• خانه
  • بلاگ
  • 8 تکنیک کاربردی برای موفقیت در درس ریاضی

8 تکنیک کاربردی برای موفقیت در درس ریاضی

 مطالعه ریاضی

 

درس ریاضی یکی از دروسی است که نیاز به مطالعه با روشهای تخصصی دارد تا بتوان همزمان با ایجاد علاقه، از یادگیری آن نیز لذت برد.در صورتیکه دانش آموزان بتوانند در  کلاس ریاضی  نمرات خوبی کسب کنند به تدریج انگیزه آنها برای یادگیری ریاضیات افزایش پیدا می کند.اما کسب نمرات خوب چه در مدرسه و چه در  ریاضی دانشگاه  مستلزم استفاده از روشهایی است تا در عین ساده بودن ، اثر بخش نیز باشد.

 

روشهای نتیجه بخش برای مطالعه ریاضیات:

 

1-اولین نکته داشتن برنامه درسی است.پس از برگزاری کلاس  دبیر ریاضی  توسط دبیر،سعی کنید یک برنامه ریزی مدون برای یک هفته آینده تنظیم کنید و طبق آن به مطالعه ریاضیات بپردازید.همچنین سعی کنید به برنامه تدوین شده به دقت عمل کنید.

 

2-سعی کنید در کلاسهای  تدریس خصوصی ریاضی  و یا کلاسهای مدرسه و دانشگاه ، از صحبتهای استادتان یک جزوه عالی تهیه کنید.ضمنا در هنگام تدریس معلم از سوال پرسیدن نترسید تا بتوانید اشکالات خود را در کلاس و به کمک او برطرف کنید.

 

3-بعد از مراجعه به منزل و مطالعه جزوه  استاد ریاضی  سعی کنید مثالها را مجددا و بدون توجه به جزوه حل و بررسی کنید تا به خوبی در ذهنتان جا بیفتد.

 

4-پس از تسلط بر مطالب تشریحی کتاب می توانید تست زدن را شروع کنید.برای تست زدن از کتابهای کمک آموزشی معتبر و مطرح استفاده کنید.همچنین جهت نتیجه گیری بهتر در امتحانات نهایی،نمونه سوالات امتحانی سالهای گذشته را تهیه و حل کنید.

 

مطالعه درس ریاضی

 

5-در هنگام حل تستهای  ریاضی  برای خود زمان مشخصی را در نظر بگیرید و به مرور زمان و با افزایش تجربه و سرعت عمل،این زمان را به تدریج کاهش دهید تا بتوانید در حداقل زمان تستها را حل کنید.این کار به شما کمک می کند که در زمان کنکور (با توجه به استرس و شرایط کنکور )از زمان خود استفاده بهینه داشته باشید.

 

6-در هنگام مطالعه دروس و فرمولها، خلاصه نویسی را در نظر داشته باشید.این کار دو مزیت دارد: اول اینکه خود همین نوشتن موجب تاکید بیشتر و یادگیری بهتر می شود و ثانیا باعث می شود تا از زمانتان بصورت بهینه استفاده کنید و در صورت نیاز به مرور مجدد دیگر لازم نباشد کل مطالب را از ابتدا بخوانید ،بلکه با یک نگاه کوتاه در خلاصه نویسی تان می توانید همه مطالب را به یاد بیاورید.

 

7-خودتان رقیب خودتان باشید.به این صورت که با بررسی عملکردتان سعی کنید آن را روز به روز بهبود بخشید و مشکلات احتمالی را به کمک  معلم ریاضی  برطرف کنید.

 

8-هر زمان در قسمتی از درستان به مشکل برخوردید از کلاسهای  تدریس خصوصی  ریاضی استفاده کنید تا از ضعیف شدن پایه درسی تان جلوگیری شود.چون مطالب ریاضیات بصورت پیش نیاز با هم مرتبط هستند و عدم فراگیری در هر قسمت از درس ممکن است منجر به ضعیف شدن پایه درسی و در نتیجه افت نمرات شما بشود.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: ریاضی , تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی , کلاس ریاضی , استاد ریاضی , معلم ریاضی , ریاضی دانشگاه , دبیر ریاضی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com