• خانه
  • بلاگ
  • معلمان در مقایسه با درمانگران آموزشی (بخش دوم)

معلمان در مقایسه با درمانگران آموزشی (بخش دوم)

درمانگران آموزشی

تدریس خصوصی

درمانگران آموزشی دوره دیده‌اند تا به بچه‌هایی که مشکلات مربوط به یادگیری و تمرکز دارند کمک کنند مهارت‌های علمی خود را ارتقا دهند. آنها همچنین مشکلات رفتاری را نیز پوشش می‌دهند. آنها به جای اینکه دانش‌آموز را برای امتحان آماده کنند، به مسائل خاص (به عنوان مثال، ناراحتی) می‌پردازند. آنها از استراتژی‌هایی به نام مداخلات هدفمند استفاده می‌کنند.

درس املا برای یک کودک مبتلا به خوانش‌پریشی (دیسلکسیا) یک مانع بزرگ است. یک درمانگر آموزشی راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکل ارائه می‌دهد. به علاوه او راهکارهایی برای مقابله با سرخوردگی ناشی از املای نادرست کلمات نیز ارائه می‌دهد.

زمینه‌های تحصیلی درمانگران آموزشی دیده هم مانند معلمان بسیار گسترده است. آنها ممکن است به صورت عمومی یا تخصصی آموزش دیده باشند. یا ممکن است زمینه‌ای در مشاوره نیز داشته باشند. یک درمانگر برای اینکه از انجمن درمانگران آموزشی مدرک داشته باشد باید مدرک کارشناسی ارشد داشته و در این زمینه دوره‌های آموزشی دیده باشد.

درمانگرهای آموزشی به صورت تدریس خصوصی یا در مدارس، مراکز آموزشی یا کلینیک‌ها فعالیت می‌کنند. آنها باید در زمینه‌های آموزشی ویژه‌ای مانند آموزش خواندن چند حسی (multisensory reading instructio) تخصص داشته باشند. آنها همچنین ممکن است با سنین خاصی مانند دانش آموزان مدارس ابتدایی کار کنند. کودک باید یک بار در هفته یا بیشتر با درمانگر آموزشی جلسه داشته باشد.

معلم یا درمانگر آموزشی؟

اگر فرزند شما با یک موضوع یا مهارت خاص در مدرسه، مانند مدیریت زمان، مشکل دارد آموزش تک به تک یا تدریس خصوصی می‌تواند گزینه مناسبی برای شروع باشد.

شاید بتوانید از کمک یک معلم به صورت رایگان بهره ببرید. زیرا بعضی مدارس، به ویژه مدارسی که در محله‌ قشرهای کم درآمد هستند، برنامه‌های  تدریس خصوصی ریاضی ، تدریس خصوصی فیزیک  و سایر دروس بصورت رایگان برای دانش‌آموزان در نظر می‌گیرند.

در این مورد از مدرسه فرزندتان پرس و جو کنید. حتی اگر مدرسه تدریس خصوصی نیز ارائه نکند، ممکن است فهرستی از معلمان موجود در اختیارتان قرار دهد. همچنین می‌تواند برنامه‌های دیگری که در نزدیکی محل زندگی‌تان ممکن است وجود داشته باشند را نیز به شما معرفی کند.

اگر مطمئن نیستید که مشکل یادگیری فرزندتان چیست، درمانگر آموزشی بهترین گزینه است. درمانگران، برای شناسایی مشکلات مربوط به یادگیری و نحوه تاثیرگذاری بر دانش‌آموزان و رفتارهای آموزشی آنها دیده‌اند. آنها همچنین می‌توانند استراتژی‌هایی را ، مانند تکنیک‌هایی برای بهبود درک مطلب به شما یاد دهند تا در آینده استفاده کنید.

اگر قبلا از معلم کمک گرفته‌اید اما تفاوتی در فرزندتان مشاهده نکرده‌اید، آموزش درمانی ارزش امتحان کردن را دارد. با این حال درمانگران آموزشی به خاطر آموزش بیشتر کمی پرهزینه‌تر هستند. آنها برای کار با بچه‌هایی که در یادگیری و تمرکز مشکل دارند تخصص دارند.

در هر دو صورت، باید حتما با فرد دیدار کنید و در مورد فرزندتان با او صحبت کنید. هر دو گزینه می‌تواند اعتماد به نفس فرزند شما را افزایش داده و به فرزندتان کمک کند تا در مدرسه موفق شود. در مورد جوانب مثبت و منفی کمک گرفتن از معلم یا درمانگر پرس‌وجو کنید و بسته به نیاز فرزندتان بهترین تصمیم را بگیرید.

نکات کلیدی
 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی فیزیک , تدریس خصوصی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com