6 مزیت درس های کلاس موسیقی (بخش دوم)

در ادامه مقاله قبل در اینجا به دیگر مزایای کلاس موسیقی برای یادگیری و آموزش موسیقی می پردازیم

کلاس موسیقی

کلاس موسیقی باعث آموزش نظم و شکیبایی می شود

یادگیری یک آلت موسیقی کودکان را به لذت بردن از آموزش موسیقی تعلیم می دهد. برای مثال، ویولن یک منحنی یادگیری شیب دار دارد. Larew می گوید، "به هنگام یادگیری ویولن قبل از نواختن یک موسیقی شما باید یاد بگیرید چگونه آن را در دست خود نگه دارید؟ پاها و دستان خود را در کجا قرار دهید؟ " این کار به کودکان آموزش می دهد چگونه ساعت ها، ماه ها و یا حتی سال های زیادی را قبل از رسیدن به یک سری اهداف خاص تمرین کنند، به عنوان مثال کار با یک گروه و یا تولید یک قطعه تکنوازی فردی.

لارو می گوید: " رفتن به کلاس موسیقی خصوصی و تمرین در منزل نیازمند یک قدرت تمرکز بالا حتی به اندازه 10 دقیقه در هر وعده دارد" کلاس های گروهی نیز که در آن دانش آموزان یاد می گیرند که در یک مجموعه موسیقی بنوازند، همچنین صبر را افزایش می دهند، زیرا کودکان باید منتظر نوبت خود باشند تا به طور جداگانه قطعه خود را بنوازند. به هنگام انتظار برای نوبت های خود و گوش دادن به همکلاسی های خود افراد یاد می گیرند به هم نوع و همکلاسی خود احترام بگذارند و مشارکت موثر و فعال داشته باشند.

کلاس موسیقی باعث افزایش اعتماد به نفس می شود

شرکت در اتاق های بحث و گفتگو به کودکان یاد می دهد که نقد سازنده را بپذیرند. تبدیل یک بازخورد منفی به تغییر مثبت باعث ایجاد اعتماد به نفس در فرد می شود. این امر به ویژه به آنها کمک می کند که بدانند هیچ کس، چه خود آنها و یا هم کلاسی های آنها، کامل نیست و هر کس فضایی برای بهبود خود خواهد داشت.

لارو می گوید: "ارائه خود به صورت عمومی، یک مهارت مهم است که می تواند شما را تبدیل به یک موسیقیدان حرفه ای کند." او اضافه می کند این مهارت به راحتی قابل انتقال به عموم است. البته، وقتی که یک فرد به اندازه کافی پیشرفت کند، او صاحب مهارت های موسیقی خواهد شد که به او کمک می کند مستقل شود.

کلاس موسیقی کودکان را با فرهنگ های دیگر آشنا می کند

با یادگیری و نواختن انواع مختلف آلات موسیقی، افراد درمی یابند که موسیقی چه نقش مهمی را در فرهنگ های مختلف ایفا می کند. به عنوان مثال، bongos و تیبال ممکن است کودکان را به یاد سبک های آفریقایی و کوبایی موسیقی بیاندازد.

اگرچه ویولون مدرن امروزه در ایتالیا ریشه دارد، اما یادگیری آن کودکان را با حال و هوای موسیقی کلاسیک که توسط موسیقیدانان آلمانی و اتریش ایجاد شد آشنا می کند. سازهای چند منظوره مانند ویولن و پیانو می توانند یک طیف گسترده ای از سبک ها، از جمله کلاسیک و جاز (که در جنوب آمریکا ایجاد شده است) را پوشش دهد. مهم است که کودکان در سنین جوانی با فرهنگ های دیگر آشنا شوند، زیرا این امر موجب باز شدن دید آنها نسبت به جهان و سنت ها می شود.

هنگام انتخاب آلت موسیقی چه نکاتی را باید در نظر بگیرید

در نهایت، سازی که شما و فرزندتان انتخاب می کنید به تعدادی از عوامل بستگی دارد. نکات قید شده در لیست زیر را قبل از انتخاب یک ساز موسیقی جدید در نظر بگیرید:

  • آیا فرزند شما برای استفاده از آن سازهیجان زده است؟ آیا او صدا و حس ایجاد شده توسط آن ساز را دوست دارد؟ بعضی از مدارس موسیقی "باغ وحش خانگی" ارائه می دهند که بچه ها را با چند ساز موسیقی آشنا می کند.
  • آیا آلت موسیقی به اندازه کافی چالش برانگیز است یا به اندازه کافی چالش برانگیز نیست (برای هر دو شما و فرزند شما)؟
  • آیا با خلق و خوی فرزند شما سازگار است؟
  • آیا می توانید هزینه های تعمیر و نگهداری آن را بپردازید؟
  • به عنوان والدین، صدای آلت موسیقی نواخته شده توسط فرزند خود را در ساعاتی که در خانه تمرین می کند، دوست دارید؟
  • آیا فرزند شما به یک سبک خاصی از موسیقی علاقمند است؟ اگر چنین است، آن را در انتخاب آلت موسیقی خود مدنظر قرار دهید. به عنوان مثال، یک نوازنده ویولن به سختی می تواند در یک گروه جاز مشغول کار شود.

معلمان همیشه در خصوص اینکه کدام ساز برای کودکان مناسب است توافق ندارند، اما بسیاری از معلمان کلاس موسیقی معتقدند که یادگیری پیانو، پرکاشن وسازهای ضربه ای (مانند درامز و سنتور)،فلوت،گیتار و ویولن امری بدیع است.

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , کلاس موسیقی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com