• خانه
  • بلاگ
  • معلمان در مقایسه با درمانگران آموزشی (بخش اول)

معلمان در مقایسه با درمانگران آموزشی (بخش اول)

معلمان و درمانگران آموزشی در یک نگاه

تدریس خصوصی

شاید معلمان و درمانگران آموزشی شبیه به نظر برسند، اما در واقع با هم متفاوت هستند. معلمان معمولا در موضوعات خاص مانند ریاضی به دانش‌آموز کمک می‌کنند. آنها مهارت‌هایی را که قبلا در کلاس درس آموزش داده شده است را دوباره آموزش می‌دهند.

درمانگران آموزشی رویکردهای گسترده‌تری را دنبال می‌کنند. آنها به کودکان تکنیک‌هایی را برای مقابله با مشکلات مربوط به یادگیری و تمرکز آموزش می‌دهند که ممکن است از آنچه در کلاس درس می‌بینند فراتر برود.

کودکانی که در رابطه با یادگیری و تمرکز مشکل دارند می‌توانند در مورد تکالیف مدرسه از کمک‌های بیشتری بهره بگیرند. هم معلمان و هم درمانگران آموزشی می‌توانند این کمک اضافی را به دانش‌آموز ارائه دهند.

اگرچه شغل معلمان و درمانگران آموزشی ممکن است مشابه باشد، اما در واقع با هم متفاوت هستند. روش‌هایی که آنها با کودک کار می‌کنند نیز متفاوت است. درک این تفاوت‌ها می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام یک برای فرزندتان مناسب است.

معلمان:

معلمان به دانش‌آموزان کمک می‌کنند نمرات خود را بهبود بخشند. آنها معمولا بر روی یک موضوع خاص مانند ریاضی یا مطالعات اجتماعی تمرکز می‌کنند. زمینه‌های حرفه‌ای معلمان بسیار گسترده است. آنها ممکن است تجربه کار با بچه‌هایی که در رابطه با یادگیری و تمرکز مشکل دارند نیز داشته باشند، یا ممکن است اصلا در این زمینه هیچ تجربه‌ای نداشته باشند.

معلمان با بچه‌ها در زمینه مدیریت زمان و مهارت‌های مطالعه‌ای و نحوه تکمیل وظایف، کار می‌کنند. این نوع از آموزش بر روی مهارت‌های علمی و آکادمیکی که قبلا در کلاس درس آموزش داده شده است تمرکز دارد. اما بعضی از معلمان ممکن است برخی مهارت‌ها و مفاهیم را آموزش دهند، تا دانش آموز با مطالب آموزشی جدید آشنا شود.

معلمان می‌توانند یک بار در هفته با کودک ملاقات داشته باشند. اما شما می‌توانید برای جلسات بیشتر نیز برنامه‌ریزی کنید. این نوع تدریس انواع مختلف دارد، از جمله:

 

تدریس خصوصی:

تدریس خصوصی رایج‌ترین نوع تدریس است. معلمان خصوصی با بچه‌ها به صورت تک به تک کار می‌کنند و می‌تواند برای کسانی که در رابطه با یادگیری و تمرکز مشکل دارند مفید باشد. معلمان خصوصی می‌توانند دانشجو، معلمان نیمه‌وقت، معلمان تمام‌وقت یا معلمان بازنشسته باشند. جلسات تدریس خصوصی را می‌توان در خانه یا مدرسه یا یک مکان دیگر مانند کتابخانه‌های عمومی برگزار کرد.

مراکز تدریس:

شما می‌توانید مراکز آموزشی مختلف را مورد بررسی قرار دهید. جلسات تدریس خصوصی در این مراکز، در یک ساختمان اداری در طول ساعت‌های بعد از مدرسه برگزار می‌شوند. در این مراکز از مطالب و روش‌های آموزشی استاندارد استفاده می‌شود. بعضی از مراکز آموزشی، کلاسهای  گروهی ارائه می دهند که ممکن است کم هزینه‌تر از جلسات تک به تک و تدریس خصوصی باشد.

آموزش آنلاین:

برخی از شرکت‌ها تدریس خصوصی چند نفره و یا تک به تک و یا به صورت آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهند. به این ترتیب معلم با یک کودک از طریق اینترنت (معمولا از طریق ویدئو کنفرانس) کار می‌کند. آموزش آنلاین معمولا برای تدریس خصوصی ریاضی ، تدریس خصوصی فیزیک  و برخی دروس دیگر قابل انجام است. اگر نمی‌توانید یک معلم خوب در منطقه خود پیدا کنید، تدریس خصوصی به صورت آنلاین بهترین گزینه است.

آموزش نرم‌افزاری:

در این نوع تدریس، آموزش به واسطه برنامه‌های کامپیوتری و از طریق برگه‌ها و بازی‌های آموزشی ارائه می‌شود. برخی از نرم افزارهای آموزشی رایگان هستند، برخی دیگر خیر. از آنجایی که در آموزشی با نرم افزار معلم حضور فیزیکی ندارد، نیاز به نظارت و نظم بیشتر از سوی شما نیز وجود دارد. در تدریس خصوصی می‌توان از نرم‌افزارهای آموزشی نیز بهره برد.

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی فیزیک , تدریس خصوصی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com