• خانه
  • بلاگ
  • 10 نکته کاربردی جهت یادگیری اصولی درس فیزیک

10 نکته کاربردی جهت یادگیری اصولی درس فیزیک

 

 کلاس فیزیک

 

 فیزیک جز دروسی است که روشهای مطالعه آن کمی با سایر دروس متفاوت است.برای فهم دقیق فیزیک،کسب تجربه در این درس مهم است.این تجربه شامل روشهای خواندن درس فیزیک، منابع حل تمرین فیزیک،ساعات مطالعه و هماهنگی با مدرس است.
 

ما در این مقاله 10 نکته مهم برای مطالعه درس فیزیک را برای شما بازگو میکنیم:

 
1-اولین و مهمترین نکته در یادگیری درس فیزیک تمرین است.یعنی دانش آموزان و دانشجویان بعد از یادگیری هر قسمت از درس باید از قسمت مربوطه به تعداد زیاد تمرین حل کنند تا تسلط کافی بر روی مطالب پیدا کنند.
 
2-در زمان تدریس معلم فیزیک در کلاس،از مطالب تدریس شده نت برداری کنید.در این صورت میتوانید پس از رفتن به منزل با مراجعه به مطالب یادداشت شده مجددا دروس را در ذهنتان مرور کنید.
 
3-فیزیک را با انگیزه،اعتماد به نفس و دید مثبت بخوانید.وقتی اعتماد به نفستان را با حل مثالهای فراوان بالا ببرید میتوانید از پس حل سخت ترین مسائل هم برآیید.
 
4-اگر در  کلاس فیزیک  متوجه مسئله ای نشدید به راحتی از آن نگذرید.بلکه سعی کنید بیشتر تلاش کنید و به کمک معلم و یا همکلاسیهایتان اشکال خود را برطرف کنید تا دریادگیری مطالب بعدی به مشکل برنخورید.
 
5-خانواده ها میتوانند کاربرد  تدریس فیزیک  را در زندگی برای فرزندان خود شرح دهند تا آنها با انگیزه و هدفمندتر به یادگیری این درس بپردازند.
 
6-دانش آموزان و دانشجویان برای پیشرفت بیشتر در این درس می توانند از کلاسهای  تدریس خصوصی فیزیک  استفاده کنند تا به کمک آن پیشرفت بیشتری در این درس حاصل شود.البته باید در انتخاب  معلم خصوصی فیزیک  خود دقت فراوانی داشته باشند تا به بهبود وضعیت درسی خود کمک کنند.
 
7-یکی دیگر از روشهای مهم در تدریس فیزیک خود آزمایی است.به این معنی که دانش آموزان پس از یادگیری هر قسمت از درس به کمک منابع سوالات فیزیک از خود آزمون بگیرند و سپس نتایج آزمونها را با هم مقایسه کنند تا متوجه پیشرفت و یا احتمالا پسرفت خود در این درس بشوند.
 
8-تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که برای ماندگار شدن اطلاعات در حافظه نیاز است که مغز مرتبا مطالب را مرور و یادآوری کند.بنابراین حل تمرین ،نت برداری از مطالب فراگرفته شده و مرور چند باره آنها باعث ضبط و ثبت اطلاعات در مغز میشود و احتمال فراموش شدن آنها را به حداقل می رساند.
 
9-حل مسائل فیزیک دارای فرایندی است که به شرح زیر می باشد:
قدرت تشخیص مسئله-تحلیل و بررسی مسئله-انتخاب و سپس ارائه راه حل مناسب-انجام راه حل-بررسی درستی راه حل انجام شده و نتیجه آن
 
10-درس فیزیک در هر سال پیش نیاز سال بعد است.بنابراین باید سعی کنید از همان سال اول، فیزیک را عمیق و مفهومی یاد بگیرید تا در سالهای بالاتر، مطالب بعدی که مثل زنجیر به دروس پایه وصل است ، بهتر فراگرفته شود،ضمن اینکه در هر قسمتی که اشکال داشتید از  تدریس خصوصی  و  معلم خصوصی  استفاده کنید.نتیجه میگیریم دروس پایه هر مقطع برای یادگیری مقاطع بالاتر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی فیزیک , تدریس خصوصی , معلم خصوصی , کلاس فیزیک , تدریس فیزیک , معلم خصوصی فیزیک

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com