• خانه
  • بلاگ
  • تاثیر موسیقی و نوازندگی پیانو در زندگی شخصی و اجتماعی

تاثیر موسیقی و نوازندگی پیانو در زندگی شخصی و اجتماعی

آموزش موسیقی

 

طبق آخرین تحقیقی که توسط یک گروه از پزشکان مغز و اعصاب در دانشگاه ویرجینیا انجام شده مشخص شد که مرکز کنترل آواهای موسیقی در ذهن فرد در کدام بخش از مغز قرار دارد.

به گفته محققین،مرکز ادراک و دریافت موسیقی در ذهن،در بخشی مابین منطقه "ورنیکه "و فضای جلوی پیشانی قرار دارد.

 

البته این مورد در پیانیستها کاملا متفاوت است.از آنجا یک پیانیست همزمان از دو دست خود برای ایجاد نتهایی متفاوت استفاده می کند، و دو لاین موسیقی را به طور همزمان می خواند،پردازش مغزی اصوات موسیقی در بخش وسیعتری از مغز انجام می شود.

 

تحقیقات محققین دانشگاه ویرجینیا نشان می دهد که مغز یک پیانیست عملکردی کاملا متفاوت با یک شخص عادی دارد.

 

بر اساس این تحقیقات،ذهن پیانیستها پس از حدود 10 سال نوازندگی ، به شکل "چند کاربرده "MULTITASK" عمل می کند.بنابراین نوازندگان پیانو می توانند در برخی مهارتهای اجتماعی مانند رانندگی مهارت خیره کننده ای کسب کنند و در مواقع خطر به موقع عکس العمل نشان دهند.

 

معمولا کسانی که به کلاسهای  تدریس خصوصی  موسیقی و به طور خاص کلاس  آموزش پیانو  می روند ، همچنین می توانند در بازی تنیس،بیلیارد و شطرنج سرعتی(بلیتس) بهتر از بقیه عمل کنند.تمام بازیها و ورزشهایی که به نوعی کنترل زمان در آنها دخالت دارد، به کمک  کلاس پیانو  و توسط پیانیستها بهتر انجام می شود.

 

این گروه پزشکی با تحقیقات میدانی وسیعی در گروه نوازندگان مختلف به این نتیجه رسیدند که افرادی که  آموزش موسیقی  می بینند یا به  کلاس موسیقی  آواز می روند دیرتر از بقیه افراد به آلزایمر دچار می شوند.

 

از طرفی در مقایسه با دیگر نوازندگان، پیانیستها بیشتر از بقیه در معرض افسردگی حاد قرار دارند و اختلال شخصیتی دو قطبی در بین آنها بیشتر دیده می شود که البته عمق این نارساییها، به طور مستقیم به نوع  تدریس پیانو   و یا موسیقی که می نوازند بستگی دارد.

 

بر خلاف تصور همگانی  جالب است بدانید که نوازندگانی که موسیقی های پر سر و صدا مانند راک و هوی متال می نوازند،بسیار بسیار بیشتر از بقیه نوازندگان در معرض افسردگی حاد قرار دارند.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی , آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , کلاس پیانو, آموزش پیانو, تدریس پیانو

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com