• خانه
  • بلاگ
  • چند نکته اساسی برای مطالعه بهتر ریاضی و فیزیک

چند نکته اساسی برای مطالعه بهتر ریاضی و فیزیک

 

 مطالعه ریاضی و فیزیک

 

برای آموزش دروس ریاضی و فیزیک که اصطلاحا جز دروس یادگرفتنی هستند نه حفظ کردنی،باید از تکنیکها و تجربیات دانش آموزان موفق و اساتید با تجربه استفاده کنید تا بتوانید راه موفقیت را برای خودتان هموار کنید.ما در این مقاله به برخی از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

 

به طور کلی باید در نظر داشت که اولویت یادگیری مطالب ریاضی و فیزیک توجه به نکات تدریس شده در  کلاس ریاضی  یا  کلاس فیزیک  می باشد.یعنی کاملا به حرفهای استاد توجه کرده و در همان روز نیز مثالهای حل شده در کلاس را مجددا حل کرده و مطالب درس را مطالعه کنید.این کار موجب می شود تا درس کاملا در ذهن شما تثبیت شده و در فرایند یادگیری تسریع داده شود. 

 

نکته بعدی عدم اتکا به فرمولها است.در کلاس  تدریس خصوصی ریاضی  یا  تدریس خصوصی فیزیک  تا جاییکه امکان دارد از حفظ کردن فرمولها اجتناب کنید.فرمولهای این دروس را بصورت عملی و در حل مثالها یاد بگیرید نه اینکه صرفا آنها را حفظ کنید.وقتی با کاربرد عملی فرمولها آشنا شوید و در هنگام حل تمرین از آنها استفاده کنید هیچگاه از ذهنتان فراموش نمی شوند.آنقدر از فرمولها مسئله حل کنید تا ملکه ذهنتان شوند.

 

در موسسه بهار اندیشه کلاسهای  تدریس خصوصی موسیقی  و آموزش موسیقی  نیز برگزار میشود.در صورت نیاز با شماره های 22924816 یا 22924817 تماس حاصل فرمایید.

 

خواندن ریاضی و فیزیک

 

 

حال بصورت خلاصه چند نکته مهم را بیان می کنیم:

 

1-در کلاس درس ، خوب به تدریس  معلم ریاضی  و  معلم فیزیک  توجه کنید و در منزل یکبار دیگر مثالها و تمرینها را مرور و حل کنید بدون آنکه از کتابهای حل المسائل یا شخص دیگری کمک بگیرید.

 

2-از مطالب تدریس شده توسط  دبیر ریاضی  یا  دبیر فیزیک  خلاصه نویسی کرده و در خلاصه تان به نکات مهم و کاربردی اشاره کنید.همین خلاصه نویسی بیانگر آنست که شما درس را خوب یاد گرفته اید و از طرفی خود موجب تکرار و تمرین می شود.

 

3-بعد از مطالعه و خلاصه برداری از مطالب،شروع به حل تست کنید.تستها را از کتابهای معتبر حل کنید و یا از نمونه سوالات سالهای گذشته در کنکور استفاده کنید.در ابتدا به خودتان سخت نگیرید و از تستهای ساده تر شروع کنید و به تدریج به سراغ تستهای مشکلتر بروید.

 

4-در صورتیکه در حل تستها یا سوالات اشکال دارید به کمک  استاد ریاضی  یا  استاد فیزیک  آنها را برطرف کنید تا در ادامه بتوانید سریعتر و بدون اشتباه پیش بروید.

 

5-نکته آخر اینکه هرگز و هرگز دروس ریاضی یا فیزیک را حفظ نکنید.بلکه سعی کنید آنها را بصورت مفهومی و خوب درک کنید.چون در غیر اینصورت با کمی تغییر در صورت سوالات از پس حل آنها بر نمی آیید،بلکه سعی کنید کاربرد فرمولها و مطالب را عمیق یاد بگیرید تا در آزمون نهایی و کنکور به موفقیت برسید.

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی فیزیک , آموزش موسیقی , کلاس ریاضی , کلاس فیزیک , استاد ریاضی , استاد فیزیک , تدریس خصوصی موسیقی , معلم ریاضی , معلم فیزیک , دبیر ریاضی , دبیر فیزیک

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com