• خانه
  • بلاگ
  • چند روش عالی مطالعه ریاضی وفیزیک برای شب امتحان

چند روش عالی مطالعه ریاضی وفیزیک برای شب امتحان

 

مطالعه ریاضی و فیزیک

 

بطور کلی بهتر است که دروس ریاضی و فیزیک یا دروس مشابه، چه در سطح دبیرستان و چه در سطح دانشگاه در طول ترم مطالعه شوند و از انباشت مطالب برای شب امتحان جلوگیری شود.به این صورت که پس از هر جلسه  کلاس ریاضی  و  کلاس فیزیک  توسط اساتید مربوطه ،مطالب تدریس شده مجددا در منزل مرور شده و حل تمرین انجام شود.این روش بهترین روش برای مطالعه درس ریاضی و فیزیک است.

 

پس از اینکه مباحث درسی را بصورت کامل مطالعه کردید و به کمک دوستان یا معلم خصوصی اشکالاتتان را برطرف کردید نوبت به کتابهای کمک درسی می رسد تا سطح خود را بالا ببرید.حل نمونه سوالات و تست از کتابهای کمک درسی روش بسیار مفیدی برای تسلط بر این دروس است.

 

به هر حال شما پس از مطالعاتی که در طول ترم انجام می دهید نوبت به شب امتحان می رسد که در واقع شب سرنوشت سازی است.منظور از شب امتحان صرفا همان شب قبل از امتحان نیست بلکه یکی دو روز مانده به امتحانات است.در این روزها وظیفه مهمی بر عهده شماست تا بتوانید با روش مطالعه درست و دقیق نتیجه امتحان را به بهترین نحو رقم بزنید.

 

 مطالعه درس ریاضی وفیزیک

 

نکاتی برای مطالعه ریاضی و فیزیک در شبهای امتحان:

 

1-حضور در کلاس ها

 

اولین اصل مهم برای دانش آموزان و دانشجویان اینست که در کلاسها بدون غیبت شرکت کنند و به مطالبی که توسط مدرس مربوطه ارائه می شود توجه کافی داشته باشند.اگر در جلسه ای غیبت داشتید حتما قبل از شروع جلسه بعد، به کمک تدریس خصوصی و یا دانش آموزان زرنگ کلاس درس را فرا بگیرید تا در مباحث بعدی ضعف نداشته باشید.از دیگر مزیتهای شرکت در کلاس اینست که با تدریس استاد، مطالب به خوبی در ذهن شما جا می افتد و ممکن است بسیاری از تمرینها و مطالبی که توسط معلم در کلاس مطرح می شود در کتاب شما موجود نباشد.

 

2-حل تمرینات مختلف آسان و سخت

 

پس از اینکه مطالب درس ریاضی و فیزیک را خواندید باید جهت تسلط بیشتر،حل تمرینات مختلف را آغاز کنید.بهترین مرجع برای حل تمرین ابتدا کتاب است و سپس کتابهای کمکی.تمرینها را از درجه بندی آسان به سخت انجام دهید.ضمنا در هنگام حل تمرین ، نکات مهم را یادداشت کنید و اگر در قسمتی اشکال داشتید آن را علامت بزنید تا در جلسه بعدی از معلم سوال کنید.

 

3-جزوه نویسی

 

جزوه ای ارزشمند است که توسط خود شما نوشته شده باشد نه اینکه کپی جزوه دوستانتان باشد.چون هر دانش آموزی با توجه به برداشت خود و نقاط قوت و ضعف خود در هر درس یادداشت برداری می کند و قطعا جزوه یک شاگرد ضعیف و یک شاگرد قوی در کلاس با هم متفاوت است،بنابراین خودتان با شرکت در تمام کلاسها از همه مباحث جزوه نویسی کنید.همچنین نوشتن جزوه ، خود موجب تکرار و تمرین می شود و باعث می شود تا مطالب ریاضی و فیزیک در ذهن شما ماندگارتر شود.

 

4-مرور مجدد مطالب

 

سعی کنید پس از هر جلسه کلاس  دبیر ریاضی  یا  دبیر فیزیک  ، در همان روز و بلافاصله پس از مراجعت به منزل مطالب را مرور کنید و زیر نکات مهم را خط بکشید و یا فرمولها و نکات مهم  درس را در یک برگه برای خودتان خلاصه نویسی کنید تا هر چند وقت یکبار با مراجعه به آن ، با سرعت بیشتری در مطالعه آن درس پیش بروید.این کار به شما کمک می کند که تسلطتان بر درس افزایش یافته و از اتلاف وقتتان نیز جلوگیری شود.

 

5-شب امتحان

 

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد شب امتحان هر درسی بسیار سرنوشت ساز است.هدف اصلی این است که شما در شبهای امتحان و یا کنکور استرس خود را کاهش دهید.به عنوان مثال از مطالعه یک مبحث جدید در شبهای امتحان خودداری کنید و بجای وقت گذاشتن برای یک مطلب جدید به مرور مطالب قبلی بپردازید.

همچنین بهتر است در شبهای امتحان از شب بیداری خودداری کنید.چون مغز در ساعات پایانی شب بیشتر نیاز به استراحت دارد نه مطالعه.

و در آخر این نکته را یادآور می شویم که بهترین کار برای شب امتحان درس نخواندن است.بجای درس خواندن سعی کنید در روزها و شبهای قبل از امتحان همه مطالب را به صورت کامل بخوانید تا در شبهای امتحان فقط یک مرور سبک داشته باشید.

 

6-تدریس خصوصی

 

یکی دیگر از روشهای مطالعه در شبهای امتحان استفاده از کلاسهای  تدریس خصوصی ریاضی  و تدریس خصوصی فیزیک  است.شما به کمک یک معلم خوب و با تجربه می توانید اشکالات خود را به صورت کامل با او مطرح کرده و برطرف کنید تا در شبهای امتحان استرس کمتری داشته باشید.

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی فیزیک , کلاس ریاضی , کلاس فیزیک , دبیر ریاضی , دبیر فیزیک

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com