• خانه
  • بلاگ
  • 10 سوال متداول در مورد آموزش گیتار وپاسخ آنها

10 سوال متداول در مورد آموزش گیتار وپاسخ آنها

 

آموزش گیتار

 

گیتار در حال حاضر جز یکی از سازهای پرطرفدار در تمام دنیا می باشد،به همین دلیل هنرجویان زیادی به دنبال فراگیری و آموزش آن هستند.گیتار زدن یکی از لذت هایی است که علاقمندان به موسیقی می توانند به کمک علاقه و پشتکار آن را تجربه کنند.

 

تدریس گیتار به دو صورت خصوصی و یا در آموزشگاه توسط اساتید مختلف انجام شود.این که شما به کدام روش علاقمند باشید بستگی به زمان،سلیقه و شرایطتان دارد و در نحوه یادگیری تفاوت و تاثیر چندانی ندارد.

 

معمولا در زمینه خرید یا آموزش گیتارسوالاتی برای هنرجویان عزیز پیش می آید که در اینجا به پاسخ مهمترین آنها می پردازیم:

 

1-آیا یادگیری ساز گیتارراحت است؟

 

در پاسخ به این سوال باید گفت که یادگیری هیچ سازی راحت نیست و همه سازها برای فراگیری نیاز به تمرین،علاقه و پشتکار دارند.اما در مجموع گیتار با توجه به تعداد سیمها و نیاز به آکورد گیری وهماهنگی انگشتان،زمان و انرژی بیشتری لازم دارد تا بتوان روی آن تسلط کامل پیدا کرد.

 

2-برای شروع آموزش گیتارچه باید کرد؟

 

در ابتدا شما باید سازتان را با کمک و مشاوره استاد گیتار تهیه کنید.سپس بین  دو سیستم کلاس  تدریس خصوصی گیتار  و یا مراجعه به آموزشگاه موسیقی یکی را انتخاب کرده و کلاستان را شروع کنید.هر دو روش نتیجه خوبی دارند و انتخاب هر یک بستگی به سلیقه و وقت آزاد شما دارد.

 

3-چه سنی برای شروع آموزش گیتار مناسب است؟

 

معمولا هنرجویان بعد از یک دوره گذراندن ارف(البته به دلخواه) می توانند به  کلاس گیتار  بروند.حدود سن مناسب برای شروع آموزش گیتار 6 سالگی است تا هنرجو توانایی خواندن نتها و از طرفی قدرت مهار گیتار در دست را داشته باشد.ضمن اینکه بهتر است برای هنرجویان با سن پایین کلاسها به نوعی برگزار شود که باعث خستگی و دلزدگی هنرجو از گیتار نشود که این کار را استاد می تواند به کمک آموزش آهنگ در کنار نت خوانی و تمرین برای هنرجویان انجام دهد.

 

4-چه ملزوماتی برای یادگیری گیتار نیاز است؟

 

1-علاقمندی به ساز2-خرید ساز3-دفتر نت و کتاب آموزشی4-هماهنگ شدن با یک  استاد گیتار حرفه ای5-تمرینات مداوم و مستمر روزانه

 

5-آیا امکان یادگیری به کمک DVD آموزشی یا آنلاین وجود دارد؟

 

بله این امکان وجود دارد.اما اصولا یادگیری ساز علاوه بر مطالب آموزشی نیاز به یادگیری تکنیک و اصول مهمی دارد که این امر بصورت حضوری و در کنار استاد امکان پذیر است.چون ممکن است هنرجو اشکالاتی در مورد دست گرفتن ساز یا آکورد گیری داشته باشد که برطرف کردن آن بصورت حضوری بسیار راحت تر می باشد.ضمن اینکه یک استاد حرفه ای و زبده می تواند الگوی مناسبی چه از لحاظ کاری و چه از لحاظ  اخلاقی برای هنرجو باشد.

 

 

آموزش ساز گیتار

 

 

6-کلاس گیتار به چه صورت و هفته ای چند جلسه تشکیل می شود؟

 

کلاسهای  آموزش گیتار  معمولا بصورت هفته ای یک یا دو جلسه 30 تا 45 دقیقه برگزار می شود.هنرجو نیز در طول هفته و تا شروع جلسه بعدی لازم است که تمرینات خود را به صورت منظم انجام داده و خود را برای جلسه بعد آماده کند.روزانه حداقل 2 ساعت زمان برای تمرین گیتار مناسب است.

 

7-آیا یادگیری گیتار باعث لطمه زدن به درس دانش آموزان می شود؟

 

خیر.یادگیری گیتار و به طور کلی  آموزش موسیقی  موجب می شود تا هنرجویان با ذهنی بازتر و پویاتر به فراگیری دروس خود بپردازند.این امر اثبات شده است و اکنون در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا موسیقی و درس در کنار هم در مدارس تدریس می شود.بنابراین کلاس گیتار نه تنها به درس دانش آموزان لطمه نمی زند بلکه طبق بررسی دانشمندان حوزه موسیقی موجب بهبود نمرات آنها خواهد شد.

 

8-چقدر زمان می برد تا گیتار را یاد بگیریم؟

 

این سوال پاسخ روشن و دقیقی ندارد.زیرا این مسئله بستگی به میزان تمرین هنرجویان و همچنین استعداد موسیقی آنها دارد.خصوصا در مورد سازی مثل گیتار که دارای سبکهای مختلفی از جمله پاپ،کلاسیک،راک،متال،گیتار برقی و ... می باشد.اما حدودا 2 سال زمان نیاز است تا هنرجو بتواند روی گیتار خود و هر یک از سبکهای ذکر شده تسلط کامل پیدا کند.

 

9-ساز گیتار را از کجا بخریم؟

 

در حال حاضر مراکز مختلفی بصورت اینترنتی و یا حضوری این ساز را عرضه می کنند.شما می توانید با مراجعه به سایت دیجی کالا و یا فروشگاههای سطح شهر این ساز را تهیه کنید.البته بهتر است که این کار را زیر نظر یک کارشناس ساز انجام دهید تا بتوانید یک ساز بدون ایراد و خوش صدا تهیه کنید.

 

10-چه متدی برای یادگیری گیتار مناسب است؟

 

معمولا برای یادگیری و  تدریس گیتار  از کتابهای آموزش گیتار و یا جزوات ترکیبی اساتید استفاده می شود که شما پس از ثبت نام در کلاسهای مربوطه می توانید با راهنمایی استاد گیتار، آنها را تهیه کنید.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی گیتار , آموزش موسیقی , تدریس گیتار , کلاس گیتار , استاد گیتار , آموزش گیتار

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com