• خانه
  • بلاگ
  • دلایل عدم پیشرفت در کلاس موسیقی با وجود تمرینهای فراوان

دلایل عدم پیشرفت در کلاس موسیقی با وجود تمرینهای فراوان

 

کلاس موسیقی

 

گاهی اوقات برای شما پیش می آید که احساس میکنید هیچ پیشرفتی در فراگیری ساز خود نداشته اید و حتی با وجود داشتن تمرین های سخت و منظم ، پسرفت نیز کرده اید.باید به شما بگوییم که جای هیچگونه نگرانی نیست.

همیشه پیشرفت در کلاس موسیقی  دو گام به عقب و سه گام به جلو است.یعنی اگر برایند کار را هم در نظر بگیریم باز هم پیشرفت رو به جلو است.

 

حال در اینجا به دلایل این عدم پیشرفت موقت،اشاره میکنیم:

 

گاهی به دلیل مشکلات روحی و فیزیکی، بدن شما سر حال نیست ، در نتیجه تاثیرات تمرین سخت و منظم خود را بلافاصله مشاهده نمی کنید.اما پس از گذشت یکی دو روز،با بازگشت توان روحی و فیزیکی قبلی،شما باز هم از  آموزش موسیقی  لذت خواهید برد و پیشرفت خود را خواهید دید.

 

نکته مهم اینست که وقتی شما از پیشرفت خود در کلاس  تدریس خصوصی  راضی نیستید،بیانگر قدرت ذهن شما و زیاده خواهی مرکز کنترل فعالیتهای هنری در بخش جلویی مغزتان است.به این معنی که بخش آنالیز هنر شما در مغز، به فعالیتهای عادی و روزمره شما پاسخ نمی دهد و چیزی بیشتر از آن طلب می کند.بنابراین مرکز خود انتقادی ذهن شما شروع به فعالیت کرده و از شما انتقاد می کند.

 

توصیه می کنیم که ناراحت نباشید ،چون ذهن شما توانایی های شما را در خورتان نمی بیند و شما را مجبور می سازد که بیشتر تلاش کنید.

در کلاس  تدریس موسیقی  نیز اینگونه است که شما پس از مدتی،از اجرای قطعات قبلی کمتر لذت می برید و احساس می کنید که مثل قبل خوب نمی نوازید.

 

برخی اوقات فعال شدن مرکز خود انتقادی باعث پایین آمدن اعتماد به نفستان می شود.مرکز خود انتقادی در برخی از ذهن ها بسیار بیرحم و گاه خشن است.به گونه ای که شخص نا امید شده و گاه به طور کلی دست از تمرین برمی دارد.

 

در اینجا نکته مهم اینست که بدانید، نباید دست از تلاش بردارید،چون با اولین پیشرفت همه شرایط تغییر کرده و ذهن شما به همان نسبت که از شما انتقاد میکرد، به سرعت به شما پاداش خواهد داد و با افزایش انرژی روحی و روانی،بدن شما نیز فعال تر شده و همه آن بی انگیزگی ها در مدت زمان کوتاه،جای خود را به حرکت مثبت و  رو به جلو خواهد داد.

 

در نتیجه همین خود انتقادی ذهنی شما نتیجه معکوس داده و باعث پیشرفت شما خواهد شد.بنابرین بدون از دست دادن اعتماد به نفس،خیلی راحت و ساده به تمرینهای سبک تر بپردازید و به تدریج تمرینها را سخت تر کنید.خواهید دید که در چند روز آینده شرایط بسیار بهتر خواهد شد.

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی , آموزش موسیقی , تدریس موسیقی , کلاس موسیقی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com