• خانه
  • بلاگ
  • دلایل عدم تمرکز هنگام اجرای موسیقی درجمع(بخش اول)

دلایل عدم تمرکز هنگام اجرای موسیقی درجمع(بخش اول)

 

اجرای موسیقی درجمع

 

هر نوازنده یا خواننده ای ممکن است مشکل عدم تمرکز درجمع را تجربه کرده باشد.این نکته را بیان کردیم تا بدانید که این مسئله فقط مخصوص به شما نیست وحتی ممکن است برای نوازندگان،خوانندگان و اساتید مطرح نیز این حالت پیش بیاید.درهنگام  تدریس موسیقی  نیز این مسئله ممکن است برای یک استاد موسیقی هم پیش بیاید.البته آنها به دلیل تجربه بالا و اجراهای فراوان به راحتی از پس این مشکل بر می آیند، اما یک خواننده یا نوازنده آماتور ممکن است حتی پس از گذشت چند سال در تنهایی به خوبی اجرا کند اما در جمع تمرکزش را از دست بدهد و کیفیت اجرایش پایین بیاید.

 

نداشتن تمرکزهنگام اجرا در جمع دوستان یا مردم ، ممکن است عوامل مختلفی داشته باشد که هر کدام به تنهایی تاثیر زیادی داشته باشند، اما در این مطلب کوشیده ایم به طور خلاصه راهکارهایی را برای بهبود اجرای شما بیان کنیم.

 

راهکارهای اجرای بهتر در جمع:

 

1-سعی کنید در هنگام اجرا مشکلات روزمره را کنار بگذارید و درگیری های ذهنی را از خود دور کنید.زمان اجرا به جزئیات ریز اجرا فکر نکنید و فقط سعی کنید بنوازید و از نواختن خود لذت ببرید.این کار ناخوداگاه انرژی روحی و روانی شما را افزایش داده و بدون اینکه بخواهید،این مسئله دراجرای موسیقی شما نمایان می شود.

 

2-کاملا طبیعی است که شنونده بخواهد از اجرای شما فیلم تهیه کند.در این صورت ذهن شما تلاش می کند تا بهترین اجرا را داشته باشد،خصوصا اگر مخاطب شما یک مخاطب خاص باشد.در این شرایط سعی نکنید که کار خارق العاده ای انجام دهید و همانند زمان تمرین ، یک اجرای دقیق وصحیح ارائه کنید.

 

3-به اندازه تکنیک وتوانایی هایتان از خودتان انتظار داشته باشید و با اعتماد به نفس اجرا کنید.اجرای موسیقی یا  آموزش موسیقی  برای دیگران به خودی خود جذاب،شنیدنی و لذت بخش است و اشکالات کوچک قابل چشم پوشی است.

 

4-بهترین نوازندگان و خوانندگان دنیا نیز ممکن است در هنگام اجرای زنده اشکالاتی مانند فالش خواندن،از ریتم افتادن،غلط زدن نت و...را تجربه کنند اما این مسئله به خودی خود یکی از زیباییهای این نوع اجرا می باشد.از اشتباه زدن یا از ریتم افتادن نترسید و به ادامه اجرای خود فکر کنید.از آن اشتباه گذر کنید و سعی در جبران آن نداشته باشید چون این اصرار، بیشتر باعث آشفتگی ذهن شما خواهد شد.

 

5-در هنگام اجرا چه در کلاس موسیقی  و چه در جمع ،خود بینی را کنار بگذارید و فقط و فقط به موسیقی و زیباییهای آن فکر کنید.همین که به خودتان توجه نکنید باعث می شود که از خودتان نیز انتقاد نکنید و در نتیجه تمرکز اصلی را بر روی اجرای صحیح و زیبا خواهید گذاشت.

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , تدریس موسیقی , کلاس موسیقی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com