• خانه
  • بلاگ
  • 10 روش ساده برای نتیجه گیری بهتر در درس ریاضی

10 روش ساده برای نتیجه گیری بهتر در درس ریاضی

مطالعه ریاضی

 

 

توصیه هایی برای یادگیری بهتر درس ریاضی:

 

 

1-با ریاضی مهربان باشید.با این دید می توانید در کلاس ریاضی  و یا هنگام مطالعه آن انگیزه بیشتری داشته باشید.خصوصا اگر کاربردهای ریاضی را در زندگی روزمره و یا مقاطع بالاتر درسی بدانید بیشتر به آن علاقمند خواهید شد.

 

2-در هنگام مطالعه درس ریاضی فرمولها و نکات مهم را در گوشه ای از دفتر یا کتابتان یادداشت کنید.

 

3-به هنگام تدریس  دبیر ریاضی  به مطالب مربوطه توجه کامل داشته باشید و در صورتیکه در کلاس سوال یا اشکالی داشتید همان لحظه بپرسید تا ادامه مطالب برایتان بهتر تفهیم شود.

 

4-در زمان حل مسائل ریاضی ابتدا سوالات راحت تر را حل کنید و پله پله به سراغ حل مسائل پیچیده تر بروید.این کار را تا رسیدن به سخت ترین سوالات ادامه دهید تا در آن مبحث به تسلط کامل برسید.

 

5-قبل از شروع به حل مسائل ریاضی ابتدا آنها را بصورت کامل تجزیه و تحلیل کرده و بهترین و کوتاه ترین راه حل را برای آنها بیابید.از حل مسائل ریاضی بصورت ذهنی اجتناب کرده و همه چیز را روی کاغذ بیاورید.

 

 

مطالعه ریاضیات

 

 

6-به هنگام تدریس ریاضی  توسط  معلم ریاضی  همه چیز را نکته برداری کنید تا پس از مراجعه به منزل یک جزوه خوب و کامل داشته باشید .این کار شما را از خواندن مجدد کل مطالب بی نیاز می کند و می توانید از زمان خود به نحو بهینه استفاده کنید.

 

7-سعی کنید در کلاس ریاضی غیبت نداشته باشید، اما اگر به هر دلیلی غیبت کردید و در کلاس حضور نداشتید به کمک  معلم خصوصی ریاضی  اشکالات خود را برطرف کنید.چون فصلهای ریاضی به نوعی با هم مرتبط بوده و غیبت در یک جلسه ممکن است شما را به اندازه چند جلسه از کلاس عقب بیندازد.

 

8-در حین حل مسائل ریاضی پاسخهای هر قسمت را مجددا مرور کوتاهی کنید تا اگر اشتباهی پیش آمده همان ابتدا برطرف شود.این کار باعث صرفه جویی در وقت شما می شودچون در نهایت مجبور نخواهید شد به خاطر یک اشتباه ساده، کل مسئله را از ابتدا حل کنید.

 

9-در حل مسائل ریاضی شتاب و عجله نداشته باشید و تمرکزتان بیشتر بر روی حل درست سوال باشد.البته خوب است که سرعت عمل داشته باشید ولی مراقب باشید که این امر منجر به پاسخهای غلط نشود.بخاطر پیشگیری از این مشکل سعی کنید سوالات را گام به گام حل کنید و مرحله به مرحله پیش بروید.

 

10-بهترین روش برای کسب آمادگی در درس  ریاضی  تمرین زیاد است.هر چقدر شما تمرینات بیشتر و متنوع تری حل کنید به همان نسبت تسلط تان افزایش می یابد و در نتیجه در امتحانات پایان ترم و کنکور با استرس کمتری حاضر می شوید.

 

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: ریاضی , کلاس ریاضی , تدریس ریاضی , معلم ریاضی , معلم خصوصی ریاضی , دبیر ریاضی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com