• خانه
  • بلاگ
  • بهترین روش مطالعه وتست زنی درس عربی

بهترین روش مطالعه وتست زنی درس عربی

 

مطالعه عربی

 

عربی از دسته درسهایی است که روش مطالعه مخصوص به خودش را دارد.در وهله اول توصیه می شود که حتما در  کلاس عربی  به مطالبی که معلم تان تدریس می کند توجه کامل داشته باشید.از مطالب تدریس شده، جزوه برداری کنید تا در واقع خلاصه ای از درس را همیشه همراهتان داشته باشید.با این کار نیمی از راه را رفته اید.پس از مراجعه به منزل بهترین روش، مرور مطالب تدریس شده در همان روز است.چون درس عربی قواعدی دارد که ممکن است بعد از گذشت چند روز از تدریس ، از ذهن شما برود.بنابراین بهتر است که مطالب هر روز را همان روز مرور کنید تا  بر آن مسلط شوید.

به طور کلی 3 مبحث مهم در درس عربی عبارتند از:

تسلط بر ترجمه متون-یادگیری قواعد عربی-توانایی درست خواندن عبارات

نکته آخر یعنی توانایی درست خواندن عبارات باعث می شود که شما در ترجمه و قواعد تواناتر شده و بتوانید کلمات و عبارات را بهتر بشناسید.

پس از اینکه مطالب تشریحی و قواعد هر مبحث را خواندید و مسلط شدید می توانید تست زنی را آغاز کنید.معمولا برای آمادگی کنکور روزانه حداقل 2 ساعت زمان باید برای درس عربی در نظر گرفته شود.

 

در این مقاله برای تست زدن 10نکته ساده و درعین حال کاربردی را برایتان بازگو میکنیم:

 

1-برای شروع تست زنی اول جزوه درسی را کامل بخوانید و قواعد را بصورت کامل یادبگیرید.معمولا  استاد عربی  در کلاس قواعد را توضیح داده و از هر کدام برای شما مثال حل می کند.بعد از مطالعه و تسلط بر قواعد نوبت تست زنی است.برای تست زنی می توانید از کتابهای کمک درسی موجود کمک بگیرید.سعی کنید لیست بهترین کتابها را از دوستان یا از  معلم عربی  تان بخواهید.

 

2-در هنگام تست زدن زمان را در نظر بگیرید.شما در آزمون کنکور برای 25 تست عربی 20 دقیقه فرصت دارید.ولی در منزل سعی کنید به خودتان زمان کمتری بدهید تا سرعت عملتان افزایش پیدا کند.این تمرین را چند بار انجام دهید تا به این زمان عادت کنید.

 

3-در هنگام تست زدن از سوالات پیچیده و وقت گیر گذر کنید تا زمان و روحیه خود را برای حل تستهای بعدی از دست ندهید.پس از اتمام سوالات می توانید مجددا به سوالات حل نشده برگردید و پس از آن نیز اگر وقت اضافه داشتید،جواب تستهایی که با تردید زده اید را مجددا بررسی کنید تا با اطمینان پاسخ تست را داده باشید.

 

4-کتاب همه سالها را جدی بگیرید عربی 1و2و3 هر سه به یک اندازه مهم هستند و منبع اصلی سوالات کنکور نیز کتاب درسی است.بنابراین کتابهایتان را بصورت دقیق و با جزئیاتش بخوانید.

 

5-شاید به نظر خیلی از داوطلبان کنکور درس عربی هیچ فایده ای نداشته باشد اما به هر حال یکی از منابع کنکور است و حتی کسب درصد 40 یا 50 در آن می تواند تاثیر بسیار زیادی در رتبه کنکور شما داشته باشد.

 

6-مجددا تاکید می کنیم که با توجه به ترکیبی بودن سوالات عربی در کنکور،برای پاسخ به تستهای عربی باید بر تمام مباحث کتاب تسلط داشته باشید تا بتوانید با مهارت جواب تستها را بزنید ، به همین دلیل توصیه می شود که دائما مطالبی را که حتی قبلا خوانده اید را نیز مرور کنید.

 

7-کسب مهارت در تست زدن فقط با تمرین فراوان به دست می آید.سعی کنید هر مبحثی را که مطالعه می کنید همان روز تستهای مربوطه اش را نیز حل کنید تا قدرت و تجربه تست زدنتان بالاتر برود.
 
 
8-صورت سوالها را به دقت و حتی اگر لازم است دو بار بخوانید.نگران وقت نباشید چون چند ثانیه بیشتر وقت گذاشتن و در عوض جواب درست دادن، ارزش بیشتری در پایان کار دارد.
 
 
9-در هنگام پاسخ به سوالات با اعتماد به نفس باشید.اگر سوالی برایتان نا آشنا است بر خودتان مسلط باشید و بلافاصله از آن بگذرید.قرار نیست شما عربی را در کنکور 100 درصد بزنید.بلکه هدف کسب بالاترین درصد و رساندن پاسخهای غلط به حداقل است.
 
 
10-در هر قسمتی از درس که مشکل داشتید به کمک کلاسهای  تدریس خصوصی  مشکلتان را حل کنید تا در مراحل بعدی بتوانید سریعتر پیش بروید.چون درس عربی مانند ریاضی بصورت زنجیر وار به هم وصل است و یادگیری مطالب هر سال در همان سال کمک فراوانی به پیشرفت شما می کند.بنابراین  تدریس خصوصی عربی   و مرور درس ها در فصل تابستان نیز یکی دیگر از روشهای صحیح مطالعه درس عربی به حساب می آید.
 
 
 
 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی عربی , تدریس خصوصی , کلاس عربی , معلم عربی , استاد عربی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com