• خانه
  • بلاگ
  • 5نشانه نیاز دانش آموزان به کلاس تدریس خصوصی

5نشانه نیاز دانش آموزان به کلاس تدریس خصوصی

 

 کلاس تدریس خصوصی

 

ممکن است دانش آموزان در مقطعی از زمان به دلایل مختلف نیاز به کلاس تدریس خصوصی پیدا کنند.از جمله این دلایل می توان به عدم حضور در کلاس به دلیل بیماری،مسافرت،غیبت،ارتباط برقرار نکردن با معلم مربوطه و یا ورود به مقاطع بالاتر درسی و .... اشاره کرد.
 
در این مواقع دانش آموزان با مشکلاتی مواجه می شوند که باعث افت کیفیت تحصیلی و پایین آمدن نمرات آنها می شود که در صورت اقدام به موقع، می توان از این افت تحصیلی به کمک کلاسهای  تدریس خصوصی  پیش گیری کرد.
 
 
 

5 نشانه نیاز فرزند شما به تدریس خصوصی:

 
 
 

1-پایین آمدن سطح نمرات

 
 
 
یکی از واضح ترین نشانه ها در زمینه نیاز به تدریس خصوصی پایین آمدن نمرات دانش آموز است.والدین باید در وهله اول با مراجعه به مدرسه و صحبت با مدیر یا دبیر مربوطه علت آن را جویا شوند و بررسی کنند که این مشکل فقط برای فرزند آنها پیش آمده و یا برای اکثریت دانش آموزان.
 
در صورتیکه این مشکل مختص فرزند شماست بلافاصله با مدرس مربوطه و یا  دبیر خصوصی  دیگری هماهنگی به عمل آورید تا هر چه زودتر نسبت به برطرف کردن اشکالات احتمالی فرزند شما اقدام شود.
 
 
 

2-عدم تمرکز و اختلال دریادگیری

 
 
 
بعضی از دانش آموزان هنگام تدریس در کلاس ، به صحبتهای معلم توجه نمی کنند و در نتیجه از عهده انجام تکالیف نیز بر نمی آیند.این عدم تمرکز و حواس پرتی دانش آموز اگر در حد کم باشد قابل توجیه است اما در صورتیکه باعث پایین آمدن نمرات شود باید به کمک یک مشاور آموزشی مشکل را ریشه یابی و حل کرد.چون زمانی که شاگرد در کلاس سردرگم باشد ناخودآگاه مطالب درس را متوجه نخواهد شد و در نتیجه از انجام تکالیف طفره می رود و یا برای انجام آن مقاومت از خود نشان می دهد که این مسئله منجر به عدم موفقیت در امتحانات می شود .در این شرایط یک  معلم خصوصی  خوب می تواند به دانش آموز کمک کند تا سطح نمراتش را بهبود ببخشد.
 
از طرفی بعضی از کودکان ممکن است اختلال در یادگیری(disleksi) و یا مشکلاتی در زمینه شنوایی،بینایی و بیش فعالی داشته باشند که منجر به ناتوان شدن کودکان درامر آموزش شود.در صورتیکه به کمک یک روانشناس و مشاور مشکلات او را برطرف کنید مدرسه رفتن برایش لذت بخش تر خواهد شد.
 
 
 

3-کاهش اعتماد به نفس

 
 
 
زمانی که دانش آموز با یک درس جدید مواجه می شود و یا هنگامی که وارد یک مقطع بالاتر می شود طبیعی است که هنگام آموختن به اندازه کافی مطمئن نباشد.اما اگر این روند ادمه پیدا کند نگران کننده خواهد بود.چون در این زمان او سعی می کند بجای یادگیری بیشتر از درس فرار کند و از انجام تکالیف شانه خالی کند که این نکات نشان دهنده نداشتن اعتماد به نفس است.اگر از یک مدرس خصوصی خوب و با تجربه استفاده کنید می تواند با یک آموزش دقیق،انگیزه از دست رفته و اعتماد به نفس کودک را مجددا به او برگرداند و باعث شود که او حضور فعالانه تری در کلاسهای درسی داشته باشد.
 
 
 
کلاسهای تدریس خصوصی
 
 
 

4-عدم نظارت والدین

 
 
 
در حال حاضر و با وجود پدر و مادرهای شاغل ، نظارت بر تکالیف درسی شاگردان کمتر شده که این مسئله باعث کاهش سطح نمرات شاگردان می شود.از طرف دیگر کتابها و مطالب داخل آن ،هر چند وقت یکبار دچار تغییراتی می شود که ممکن است تدریس آن برای خانواده ها مشکل باشد.
 
همچنین با رفتن به مقاطع بالاتر به تدریج حجم دروس زیادتر و سطح مطالب آن نیز دشوارتر می شود که این امر موجب می شود که خانواده ها نتوانند در مطالعه دروس و انجام تکالیف به دانش آموزان کمک کنند.اگر میدانید که زمان و یا علم کافی برای کمک به دانش آموزان ندارید، استفاده از یک معلم خصوصی زبده می تواند نتایج خوبی برای فرزند شما داشته باشد.
 
 
 

5-بحران مدیریت زمانی

 
 
 
اگر فرزندتان تکالیف خود را گهگاه عقب می اندازد مشکلی نیست اما جا ماندن همیشگی از درس و تکالیف مربوطه می تواند یک زنگ خطر جدی برای خانواده ها محسوب شود.در این شرایط معمولا دانش آموزان نمی توانند ذهن خود را با بیشتر شدن تکالیف همسان سازی کنند و تذکرات شما نیز کارساز نخواهد بود.در نتیجه آنها برای مدیریت زمان خود مشکل پیدا کرده و از عهده انجام تکالیفشان بر نمی آیند که این مسئله منجر به افزایش استرس و اضطراب در کودکان می شود.در این زمینه متخصصان آموزشی می توانند راهکارهایی را ارائه دهند تا او با تغییر روشهای مطالعه اش بتواند زمان خود را به خوبی مدیریت کند.
 
مشکلاتی که در این مقاله ذکر شد بیشتر مرتبط با دروس اصلی مانند ریاضی و فیزیک و ... است که با کمک  تدریس خصوصی ریاضی  و  تدریس خصوصی فیزیک  قابل مرتفع شدن می باشد.همچنین کلاسهای تدریس خصوصی شیمی،تدریس خصوصی عربی و تدریس خصوصی زبان نیز در زمان مناسب خود می تواند کمک شایانی به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان داشته باشد.
 
 
 
 
 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی فیزیک , تدریس خصوصی , معلم خصوصی , دبیر خصوصی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com