• خانه
  • بلاگ
  • روشهای جذب شاگرد خصوصی(مخصوص مدرسین)

روشهای جذب شاگرد خصوصی(مخصوص مدرسین)

 

 تدریس خصوصی

 

 اگر تصمیم گرفته اید که وارد حرفه  تدریس خصوصی  شوید اولین مرحله پس از تسلط کافی بر دروس،توانایی جذب شاگرد می باشد.برای موفقیت در حرفه تدریس خصوصی شما باید بتوانید برای خودتان شاگردهای مختلف و زیادی را جذب کنید که این کار روشهای مخصوص به خودش را دارد.ما در این مقاله راهکارهایی را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید در این راه چه از لحاظ کاری و چه از لحاظ مالی پیشرفت کنید.

 

6 روش جذب شاگرد برای کلاس تدریس خصوصی:

 

1-ارتباط با موسسات و آموزشگاهها

 

این روش برای شروع  کار خوب است.چون شما مبتدی هستید و تازه وارد حرفه تدریس خصوصی شده اید، می توانید مدتی را به عنوان معلم خصوصی با موسسات و آموزشگاهها همکاری داشته باشید و پس از کسب سابقه و تجربه، خودتان بصورت انفرادی به این کار ادامه دهید.چون اگر قرار باشد که دائما به همین صورت کار کنید ناچار خواهید بود بخشی از درآمدتان را به عنوان پورسانت به آموزشگاه پرداخت کنید که این کار پس از افزایش تعداد شاگردانتان به صرفه نخواهد بود.

 

2-تبلیغ در شبکه های اجتماعی

 

با تغییر روش تبلیغات از سیستم کاغذ و روزنامه به سمت اینترنتی بهتر است شما نیز دست به کار شوید و در شبکه های اجتماعی و اینترنت حضور پر رنگ تری داشته باشید.در حال حاضر تعداد زیادی از والدین برای پیدا کردن  معلم خصوصی  در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام،اینستاگرام،گوگل و... به دنبال معلم می گردند و فعال بودن شما در این عرصه،کمک شایانی به پیشرفت شغلی تان خواهد کرد.همچنین در کنار اینها می توانید در سایتهای ثبت نام مدرسین خصوصی در شاخه درسی مربوط به خود ثبت نام کنید تا بتوانید به کمک این سایتها شاگردان بیشتری را برای خود جذب کنید.

 

3-تبلیغ درمجلات محلی و پخش تراکت

 

با اینکه در حال حاضر ارتباطات نوین بسیار کارآمد تر است اما هنوز هم بسیاری از خانواده ها برای پیدا کردن مدرس به روزنامه ها،مجلات تبلیغاتی و تراکت مراجعه می کنند.پیشنهاد می شود هر دو روش تبلیغات اینترنتی و کاغذی را در کنار هم انجام دهید تا مخاطبان شما بیشتر شده و حیطه کاریتان گسترش یابد و خانواده های بیشتری را در بر بگیرد.در صورتیکه تصمیم گرفتید به این صورت تبلیغ کنید حتما یک متن جذاب تهیه کنید و منطقه ای را که می خواهید در آن تبلیغ داشته باشید هدفمند انتخاب کنید.ضمن اینکه پخش ترکت جلوی درب مراکز آموزشی نیز روش کارآمدی می باشد.

 

تدریس خصوصی دروس

 

4-ارائه تدریس موفق

 

در صورتیکه بتوانید برای شاگردانتان کلاس موفقی را برگزار کنید این بهترین تبلیغ برای کارتان خواهد بود.چون باعث می شود که شاگردان یا والدین ،شما را به دیگر خانواده ها که نیاز به کلاس تدریس خصوصی دارند معرفی کنند و در نتیجه تعداد شاگردانتان افزایش چشمگیری خواهد داشت.برای این کار خوب است که شما هم  دبیر خصوصی  پیگیری باشید و پس از پایان کلاسها و امتحانات، یک ارزیابی بصورت تلفنی یا حضوری از خانواده ها نسبت به کارتان داشته باشید.

 

5-افزایش تعداد دروس مورد تدریس

 

یکی دیگر از روشهای جذب شاگرد بیشتر، افزایش تعداد دروسی است که شما توانایی تدریس آن را دارید.هر چقدرکه دامنه کاریتان را افزایش دهید می توانید شاگردان بیشتری را جذب کنید.در بین دروس  تدریس خصوصی ریاضی ، تدریس خصوصی فیزیک ، تدریس خصوصی عربی  و  تدریس خصوصی زبان  طرفداران زیادتری دارند و شما با تسلط بر تعداد دروس بیشتر می توانید تعداد شاگردان خود را افزایش دهید.

 

6-خودتان را بروز کنید.

 

 در کنار راهکارهای ارائه شده لازم است که شما نیز دائما در حال مطالعه باشید و اطلاعاتتان را بروز کنید.بنابراین ضروری است که چه از لحاظ درسی و چه از لحاظ مهارتهای تدریس، دائما مطالعه داشته باشید تا بتوانید کارایی تان را افزایش دهید.مهارتهای تدریس شامل نحوه برقرار کردن ارتباط با دانش آموزان،توضیح مطالب با بیان شفاف و دقیق،افزایش مهارتهای کلامی،اعتماد به نفس و سایر موارد مانند نحوه پوشش در کلاس،منظم بودن،داشتن ظاهر آراسته و تمیز و... می باشد.به این صورت می توانید شاگردانتان را برای ترمهای آینده نیز با خود همراه کنید و از حرفه تدریس خصوصی لذت ببرید.

 
 
 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی فیزیک , تدریس خصوصی عربی , تدریس خصوصی زبان , تدریس خصوصی , معلم خصوصی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com