• خانه
  • بلاگ
  • 8 روش مطالعه درس فیزیک از زبان رتبه های برتر کنکور

8 روش مطالعه درس فیزیک از زبان رتبه های برتر کنکور

 

تدریس فیزیک

 

درس فیزیک یکی از دروس علوم پایه است و با توجه به دارا بودن فرمولها و مفاهیم زیاد، نیاز به روشهای مطالعه دقیق دارد تا بتوان روی مطالب و تستهای آن تسلط کامل پیدا کرد.اولین گام در یادگیری فیزیک تسلط بر کتاب درسی و مثالها و تمرینات موجود در آن است و سپس داشتن جزوه ای خوب که به زبان خودتان نوشته شده باشد.

پس از این 2 مرحله می توانید به سراغ کتابهای کمک درسی برای بالاتر بردن سطح درسی و تست خود مراجعه کرده و سعی کنید با  بالابردن سرعت و دقت در تست زنی، خود را برای  آزمونها و کنکور آماده کنید.هر زمان که احساس نیاز کردید می توانید از  تدریس خصوصی فیزیک  توسط یک استاد مجرب نیز بهره مند شوید تا به کمک او بتوانید اشکالات پایه ای و اساسی خود را برطرف کنید.

ما برای کمک به یادگیری بهتر درس فیزیک روشهای مفیدی را از زبان رتبه های برتر کنکور برایتان جمع آوری کرده ایم که در اینجا به 8 روش از مفیدترین آنها اشاره میکنیم:

 

1-(سجاد علی رضایی رتبه97کنکور)

ابتدا جزوه  دبیر فیزیک  را بصورت کامل و جز به جز می خواندم و بعد از آن به کتاب درسی مراجه می کردم و سعی می کردم مطالب حفظ کردنی آن را خوب یادگرفته و نت برداری و خلاصه نویسی کنم و سپس شروع به تست زنی می کردم و سعی می کردم تستها را از درجه بندی آسان به سخت انجام دهم تا در خودم ایجاد انگیزه کنم.هر سوال و نکته ای که پیش می آمد به راحتی از آن گذر نمی کردم بلکه آنرا گوشه ای یادداشت می کردم تا از دبیر فیزیک سوال کنم.

2-(معصومه نوروزی رتبه24کنکور)

بعد از اینکه  تدریس فیزیک  در مدرسه انجام می شد من بلافاصله همان روز در خانه مطالبی که سر کلاس گفته شده بود و همچنین جزوه دبیر را بطور کامل مرور می کردم و در حین مطالعه از مطالب نکته برداری می کردم تا دفعه بعد نیاز به مطالعه کل جزوه فیزیک نداشته باشم.ضمن اینکه از کتابهای کمک آموزشی و تست کمک میگرفتم تا اگر مطلب جدیدی در آن نوشته شده را یادبگیرم و این مطالب را در جزوه خودم نیز یادداشت می کردم.

3-(وحید بالازاده رتبه3کنکور)

من ابتدا سعی می کردم در کلاس درس به مطالب تدریس شده توسط معلم به خوبی توجه کنم و پس از مراجعه به منزل درس هر روز را در همان روز مطالعه کنم تا ملکه ذهنم شود.بعد از آن تستهای مربوط به آن مبحث را در همان روز می زدم و در هفته های بعد سعی می کردم مهارت خودم را بالاتر ببرم.همیشه کتاب و جزوه را جدی میگرفتم و ابتدا مفاهیم فیزیک را کاملا یاد میگرفتم و سپس به سراغ مسائل تستی می رفتم.هر جایی که اشکالی داشتم هفته ای یکبار از  تدریس خصوصی  در منزل استفاده می کردم تا اشکالاتم را برطرف کنم.

4-(رحیم نوروزی رتبه 16 کنکور)

هر جلسه پس از تدریس  استاد فیزیک  همان روز جزوه ایشان را می خواندم و سپس از آنها نت برداری می کردم البته برای درک بهتر مطالب فیزیک ،قبل از هر جلسه تدریس دبیر، در منزل مطالب را می خواندم ، این روش کمک می کرد تا با آمادگی بیشتری در کلاس حاضر شوم و به قول معروف یک قدم جلوتر باشم.

