• خانه
  • بلاگ
  • آیا روش تندخوانی برای دروس مختلف و کنکور تاثیری دارد؟

آیا روش تندخوانی برای دروس مختلف و کنکور تاثیری دارد؟

 

روش تندخوانی

 

یکی از روشهای موثر برای یادگیری دروس مختلف و آمادگی برای کنکور تکنیک تندخوانی مطالب است.البته روش تند خوانی فقط برای دروس حفظی کاربرد دارد و به طور مثال برای  تدریس ریاضی  یا  تدریس فیزیک  کاربرد ندارد.از این روش مثلا برای درس مهمی همچون زیست شناسی میتوان استفاده کرد و به کمک آن این درس را مرور و بارها تکرار کرد تا بیشتر روی آن مسلط شد.

 

تندخوانی به چه صورتی انجام می شود؟

 

برای استفاده از این روش نکاتی وجود دارد که در مطلب زیر به آن اشاره می کنیم:

 

 

1-در تکنیک تندخوانی ، خواندن و مطالعه متون به وسیله چشم اتفاق می افتد و مطالب را با چشم دنبال می کنیم ،بدون آنکه تغییر یا حرکتی در سر اتفاق بیفتد.یعنی سر باید کاملا ثابت بوده و فقط چشمها در طول سطرها حرکت کند.

 

2-پیش از اینکه مطالعه را شروع کنید باید هدف نهایی خود را از خواندن مطلب مورد نظر مشخص کنید، به این صورت وقتتان برای مطالب غیر ضروری گرفته نمی شود و در نتیجه به  تندخوانی  مطالب کمک بیشتری می شود.

 

3-از خواندن مطالب با صدای بلند خودداری کنید، چون در این تکنیک هدف ،خواندن مطالب صرفا با مغز و چشم می باشد در صورتیکه با بلند خواندن انرژی شما در واقع صرف کار دیگری می شود.

 

4-توجه داشته باشید که در هنگام مرور مطالب تعداد وقفه های چشمتان را کم کنید.برای این کار تمرین کنید ، مثلا سعی کنید در زمان 30 ثانیه ای که برای خودتان در نظر گرفته اید تعداد کلمات یا جمله های بیشتری را زیر ذره بین چشمانتان قرار دهید.

 

5-در هنگام استفاده از روش تندخوانی تمرکز داشته باشید و از هر مسئله ای که باعث حواس پرتی یا عدم تمرکز شما می شود دوری کنید، چون در نهایت موجب یادگیری نصفه نیمه مطالب می شود و برایند نهایی کار منفی خواهد بود.

 

6-در کلاس  تدریس خصوصی  و یا در هنگام استفاده از روش تندخوانی وسواس به خرج ندهید و هر مطلب را یکبار مرور کنید.یعنی سعی کنید هنگام مطالعه دائما به عقب برنگردید،چون با این کار فقط وقت خودتان را می گیرید و از یادگیری مطالب جدیدتر باز می مانید.

 

7-یکی دیگر از تکنیکهای تندخوانی حذف مطالب و افعال زائد است که در دستور زبان فارسی به ناچار رعایت می شود.ممکن است شما در یک پاراگراف کلمات زیادی را ببینید اما فقط باید هنگام مطالعه با مغز و چشم تیترهای اصلی را بخوانید تا بتوانید با سرعت عمل بیشتری به مرور مطالب بپردازید.

 

مطمئن باشید با استفاده از روشهای فوق و تکنیک تندخوانی تعداد مرور و تکرار مطالب بالاتر می رود و در نتیجه می توانید تسلط بیشتری روی دروس  مختلف پیدا کنید.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی , تدریس ریاضی , تدریس فیزیک

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com