• خانه
  • بلاگ
  • تمرین موسیقی باید چندساعت درروز و چه زمانی باشد؟

تمرین موسیقی باید چندساعت درروز و چه زمانی باشد؟

 

تمرین موسیقی

معمولا برای هنرجویان  آموزش موسیقی  سوالاتی از این قبیل پیش می آید:

 

صبح برای تمرین بهتر است یا شب؟ یا اینکه مثلا چقدر در شبانه روز تمرین کنیم؟چه زمانی برای  تدریس خصوصی موسیقی  مناسبتر است؟.

 

این سوالات ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد.واقعیت این است که هیچ فرمول مشخص و ثابتی برای این مسئله وجود ندارد.زیرا افراد از نظر حالات روحی،سن و سال،توان جسمی،آیکیو و اهداف متفاوتند.با این حال پزشکان تحقیقاتی انجام داده اند تا راندمان و بازدهی بدن را در ساعات مختلف شبانه روز بررسی کنند تا ببینند چه ساعاتی از شبانه روز برای تمرین مناسبتر است.

 

چند ساعت تمرین موسیقی مناسب است؟

 

مقدار تمرین روزانه هنرجویان از 1 ساعت تا 8 ساعت متغیر است.یک نوازنده حرفه ای ممکن است برخی اوقات تا روزی 8 ساعت هم تمرین کند."کیسین" اسطوره جهانی پیانو روزی 8 ساعت تمرین می کرد.در یک برنامه تلویزیونی مجری برنامه از او سوال کرد:آیا تصور نمیکنید با 8 ساعت تمرین روزانه دیگر وقتی برای زندگی و کارهای دیگر باقی نمی ماند؟کیسین با لبخند جواب داد:"زندگی من در همین 8 ساعت خلاصه می شود".

 

برای پاسخ به سوال اصلی باید گفت که یک هنرجوی مبتدی نباید زمانی کمتر از 2ساعت را برای تمرین در نظر بگیرد.این دو ساعت می تواند با یک آنتراکت 10 دقیقه ای همراه باشد اما هرگز نباید به طور پیوسته کمتر از 1 ساعت تمرین کرد.زیرا عضلات بدن و مفاصل انگشتان به زمانی در حدود 40 دقیقه نیاز دارند تا کاملا گرم شده و به حداکثر بازدهی برسند.

 

به طور کلی هر نوازنده، چه آماتور و چه حرفه ای پس از شرکت در کلاس موسیقی  باید روزانه حداقل 40 دقیقه به تمرین بپردازد و سپس به اجرای قطعات برسد.زمان تمرین دقیقا در ابتدای کار است که بدن شما انرژی بالاتری دارد.

 

معمولا بعضی از زمانها مانند پس از صرف غذا،پس از تمرینات ورزشی سخت،بعد از یک روز پرمشغله کاری،پس از یک مشاجره و یا  بگو مگو و بعد از دیدن فیلم و سریالهای تلویزیونی بدترین زمان برای تمرین محسوب می شوند و کمترین کارایی را برای شما خواهند داشت.چون در این زمانها ذهن شما به شدت فعال است تا برنامه های پیش آمده را بررسی و حلاجی کند.

 

در این زمانها تمرین موسیقی و یا کلاسهای  تدریس خصوصی  ، نه تنها به شما آرامش نمی دهد بلکه بیشتر شما را عصبی و ناراحت خواهد کرد.بنابراین بهتر است در این شرایط خیلی راحت به استراحت بپردازید و اجازه دهید تا ذهن شما بتواند اتفاقات پیش آمده را طبقه بندی و سپس حل و فصل کند.

 

به رفتار بدن خودتان اعتماد کنید.بدن شما به شما خواهد گفت که چه زمانی بهترین زمان ممکن برای تمرین کردن شما است.اگر بدن شما در بالاترین سطح انرژی باشد آن وقت است که تمرین نتایج مفیدی برای شما خواهد داشت.

 

ضمنا خانواده ها نیز باید به فرزندان خود اجازه دهند تا بهترین زمان ممکن را خودش انتخاب کند نه اینکه آنها تعیین کننده زمان باشند.اما پس از آنکه ساعت تمرین را مشخص کرد باید بر رعایت و انجام آن در همان تایم پافشاری و اصرار کنند تا کودک از همان ابتدا انضباط در تمرین موسیقی را بیاموزد.

 منبع:اصول و روش تمرین-دکتر مارتا بت

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی , آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , تدریس خصوصی موسیقی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com