سعی می کردم ابتدا فهم عمیقی از مطالب در  کلاس فیزیک  داشته باشم و سپس به سراغ تست می رفتم.دبیر فیزیک خوب باعث علاقه بیشتر من به این درس شد،طوریکه هر جلسه قبل از تدریس دبیر مطالب را پیش خوانی می کردم و پس از تدریس دبیر نیز مجددا در همان روز درسهای جدید را خوانده و نکات مهم آن را برای خودم یادداشت می کردم.

5-(محمد جواد طبی کبیر رتبه31 کنکور)

مطالعه درس فیزیک مستلزم در نظر گرفتن وقت و تمرکز بالا می باشد و همچنین نیاز به یک برنامه منظم دارد تا بتوان به نتیجه مطلوب رسید.

بنده در درس فیزیک روشهای مختلفی را آزمون و خطا کرده ام اما بهترین روشی که نتیجه داده به این صورت است:ابتدا کتاب و دروس و مفاهیم را مطالعه می کردم.چون اولین و مهمترین منبع کتاب درسی است، البته نکات مهم را پس از مطالعه کتاب کمک درسی و بیشتر در آن یادداشت می کردم  و برای خودم خلاصه ای از مطالب و تستها تهیه می کردم و سپس سعی می کردم با توجه به زمان باقیمانده تا امتحانات آن تعداد تست را حل کنم تا مشکلی از نظر زمانی پیدا نکنم.

6-(امیر اوسطی رتبه 32 کنکور)

من به دانش آموزان توصیه می کنم که فیزیک را با عشق بخوانند و از خواندن آن لذت ببرند.سعی کنید تک برنامه ای باشید و از شلوغ کردن دور و برتان با برنامه های مختلف و همچنین کتابهای کمک درسی زیاد پرهیز کنید چون بیشتر باعث گیج شدن شما میشود.

فیزیک را مفهومی بخوانید و تجسم کنید.این کار را می توان به کمک خلاصه نویسی و رسم نمودار و مطالب انجام داد.

من بعد از مطالعه کتاب درسی و جزوه استاد مربوطه تست می زدم و فقط تستهای سخت را حل می کردم چون خود به خود با حل این تستها همه مطالب آسان نیز مرور می شد و تحت پوشش قرار می گرفت.استفاده از معلم خصوصی و  تدریس خصوصی  فیزیک نیز روش مکملی برای برطرف کردن اشکالات است.

7-(علی سیفی رتبه 56 کنکور)

من در مطالعه درس فیزیک سعی میکردم ابتدا مطالب را متوجه شوم نه اینکه حفظ کنم و سپس به سراغ مطلب بعدی بروم.در واقع بصورت مفهومی درس می خواندم و بعد از تدریس دبیر فیزیک مطالب تدریس شده توسط ایشان را مرور می کردم و سپس به تعداد زیاد از آن مبحث همه نوع تست حل می کردم تا بتوانم به یک ایده کلی از مدل سوالات کنکور دست پیدا کنم.ضمنا سعی میکردم سوالات سخت را حل کنم تا سطح خود را بالا ببرم.

یکی دیگر از روشهایی که من استفاده می کردم تدریس همان مباحث برای دانش آموزان دیگر در مدرسه بود ،چون برای تدریس یک درس نیاز به مطالعه و تسلط کامل بر مطالب است تا در صورت پرسیدن سوال توسط دانش آموزان دیگر، بتوانم پاسخگو باشم.

8-(آرش نصر اصفهانی رتبه9 کنکور)

من در ابتدا برای مطالعه فیزیک روی مسائل تشریحی تمرکز می کردم  و سعی میکردم  با حل سوالات سخت تر از کتاب تسلط لازم را روی درس پیدا کنم.سپس به حل تستهای با درجه بندی سخت می پرداختم و سعی میکردم این تستها را به روش ذهنی حل کنم تا ذهنم در فیزیک قوی شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی فیزیک , تدریس خصوصی , کلاس فیزیک , استاد فیزیک , تدریس فیزیک , دبیر فیزیک

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com