• خانه
  • بلاگ
  • مکان و شرایط مناسب برای تمرین موسیقی

مکان و شرایط مناسب برای تمرین موسیقی

مکان تمرین موسیقی

 

این سوال ممکن است برای اغلب نوازندگان یا هنرجویان پیش آمده باشد که در چه مکانی و چه شرایطی تمرینات آنها نتایج بهتری خواهد داشت.چون زمانی که ما در حال تمرین یک قطعه هستیم ممکن است بارها نیاز به تکرار آن داشته باشیم تا بتوانیم روی آن تسلط کامل پیدا کنیم،اما شاید این کار برای اطرافیان ما کسل کننده باشد و یا صدای بلند ساز موجب ایجاد مزاحمت برای همسایگان شود.در این مقاله راهکار ساده ای را ارائه می کنیم تا به کمک آن از این مشکل رهایی پیدا کنید.

 

در این شرایط بهترین روش، ایزوله کردن اتاق و جلوگیری از انعکاس زیاد صدا می باشد تا هم خودمان در هنگام تمرین راحت باشیم و هم دیگران.
 
 
برای جلوگیری از ایجاد سر و صدا هنگام کلاسهای  تدریس خصوصی موسیقی ، نواختن ساز  یا تمرین موسیقی باید 2 کار مهم  انجام شود:
 
 

1-ایزوله کردن محل تمرین

2-جلوگیری از انعکاس صوت

 
حال به توضیح مختصری در مورد این دو روش می پردازیم.
 
 
 
مکان مناسب تمرین موسیقی
 
 
ایزوله کردن اتاق به معنای آن است که اجازه خروج صدا از اتاق را ندهیم و یا صدایی که خارج می شود در حد بسیار ضعیف باشد طوری که حالت آزار دهنده نداشته باشد.
 
 
اما جلوگیری از انعکاس صدا بیشتر در استودیوهای ضبط  موسیقی  انجام می شود که به کمک تجهیزات و لوازم عایق صوت قابل انجام است.
 
 
به طور کلی برای ایزوله شدن اتاق یا  کلاس موسیقی  و جلوگیری از انعکاس صدا ساده ترین روش استفاده از شانه تخم مرغ،موکت،پتو،درزگیر درب و سایر لوازم مشابه است.
 
 
برای این کار به تعداد لازم فوم های شانه تخم مرغ را از سوپر مارکتها تهیه کنید و به قسمتهای مختلف اتاق و سقف به صورت پنلهای مربعی بچسبانید.جالب است بدانید که الیاف مقوایی شانه تخم مرغ ،عایق و جاذب صوت هستند و همزمان خاصیت ضد انعکاسی را نیز دارا می باشند.دلیل این امر نیز بخاطر حالت تو در توی شانه تخم مرغ است که بعضی از فرکانسها را حذف و برخی دیگر را منحرف می کند و یکی از بهترین عایقهای جذب صدا می باشد.حتی بسیاری از استودیوهای پیشرفته نیز از همین وسیله ساده استفاده می کنند.
 
 
برای درب اتاق هم می توانید از درزگیر استفاده کنید.
 
 
غیر از شانه تخم مرغ می توانید از پتوهای ضخیم یا موکت برای عایق صوتی کردن اتاق نیز استفاده کنید.به این صورت که آنها را به کمک میخ یا سنجاق بر روی در و دیوار نصب کنید.
 
 
بنابراین به کمک این لوازم ساده می توان از کلاس  آموزش موسیقی  و تمرینات موسیقی حداکثر بهره را برد بدون آنکه مزاحمتی برای دیگران ایجاد شود.
 
 
 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: موسیقی , آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , تدریس خصوصی موسیقی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com