• خانه
  • بلاگ
  • روشهای موفقیت در حرفه تدریس خصوصی(مخصوص معلمان)

روشهای موفقیت در حرفه تدریس خصوصی(مخصوص معلمان)

 کلاس تدریس خصوصی درمنزل
 
 
هدف از نوشتن این مقاله ارائه راهکارهایی برای موفقیت در حرفه تدریس خصوصی،جذب شاگرد،برنامه ریزی  و کسب درآمد از این شغل می باشد.بنابراین اگر می خواهید در زمینه شغل تدریس خصوصی موفق باشید این مقاله را به دقت مطالعه کرده  و راهکارهای ارائه شده را، در کارتان استفاده کنید.
 
 

تکنیکها و نکات مهم برای موفقیت در تدریس خصوصی:

 
 

1-تسلط بر درس

 
اولین نکته مهم در امر  تدریس خصوصی  اینست که شما درسی را برای تدریس انتخاب کنید که خودتان به آن علاقه دارید و آنرا در طول تحصیل در مدرسه یا دانشگاه ، به طور کامل و عمیق فرا گرفته اید.هر دو نکته علاقه و تسلط به یک اندازه مهم هستند.از طرفی درسی را انتخاب کنید که بتوانید با عشق و انرژی مثبت تدریس کنید چون این انرژی مثبت شما به شاگردان نیز منتقل می شود.
 
 

2-برنامه ریزی منظم

 
 
به طور کلی شغل تدریس خصوصی فصلی است و معمولا در ایام نزدیک به امتحانات درخواست کننده بیشتری دارد.بنابراین می توان با یک برنامه ریزی منظم ، این کار را بصورت پاره وقت انجام داد و یا به عنوان شغل دوم انتخاب کرد چرا که مدیریت زمان آن با خودتان است و این یک حسن برای این کار محسوب می شود.در این صورت با انتخاب شغل تدریس خصوصی به عنوان شغل دوم هم موجب افزایش درآمدتان می شوید و هم باعث می شود که اطلاعات درسی تان فراموش نشده و به روز بماند.
 
 

3-انتخاب درس

 
 
در انتخاب دروس مورد تدریس دقت کنید.علاوه بر شروط گفته شده در بند یک شامل تسلط و علاقه،درسی را انتخاب کنید که بازار کار بهتر و به عبارت دیگر درخواست کننده بیشتری دارد.مثلا تدریس خصوصی ریاضی  و  تدریس خصوصی فیزیک  جز دروسی هستند که اکثر شاگردان نیاز به مدرس خصوصی دارند و یا دروس دیگری مانند تدریس خصوصی عربی و تدریس خصوصی زبان  درخواستهای زیادی برای تدریس دارند.خصوصا اگر شما روی دو یا سه درس تسلط پیدا کنید همیشه وقتتان پر خواهد بود!! و از طرفی درآمدتان نیز بالاتر می رود.
البته تدریس ریاضی و تدریس علوم در مقطع راهنمایی،تدریس خصوصی شیمی،تدریس خصوصی زیست شناسی،تدریس خصوصی موسیقی و تدریس دروس دانشگاهی  نیز طرفداران بسیاری دارد که با مطالعه و تسلط بر دروس مربوطه ، می توانید این موارد را نیز به کارتان اضافه کنید.
 
 

4-بازاریابی و جذب شاگرد

 
 
یکی از مهمترین مراحل شغل تدریس خصوصی، بازاریابی و جذب شاگرد است که باید بصورت جدی به آن پرداخته شود.چون هر چقدر شما مدرس خوبی باشید اما شناخته و معرفی نشوید نتیجه کارتان خوب نخواهد بود.
 
در اینجا دو راه پیش روی شما وجود دارد:
 
الف-تدریس زیر نظر آموزشگاه
ب-تدریس بصورت مستقل
 
در روش اول که تدریس زیر نظر آموزشگاه می باشد، مزیتش اینست که شما هزینه های تبلیغات،جذب شاگرد و بازاریابی را پرداخت نمی کنید اما از طرف دیگر عیبش این است که بخشی از درآمدتان را باید به عنوان پورسانت به آموزشگاه پرداخت کنید.
 
در روش دوم که از نظر نویسنده آینده بهتری دارد ، کلیه هزینه های تبلیغات و جذب شاگرد به عهده خودتان است ولی از طرف دیگر کل درآمد تدریس نیز به جیب خودتان می رود.مزیت دیگر این روش این است که پس از گذشت مدتی از تدریس و تبلیغات، کم کم شاگردان شما از طریق معرفی خانواده ها به یکدیگر افزایش پیدا می کند و بازدهی کار بالاتر می رود.ضمن اینکه می توانید با افزایش توانایی و تجربه تان قیمت تدریس را نیز بالاتر ببرید و این در اختیار شماست نه آموزشگاه.
 
برای امر تبلیغات نیز می توانید از طریق ارسال sms،پخش تراکت خصوصا جلوی درب مدارس،تبلیغ در روزنامه و یا تلویزیون اقدام نمایید.
 
 

5-پشتیبانی

 

نکته آخر در زمینه کلاسهای تدریس خصوصی پشتیبانی و پیگیری نتیجه کارتان است.بعضی از مدرسین پس از اتمام کار دیگر سراغی از شاگرد نمی گیرند،در حالیکه این روش غلط است.پیگیری نتیجه کارتان بصورت تلفنی یا حضوری از شاگردان،باعث می شود که از نظر آنها ، شما شخص مسئولیت پذیری به حساب آیید و از طرف دیگر اگر کارتان را به نحو احسنت انجام داده باشید موجب می شود که این شاگردان برای ترمهای بعد نیز از شما درخواست کلاس داشته باشند و به این صورت می توانید تعداد شاگردان خود را افزایش دهید و در نتیجه درآمدتان نیز افزایش می یابد.

بنابراین سعی کنید با ارائه یک تدریس خوب،حل تمرینهای متنوع،معرفی کتب خوب،ارتباط عاطفی و برنامه ریزی دقیق برای شاگردانتان، آنها را به موفقیت برسانید تا آنها نیز برای ترمهای آینده ارتباطشان را با شما حفظ کرده و مجددا درخواست کلاس تدریس خصوصی از شما داشته باشند.

 

 

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی فیزیک , تدریس خصوصی عربی , تدریس خصوصی زبان , تدریس دروس دانشگاهی , تدریس خصوصی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com