سبک موسیقی الکترونیک چیست؟

موسیقی الکترونیک

 

موسیقی الکترونیک همانطور که از نامش مشخص است نوعی از موسیقی است که در تهیه آن از سازهای الکترونیک و فناوریهای موسیقی الکترونیک استفاده می شود.تفاوت عمده این نوع موسیقی با موسیقی های دیگر این است که در صداهای ساخته شده فقط از ابزار الکترونیکی استفاده می شود  و ادوات آکوستیک هیچ کاربردی ندارد.این نوع موسیقی معمولا به صورت بی کلام میباشد.

 

این سبک موسیقی به تازگی در کشورمان توانسته است توجه عده زیادی از هنردوستان را جهت  آموزش موسیقی  الکترونیک به خود جلب کند.موسیقی الکترونیک در اواخر دهه 60 میلادی و با دسترسی آسان تر به تکنولوژی موسیقی،بصورت فزاینده ای رو به رشد رفت و در اوایل دهه 70 با سبک های DISCO و FUNK مطرح شد.در این دوره سبک هایی همچون TECHNO در شهرهای شیکاگو،دیترویت و نیویورک اجرا شد.

 

موسیقی الکترونیک

 

نمونه ای از دستگاههای تولید صدای الکترومکانیکی شامل  تل هارمونیوم،ارگ هموند و  گیتار الکتریک  میباشد و برای تولید صداهای کاملا خاص الکترونیک میتوان از دستگاههای ترمین،سینث سایزر و کامپیوتر نیز استفاده کرد.

 

امروزه موسیقی الکترونیک توانسته است خود را به یکی از محبوب ترین سبک های موسیقی POP تبدیل کند.نکته جالب این است که این سبک در ابتدا نوعی موسیقی رقص به شمار می رفت،اما با گذشت زمان فرم های بسیار ملایم تر و آرامتری را به خود گرفت و امروزه موسیقی الکترونیک شامل انواع و زیر سبکهای فراوانی شده است و طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد.

 

موسیقی الکترونیک

 

هر ساله فستیوال های بزرگ و بین المللی موسیقی الکترونیک در کشورهای بلژیک و آمریکا به ترتیب با نام های جشنواره تومارولند و جشنواره اولترا برگزار می شود و دی جی های معروفی از سراسر جهان در آن شرکت می کنند و علاقه مندان بسیاری را در سبک های مختلف موسیقی الکترونیک جذب میکند.

برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس گیتار در سال 1401  میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , آموزش گیتار الکتریک , هزینه کلاس گیتار در سال 1401 

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com