• خانه
  • بلاگ
  • روشهای سریع حل مسائل ریاضی درمدرسه و امتحان

روشهای سریع حل مسائل ریاضی درمدرسه و امتحان

 
 
 آموزش ریاضیات
 
 
1ـ برای سریع و البته درست  حل کردن مسائل ریاضی، تمرین کنید این کار باعث می شود که شما در جلسه امتحان و یا کنکور اعتماد به نفس و آمادگی بیشتری داشته باشید.  
 
2-سعی کنید هنگام حل تمرین و تدریس ریاضی  مسایل را از آسان به سخت حل کنید تا با این کار بتوانید گام به گام پیش بروید.از ابتدا به سراغ حل مسایل سخت رفتن توصیه نمی شود.
 
3ـ راه حلی که انتخاب کرده و پیش می روید را مرتبا بررسی کنید تا در پایان با رسیدن به جواب غلط وقتتان هدر نرود.
 
4ـ در هنگام مطالعه ریاضیات، تمرین ها را به صورت کتبی انجام دهید و از حل مسائل به صورت ذهنی اجتناب کنید، زیرا موجب اشتباه می شود.
 
5ـ فرمول های ریاضی را در آخرین لحظات و قبل از شروع امتحان مجددا مرور کرده و با شروع امتحان آنها  را در کنار برگه خود بنویسید که هر وقت به آنها نیاز داشتید به راحتی در دسترستان باشد. زیرا گاهی اوقات پیش می آید در لحظه ای که به فرمولی نیاز دارید از ذهن شما می پرد!!
 
6ـسعی کنید نسبت به ریاضی دید خوبی داشته باشید. برای این کار می توانید لیستی از فواید ریاضی را در رشته های مختلف دانشگاهی و حتی در زندگی تهیه کنید.
 
7ـ سعی کنید درابتدا با حل مسائل آسان به خود روحیه بدهید. اگر دیدید مساله ای سخت است از آن رد شوید و بعد از پاسخ به تمام سوالات به آنها برگردید.
 
8ـ در صورتی که در حل بعضی مسائل اشکال دارید و یا مطلبی را کامل متوجه نشده اید قبل ازشروع  امتحانات ازیک معلم خصوصی استفاده کنید. تدریس خصوصی ریاضی  به شما کمک می کند تا مشکلات خود را بصورت انفرادی با معلم مطرح کرده و به راحتی برطرف کنید.
 
9ـ با دیدن صورت مسئله بر خود مسلط باشید و سعی کنید مشابه آن را در مسائلی که قبلا حل کرده اید بیابید تا این امر موجب از بین رفتن استرس شما شود.
 
10ـ صورت مسئله را دو بار  به دقت بخوانید،مراقب اشتباهات پیش پا افتاده باشید، زیرا با یک اشتباه کوچک در جمع و تفریق یا مثبت و منفی ممکن است کل جواب شما تغییر کرده و غلط شود.
 
11ـ گاهی اوقات می توانید بعد از اینکه مسئله را حل کردید و به جواب رسیدید آن را در صورت مسئله قرار داده  و از درست بودن آن اطمینان حاصل کنید.
 
12-در ابتدا به جوابها توجه نکنید تا راحت تر بتوانید مسائل را حل کنید.سعی کنید تمرکز و توجه خود را بر روی حل مسئله بگذارید. 
 
13ـ استرس و اضطراب را در  کلاس ریاضی  از خود دور کنید زیرا اضطراب و منفی نگری نسبت به درس ریاضی، باعث می شود که درحل تمرین ریاضی یا در جلسه امتحان از عهده حل مسائل ساده نیز برنیایید.
 
14ـ هنگام آمادگی برای امتحان در جلسات  تدریس خصوصی  سعی کنید مسائل متنوع و زیادی را حل کنید تا تسلط شما بیشتر شود ضمن اینکه از مثال ها و تمرین های کتاب غافل نشوید.
 
15-نگران نمره نباشید.هدف شما فراگیری و تسلط بر ریاضیات است و در مرحله بعد هدف بزرگتری به نام کنکور را در پیش دارید.بنابراین سعی کنید به کمک  دبیر ریاضی  مطالب را خوب یاد بگیرید.
 
 
 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی , کلاس ریاضی , تدریس ریاضی , دبیر ریاضی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com