• خانه
  • بلاگ
  • چه ساعتی از شبانه روز برای تمرین موسیقی مناسب تر است؟

چه ساعتی از شبانه روز برای تمرین موسیقی مناسب تر است؟

 

ساعت تمرین موسیقی

 

هنرجویان  پس از  آموزش موسیقی  توسط استاد، نیاز به تمرین کردن قطعات در منزل دارند.اما این کار شرایط،زمان و مکان خاصی دارد که توجه به آن موجب پیشرفت در کلاس موسیقی  و یادگیری بهتر می شود.در مورد مکان تمرین ، این نکته را در نظر داشته باشید که مهمترین فاکتور داشتن آرامش و تمرکز است.یعنی تمرینات خود را در جایی انجام دهید که به دور از هر گونه شلوغی باشد و از عواملی که موجب به هم خوردن تمرکز یا آرامش شما می شود دور باشد.حال اگر این فضا دارای انرژی مثبت باشد، پیشرفت شما سرعت بیشتری پیدا می کند، مثلا فضاهایی که در آن  از رنگهای آرام بخش ، گل و گلدان و یا هر نوع لوازمی که موجب افزایش انرژی می شود استفاده شده باشد.

 

بهترین ساعت تمرین موسیقی:

 

ساعتی که هنرجو برای تمرین انتخاب می کند بسیار حائز اهمیت است و می تواند کمک شایانی به پیشرفت هر چه بیشتر او بکند.

 

بر اساس تحقیقاتی که دانشمندانی  از جمله مارک و نوردف انجام داده اند، مهارتهایی که نیاز به تکرار،تمرین و حفظ کردن دارند باید به طور کلی هر روز و در ساعات مشابه انجام شود.تاکید می کنیم "هر روز و در ساعات مشابه".

 

مثلا اگر امروز ساعت 6 تا 8 شب را برای  تمرین موسیقی انتخاب کردید و از این تمرین لذت بردید و در واقع این ساعت را برای تمرین مناسب دیدید، فردا و پس فردا و روزهای دیگر نیز باید دقیقا در همین ساعت تمرین کنید.چون مغز شما به این تایم عادت کرده و دقیقا در ساعت 6 تا 8 خاطره خوب تمرین دیروز را به یاد می آورد و بدن ، خود را با این ساعت تطبیق داده و آداپته می کند.

 

این نوع تمرین موسیقی موجب نهادینه شدن نظم ،انضباط و انطباق در ذهن شده و باعث می شود که مغز بعد از حدود یک ماه به طور اتوماتیک در ساعت 6 تا 8 منتظر رسیدن به لذت تمرین شود.

 

برعکس این موضوع نیز صادق است.اگر  تدریس خصوصی  توسط  استاد موسیقی  در شرایط بد روحی انجام شده باشد و یا با خستگی و افسردگی همراه بوده باشد موجب تاثیرات منفی و عدم یادگیری و تمرکز می شود.

 

تمرین موسیقی با شرایط زیر نتایج معکوس برای شما دارد:

 

1-تمرین با  استرس

2-تمرین در شرایط زمانی سخت

3-یادگیری وتمرین موسیقی بدون نظارت استاد

4-انجام تمرین جهت راضی نگه داشتن معلم و خانواده

5-تمرین در شرایط روحی بد و افسردگی

6-تمرین نامنظم در روزها و ساعات مختلف

7-تمرین با بی حوصلگی

8-تمرین بدون انگیزه و اعتماد به نفس

9-تمرین با عجله و با هدف صرفا رسیدن به کلاس

10-تمرین در فضاهای شلوغ وپر سر و صدا

و دیگر شرایط مشابه.

 

این نوع تمرینات و با این شرایط ، معمولا موجب نهادینه شدن  استرس  در وجود هنرجو شده و نه تنها نتیجه مثبتی ندارد بلکه تبعات منفی نیز دارد و موجب پسرفت هنرجو و درجا زدن در کلاس موسیقی می شود.به طوری که حتی اگر این شرایط را بگذرانید و در شرایط مطلوب تمرین هم قرار بگیرید، باز هم بدن به طور اتوماتیک در ساعات قبل از کلاس، واکنش منفی از خود نشان می دهد و کمترین لطمه اش برای شما استرس مزمن خواهد بود.

 

این شرایط برای  تدریس پیانو ، کلاس گیتار ، استاد سنتور ، آموزش ویولن  و سایر سازها یکسان بوده و تفاوتی تدارد.بنابراین ساعت تمرین را مد نظر قرار دهید و سعی کنید بهترین ساعت برای بدن خود را پیدا کرده و هر روز طبق همان ساعت تمرین کرده و پیش بروید تا به موفقیت برسید.

 

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی , آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , کلاس گیتار , استاد سنتور , آموزش ویولن , تدریس پیانو, استاد موسیقی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com