روشهای انتخاب یک استاد پیانوی خوب

 

استاد پیانو

 

برای شروع  کار در وهله اول جستجوی یک استاد خوب که بتواند با فرزند شما ارتباط خوبی برقرار کرده و او را به موسیقی علاقمند کند یک قدم اساسی است.چون برای ورود به دنیای نوازندگی و  آموزش موسیقی  نیاز است تا استاد موسیقی همراه ،مشوق،دوست و از طرفی به معنای واقعی کلمه استاد باشد و از نظر اخلاقی نیز بتواند هنرجو را جذب کرده و به یادگیری موسیقی علاقمند کند.

 

در مطلب زیر روشهای انتخاب یک استاد پیانوی خوب را بیان میکنیم:

 

 

1-سیستم آموزشی

 

معمولا برای  تدریس پیانو  نیاز است که هنرجو با تئوری موسیقی و سلفژ آشنا شود.سپس به آموزش نتها و پس از آن فراگیری جای نتها روی پیانو بپردازد.در روش های سنتی هنرجوی پیانو ابتدا تمرینها را با دست چپ و راست بصورت جداگانه انجام داده و پس از تسلط کامل ، نوازندگی با دو دست را آغاز می کند.اما در روش رایج سوزوکی کار عملی تر است و هنرجو با شنیدن و گوش دادن مکرر به آهنگهای ساده،نواختن آنها را فرا می گیرد و کم کم بر ساز مسلط می شود.

هر دو روش دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است و باید با مشاوره استاد و یا دوستان نوازنده تان ، مناسب ترین روش را برای خودتان پیدا کنید تا به هدف نهایی که همان یادگیری کامل پیانو می باشد برسید.

 

2-سن و تجربه استاد

 

تجربه  استاد پیانو  و سن او مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت در امر  آموزش می باشد.هر چقدر تجربه استاد بیشتر باشد نسبت به کارش متعهد تر خواهد بود و می تواند حس مسئولیت پذیری را به هنرجوی خود نیز انتقال دهد.همچنین با افزایش سن استاد، سابقه تدریس او نیز بیشتر می شود و در نتیجه کارایی اش  افزایش پیدا می کند.این گونه اساتید معمولا  به هنرجویان خود متعهدتر بوده و نسبت به پیگیری کلاسها و انجام تکالیف دقیق تر خواهند بود.

 

3-مکان و زمان برگزاری کلاس پیانو

 

برای انتخاب مکان  کلاس موسیقی  دو راه پیش روی شما وجود دارد:  تدریس خصوصی  و یا رفتن به  آموزشگاه موسیقی

اگر قصد دارید برای آموزش به آموزشگاه بروید سعی کنید جایی را انتخاب کنید که تا حد ممکن به شما نزدیک باشد تا وقت و هزینه کمتری هدر برود.اما اگر برایتان مقدور باشد می توانید از کلاسهای  تدریس خصوصی پیانو  استفاده کنید و از استاد بخواهید که به منزل شما مراجعت کند.

انتخاب هر کدام از این دو راه بستگی به بودجه و البته سلیقه شما دارد.تایم استاندارد کلاسهای موسیقی 30 دقیقه است و در صورتی که بخواهید دوره تان زودتر به اتمام برسد می توانید با هماهنگی استاد و بررسی توانایی شما، تایم کلاس را حداکثر تا 1 ساعت افزایش دهید.

 

4-هزینه کلاس پیانو

 

برای  آموزش پیانو  و به طور کلی  اساتید پیانو نمی توان رنج دقیق قیمت تعیین کرد و این مسئله با توجه به تجربه استاد،مکان و امکانات برگزاری کلاس،معروفیت استاد،منطقه زندگی و سایر فاکتورها متفاوت است.ارزان بودن یک استاد دلیل بر بد بودن و یا گران بودن ، دلیل بر بالاتر بودن کیفیت کار استاد نیست و این مطلب را فقط از طریق تحقیق و کمک گرفتن از مشاوران و یا هنرجوهای دیگر آن استاد می توانید بررسی کنید.

اما پس از تعیین رنج قیمت با توجه به بودجه تان ، می توانید سایر مسائل از قبیل تایم  و روز تشکیل کلاسها،بیماری،غیبتها و کنسلی ها را با استادتان قبل از ثبت نام مطرح کنید تا در زمان برگزاری کلاسها مشکلی پیش نیاید.

 

5-برگزاری مسابقات یا رسیتال پیانو

 

در ابتدای آموزش نظر استادتان را در مورد برگزاری مسابقه و یا رسیتال پیانو جویا شوید.اگر علاقه دارید که  کلاس پیانو  را به صورت حرفه ای ادامه دهید شرکت در رسیتالها و مسابقات سالیانه ، کمک شایانی به پیشرفت شما می کند.اما برعکس اگر هدف شما صرفا یادگیری پیانو برای دل خودتان باشد ممکن است که این مسئله برای شما جذابیتی نداشته باشد و حتی از اینکه استادتان دائما درگیر جشنواره ها و مسابقات است دلخور شوید.این مطلب دقیقا به هدف شما از یادگیری پیانو بستگی دارد،بنابراین قبل از شروع کلاس راجع به این مسئله با استادتان صحبت کنید.

در نهایت این نکته را در نظر بگیرید که برای نتیجه گیری بهتر در کلاس پیانو به حرف استادتان گوش دهید و حسابی تمرین کنید.همچنین بین کلاسهایتان  وقفه یا فاصله نیندازید تا سرعت پیشرفتتان بیشترشود.

 

موفق باشید.

 

مقالات مرتبط:

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی پیانو, تدریس خصوصی , آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , استاد پیانو, کلاس پیانو, آموزش پیانو, تدریس پیانو

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com