، به دنبال موسیقی می روند.آنها در باطن علاقه چندانی به فراگیری آن ندارند و خیلی زود از موسیقی خسته می شوند و آن را برای همیشه کنار می گذارند.

 

به طور کلی توصیه می شود که کودک را از سنین خیلی پایین به کلاس موسیقی نفرستید.بهترین سن برای شروع موسیقی جدی 8 یا 9 سالگی است.چون در این سنین،معلم می تواند به راحتی مباحث جدی موسیقی را به کودک آموزش دهد.زیرا کودک خواندن و نوشتن را می داند و ذهن او به اندازه کافی برای درک مباحث دشواری مانند ریتم ودید خوانی رشد کرده است.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , کلاس ارف , معلم موسیقی , کلاس موسیقی کودک

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com