• خانه
  • بلاگ
  • چه سازی را برای شروع کلاس موسیقی انتخاب کنم؟

چه سازی را برای شروع کلاس موسیقی انتخاب کنم؟

 

کلاس موسیقی

 

این سوال برای بسیاری از هنرجویان پیش آمده و به دنبال پاسخ آن هستند.ممکن است هنگام انتخاب ساز بر سر دو راهی قرار گرفته باشند و یا به طور کلی ندانند کدام ساز، برای شروع آموزش موسیقی  مناسب تر است.هنرجویان برای انتخاب ساز مورد نظرشان فاکتورهای مختلفی از قبیل قیمت ساز،راحت بودن ساز،چشم و هم چشمی با دوستان و فامیل،با کلاس بودن ساز!! و ... را برای شروع در نظر می گیرند.در حالیکه این فاکتورها هیچکدام ملاک خوبی برای انتخاب ساز نیستند و در صورتیکه به این صورت بخواهید سازی را برای شروع انتخاب کنید به احتمال فراوان بعد از گذشت چند ماه از ادامه کار انصراف خواهید داد.

 

برای انتخاب ساز موسیقی 2 فاکتور اساسی وجود دارد:

 

1-عشق و علاقه به ساز

2-تمرینات مداوم 

 

حال به توضیحات مختصری در مورد این دو فاکتور می پردازیم.

 

مهمترین نکته در  تدریس موسیقی  و  انتخاب ساز این است که شما واقعا شیفته و عاشق صدای آن ساز شوید.چون اگر به معنای واقعی شیفته صدای یک ساز شوید تمام موانع را از پیش رو بر می دارید و با جدیت تمام کلاسهایتان را پیش می برید.دوست داشتن یک ساز با عاشق آن ساز بودن تفاوت زیادی دارد و باید به این تفاوت توجه کنید.برای اینکه راحت تر ساز مورد علاقه تان را انتخاب کنید پیشنهاد می شود مراحل زیر را انجام دهید.

 

در وهله اول باید بررسی کنید که شما به چه سبکی از موسیقی علاقه دارید؟سنتی-کلاسیک-پاپ-جز-بلوز-راک-متال-کانتری و ...

 

سپس در هر دسته، سازهای مربوط به آن سبک را از اینترنت پیدا کنید و ویدئوها و صداهای آنها را دیده و به دقت گوش کنید.هنگامی که به صدای موزیک توجه می کنید سعی کنید صداها را آنالیز کرده و از بین آنها صدای مورد علاقه تان را پیدا کنید.حتی می توانید موزیکهای بدون کلام را گوش کنید تا بتوانید راحت تر صدای ساز اصلی مورد نظرتان را از بین صداهای مختلف انتخاب کرده و برای شروع  کلاس موسیقی  اقدام کنید.

 

پس از آن می توانید با مراجعه به یک فروشگاه آلات موسیقی ، ظاهر ساز و صدای آن را از نزدیک گوش کنید تا بتوانید انتخاب درست و دقیق تری داشته باشید.اگر امکان داشت می توانید از دوستان و یا یک فروشگاه ، سازی را بصورت امانی بگیرید و چند وقتی با آن بنوازید و به صورت کامل آن را بررسی کنید.

 

 

کلاس موزیک

 

 

حال به بررسی نکته دوم یعنی "تمرین" می پردازیم.

 

گاهی اوقات هنرجویان سوالاتی از این قبیل مطرح می کنند که آیا من در فلان ساز استعداد دارم؟ یا اینکه با توجه به سن و سالم می توانم این ساز را یاد بگیرم ؟و یا چقدر زمان می برد تا فلان ساز را یاد بگیرم؟ قیمت این ساز چقدر است؟آیا یادگیری آن ساده است یا سخت؟

 

این سوالات پاسخ روشنی ندارند و جوابی هم که به آنها داده شود 100% درست نخواهد بود.چون مبنای موسیقی تمرینات مستمر و بی وقفه است.هر چقدر تمرینات شما بیشتر باشد سرعت پیشرفت شما نیز بیشتر خواهد شد.ممکن است بعضی از سازها را بتوان سریعتر آموزش دید اما به هر حال آنها نیز به تمرین نیاز دارند.شاید برخی از هنرجویان دارای استعداد در ساز خاصی باشند اما این کافی نیست و اساس  تدریس خصوصی موسیقی  بر تمرین است.

 

اساتید بزرگ موسیقی نیز با توجه به تسلط کامل بر ساز ،هنوز هم روزانه ساعتی را به تمرین اختصاص می دهند تا ذهن و عضلات آنها به این تمرینات عادت کرده و توانایی و تسلط خود را از دست ندهند.

 

بنابراین با دیدن کنسرتها و برنامه های مختلف و روشهای مختلفی که ذکر شد سازتان را انتخاب کنید و در انتخاب آن عجله نداشته باشید چون انتخاب اتفاقی و بدون تفکر موجب دلزدگی شما از آن ساز و گاهی اوقات موسیقی می شود.پس از آن با تمرین زیاد سعی کنید که بر آن ساز تسلط پیدا کرده و روز به روز پیشرفت کنید.

 

 در صورتیکه در زمینه تدریس خصوصی گیتار،تدریس ویولن،تدریس خصوصی آموزش موسیقی پیانو،تدریس خصوصی موسیقی ارگ،تدریس خصوصی کلاس فلوت،تدریس خصوصی کلاس آکاردئون،آموزش تار،تدریس خصوصی آموزش موسیقی سه تار،تدریس موسیقی سنتور،کلاس موسیقی خصوصی دف،تدریس  تنبک،تدریس خصوصی نی،تدریس خصوصی تنبور،تدریس خصوصی کلاس موسیقی کمانچه و سایر سازهای مد نظرتان نیاز به مشاوره و تدریس داشتید  با موسسه بهار اندیشه تماس بگیرید.

22924816

22924817

09362887188

 
 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , تدریس موسیقی , کلاس موسیقی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com