• خانه
  • بلاگ
  • بهترین روش مطالعه و تست زنی درس ریاضی

بهترین روش مطالعه و تست زنی درس ریاضی

 

خواندن ریاضی

درس ریاضی مانند دروس حفظ کردنی نیست و شامل فرمولهای فراوانی است که برای مطالعه آن نیاز به کسب تجربه و استفاده از روشهای متفاوتی دارید.

 

اولین نکته در یادگیری درس ریاضی این است که کتاب درسی و علائم و فرمولها را به دقت بخوانید و اصطلاحات آن را یادبگیرید و سپس به تمرین مطالب بپردازید.

 

درس ریاضی را فقط با خواندن یا گوش دادن به صحبت معلم و یا  تدریس خصوصی  نمی توان فرا گرفت،  بلکه با توجه به زنجیره ای بودن مطالب درسی باید موضوع هر روز را در همان روز یادگرفت،تمرین کرد،مسلط شد و دوباره و دوباره تمرینها و مثالهای فراوان از آن حل کرد.

 

کتاب درسی وکلاس درسی را جدی بگیرید!! و غیبت نکنید.چون معلم ریاضی حاصل سالها تجربه خود در تدریس ریاضی  را در آنجا ارائه می دهد و اگر شما به دقت به حرفهای معلم توجه کنید تقریبا بخش اعظم کار را انجام داده ایدو مابقی نیز با حل تمرین به دست می آید.

 

فرمولها را حفظ نکنید.بلکه سعی کنید بصورت کاربردی یاد بگیرید تا بتوانید در حل تمرینات از فرمول مربوط به آن تمرین استفاده کنید.برای این کار باید از هر فرمول مثالهای مختلف حل کنید تا دقیقا کاربرد و وقت استفاده از آن فرمول را بدانید.

 

 سه اصل اساسی در یادگیری درس ریاضی  توجه به تدریس معلم،مطالعه در منزل در همان روز و حل تمرین فراوان است.اگر در جلسه ای غیبت داشتید به کمک  تدریس خصوصی ریاضی این عقب افتادگی را جبران کنید تا مطالب بعدی را راحت تر یاد بگیرید چون همانطور که قبلا گفته شد مطالب ریاضیات مانند زنجیر به هم وصل است .

 

یکی دیگر از روشهای مهم پیش مطالعه است.یعنی قبل از شروع  کلاس ریاضی  نگاهی به مطالب بیندازید تا ذهنتان برای درس معلم آماده شود.این کار را می توانید خودتان انجام دهید و یا از یک مدرس برای تدریس خصوصی کمک بگیرید.

 

حجم زیاد مطالب ریاضی باعث میشود تا شما در زمان امتحان کمی احساس سر در گمی کنید.برای اینکه از این حالت جلوگیری شود سعی کنید جزوه خوب و مرتبی داشته باشید تا در صورت نیاز با یک مطالعه کوتاه در جزوه دستنویس خودتان از خواندن این همه مطلب جلوگیری شود و نکات مهم جزوه تان را نیز میتوانید مانند فلش کارت همیشه همراهتان داشته باشید تا هر زمان با مرور مطالب از انباشت مطالب و استرس شبهای امتحان و کنکور پیشگیری کنید.

 

ودر نهایت برای کسب آمادگی در آزمونهای تستی و کنکور تست زدن را از همان سال اول دبیرستان شروع کنید تا هم روشهای تست زنی در درس ریاضی را یادبگیرید و هم اینکه با تیپ سوالات تستی هر مبحث آشنا شوید تا بدانید کدام سوالها احتمال مطرح شدنشان در کنکور بیشتر است.

 

مقالات مرتبط:

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی , کلاس ریاضی , تدریس ریاضی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com