• خانه
  • بلاگ
  • 10 نکته کاربردی جهت یادگیری بهتر درس ریاضیات

10 نکته کاربردی جهت یادگیری بهتر درس ریاضیات

 

یادگیری ریاضی

 

برای اینکه بتوانیم درک روشنی از آموزش ریاضی داشته باشیم ،نکات ساده و در عین حال پر اهمیتی را در این مقاله برای شما بازگو میکنیم :

 

1-برای فهمیدن اصولی ریاضیات، کسب مهارت در این درس بسیارمهم است و برای مهارت پیدا کردن در ریاضی تنها یک روش وجود دارد:تمرین،تمرین و باز هم تمرین.

 

2-هنگام  تدریس  معلم ریاضی  در کلاس ، نکته برداری از مطالب فراموش نشود.به این صورت با استخراج نکات کلیدی درس ، به مغز کمک میکنید تا نکات اصلی و مهم را در خودش حفظ کند تا در موقع امتحانات نهایی ،به کمک شما بیاید.
 

3-در مورد درس ریاضی مثبت اندیش باشید و تلاش کنید اعتماد به نفس خودتان را در یادگیری ریاضیات بالا ببرید.یادتان باشد هر کس در هر زمان و هر شرایط توانایی یادگیری ریاضیات را دارد.

 

4-والدین عزیز میتوانند کاربرد ریاضیات را در زندگی روزمره به فرزندان آموزش دهند تا آنها بتوانند ریاضی را هدفمندتر یادبگیرند.مثلا برای موزائیک کردن حیاط با فلان ابعاد چند مترموزائیک  و چه مقدار پول نیاز هست و یا برای آب دادن به همه باغچه ها چند متر شلنگ نیاز داریم و از این قبیل مثالها.

 

5-اگر در  کلاس ریاضی  احساس کردید که فهمیدن چیزی برای شما مشکل است ،به این معنی نیست که نباید برای فهمیدنش تلاش کرد،فقط به این معنی هست که باید سخت تر و بیشتر تلاش کرد.

 

6-خود آزمایی یکی از روشهای مفید در  تدریس خصوصی ریاضی  است.به این معنی که دانش آموز مکررا در طول دوره  تدریس ریاضی  از خود امتحان بگیرد و سپس نتایج این آزمونها را برای اطلاع از پیشرفت خود با یکدیگر مقایسه کند.

 

7-تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که برای ماندگاری اطلاعات در حافظه ، مغز نیاز دارد که اطلاعات را مرتبا بازخوانی و مورد تمرین قرار دهد.بنابراین تمرین مکرر و یادداشت برداری از مطالب و مرور مجدد آنها نیز یکی دیگر از روشهای مهم در کلاسهای  تدریس خصوصی  می باشد.

 

8-برای کودکانی که در ابتدای راه هستند سعی کنید ریاضی را با بازی همراه کنید تا برای آنها سرگرم کننده شود.مثلا برای یادگیری شمارش اعداد بازی منچ و مارپله، برای یادگیری جمع و تفریق از بازی تخته نرد، ساختن اشکال با تکه های کوچک کاغذ برای یادگیری هندسه و پرکردن آب در ظروف بزرگ به کمک ظرفهای کوچکتر برای آموزش ظرفیت و حجم  و راههای گوناگون دیگر را امتحان کنید.

 

9-هنگام مواجه شدن با مسائل ریاضی چرخه حل مسئله را به ترتیب زیر انجام دهید:

1-تشخیص مسئله2-تحلیل مسئله3-انتخاب یا ارائه راه حل مناسب4-اجرای راه حل5-ارزیابی راه حل ارائه شده

 

10-دروس ریاضی در هر سال پیش نیاز سالهای بعد است و باید ریاضی هر مقطع در همان سال بصورت کامل و جامع فراگرفته شود.یک مثال ساده: فرض کنید شما بخواهید دیواری بسازید اما مصالح نداشته باشید و یا مصالح شما بی کیفیت باشد.همه اینها باعث خواهد شد تا دیوار خوب ساخته نشود.بنابراین دروس پایه هر مقطع برای یادگیری مقاطع بعدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

مقالات مرتبط:

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی , کلاس ریاضی , تدریس ریاضی , معلم ریاضی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com