• خانه
  • بلاگ
  • کدامیک بهتر است: پیانوی دیجیتال یا پیانوی آکوستیک؟

کدامیک بهتر است: پیانوی دیجیتال یا پیانوی آکوستیک؟

 

آموزش پیانو

در این مقاله میخواهیم توصیه هایی برای خرید یک پیانوی خوب انجام دهیم و در نهایت بررسی کنیم که پیانوی دیجیتال بهتر است یا آکوستیک؟

در ابتدا باید این مطلب را متذکر شویم که خرید پیانو کاملا به بودجه شما بستگی دارد و اصولا هر چقدر هزینه بیشتری پرداخت شود میتوان پیانوی بهتری تهیه کرد.اما لزوما این مطلب به معنای این نیست که هر پیانوی گرانی برای  آموزش پیانو  و یا هر نوع هنرجویی مناسب است.

 

علاقمندانی که به طور جدی  آموزش موسیقی  را دنبال می کنند همیشه به دنبال خرید پیانوی آکوستیک هستند.پیانوهای آکوستیک معمولا قیمتی بسیار بالاتر از دیجیتال دارند.فوایدی دارند و طبیعتا معایبی.پیانوی آکوستیک هر سال نیاز به کوک و تنظیم دارند که این خود بستگی به برند و کیفیت پیانو دارد و در برخی برندها تا سالی دو و سه بار نیز ممکن است نیاز به کوک باشد که این خود مستلزم هزینه و وقت میباشد و حمل و نقل آنها نیز تخصصی و مشکل است.

اما با داشتن یک پیانوی آکوستیک خوب شما لذت شنیدن صدای طبیعی پیانو را احساس خواهید کرد.کیفیت شستی ها،صدادهی،داینامیکس،سونوریته و دیگر فاکتورهای مهم در این پیانوها باعث میشود که نوازنده از همان ابتدا،با اصول درست نوازندگی آشنا شود.

 

به طور کلی،اگر قصد رفتن به  کلاس موسیقی  را بطور جدی دارید و امکانات مالی مناسبی دارید،خرید یک پیانوی آکوستیک را به شما پیشنهاد میکنیم.اما فراموش نکنید که خرید یک پیانوی متوسط،حدود20 تا 30 میلیون تومان برای شما هزینه برمی دارد.همچنین شما میتوانید برای شروع  کلاس پیانو  یک پیانوی دست دوم خوب،با قیمت مناسب پیدا کنید.اما قبل از خرید آن،حتما با یک کارشناس و  استاد پیانو  مشورت کنید.زیرا بسیاری از پیانوهای کارکرده مشکلاتی دارند که به راحتی برطرف نخواهند شد.

 

 از طرفی برخی از پیانوهای آکوستیک آنقدر بی کیفیت هستند که پیانوهای دیجیتال میتوانند جایگزین مناسبی برای آنها باشند.برندهای متفاوتی از پیانوهای دیجیتال امروزه در بازار موجود است که کیفیتهای کاملا متفاوت دارند.برخی از برندهای پیانو دیجیتال کیفیت صدای بسیار خوبی دارند که حتی توسط یک نوازنده حرفه ای نیز قابل تشخیص نیست و برای  تدریس پیانو  کاملا مناسب هستند.

 

این پیانوهای دیجیتال مجهز به خروجی هدفون،USB PORTبرای اتصال به تجهیزات دیگر دیجیتال،ضبط و پخش،تغییر صدا،مترونوم،افکتهای متفاوت و بعضا امکانات همراهی کننده می باشد که کمک بسیار خوبی به روند فراگیری موسیقی میدهند.

 

پیانوهای دیجیتال گزینه بسیار مناسبی برای زندگی آپارتمانی هستند،زیرا صدای آنها قابل تنظیم بوده و از هدفون نیز می توان برای تمرین در ساعات آخر شب استفاده کرد.همچنین میتوان از این پیانوها به عنوان یک میدی کی برد برای ضبطهای دیجیتال و VST استفاده کرد.همچنین حمل و نقل پیانوهای دیجیتال نسبت به آکوستیک بسیار راحت تر است و تعمیر و نگهداری آن نیز بسیار کم هزینه می باشد.ضمن اینکه پیانوهای دیجیتال نیازی به کوک و رگلاژ ندارند و همیشه کوک هستند.از طرفی هزینه خرید آنها میتواند به راحتی توسط خانواده ها تامین شود.

امید است اطلاعات ارائه شده مفید بوده و شما را در تصمیم گیری بهتر یاری دهد.

مقالات مرتبط:

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , استاد پیانو, کلاس پیانو, آموزش پیانو, تدریس پیانو

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com