• خانه
  • بلاگ
  • فواید حل مسائل ساده ریاضی برای کودکان

فواید حل مسائل ساده ریاضی برای کودکان

 

تدریس ریاضی

 

بسیاری از خانواده ها خواندن داستان برای فرزندان خود (مخصوصا هنگام شب) را معمولا در برنامه روزانه خود قرار می دهند اما می توان علاوه بر این کار آموزش ریاضیات را نیز به این برنامه اضافه کرد.

 

آموزش ریاضیات به کودکان روش مفیدی برای بهبود مهارتهای درسی آنها  و همچنین رشد خلاقیت و مهارتهای پرورشی در کودکان می باشد.

 یکی از این روشها  تدریس خصوصی  ریاضی می باشد که این کار می تواند توسط یک معلم شاد،خلاق و پر انرژی یا توسط والدین خود کودک انجام شود.

 

دانشمندان و محققان در دانشگاه شیکاگو بعد از تحقیقاتی که روی تعدادی از کودکان در این زمینه انجام دادند به این نتیجه رسیدند که آموزشهای هر چند ساده و کوتاه اما با کیفیت بالا،قبل از خواب ،باعث میشود تا کودکان در دوره پیش دبستانی و دبستان فراگیری بیشتری در درس ریاضیات دشته باشند و معمولا این کودکان در دروس ریاضی نمرات بهتری نیز کسب کرده بودند.

 

بر اساس این مطالعات کودکانی که والدین آنها قبل از خواب برایشان یک داستان کوتاه و یا یک بازی ساده ریاضی مانند جمع و تفریق اعداد و یا جدول ضرب را برایشان مطرح می کردند ،در کلاس ریاضی عملکرد بهتری داشتند.

البته خانواده های عزیز توجه داشته باشند که منظور این مقاله  تدریس ریاضی  برای کودکان و مطرح کردن کردن سوالات سخت و پیچیده نیست بلکه آموزش ریاضی به کمک بازیهای ساده و کودکانه می باشد تا بتواند آنها را به ریاضیات علاقمند کند.

 

بر اساس نتایج این تحقیق کودکانی که در هفته حتی فقط یکبار با آنها در مورد ریاضیات صحبت شده بود، نیز در طول مدرسه و تا پایان سال تحصیلی عملکرد خوبی در درس ریاضی از خود نشان داده بودند.

این تحقیق جالب اهمیت پرورش مهارت ریاضیات را به کمک  تدریس خصوصی ریاضی  در خارج از مدرسه برای کودکان نشان می دهد.

 

مقالات مرتبط:

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی , تدریس ریاضی هشتم , تدریس ریاضی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com