راز نوازندگان موفق موسیقی چیست؟

 

 نوازندگی موسیقی

 
 
ممکن است با خود فکر کرده باشید که چگونه یک نوازنده از بین هزاران نفر به موفقیت می رسد و برای رسیدن به این سطح، از چه روشهایی استفاده می کند.ما در این مقاله سعی می کنیم که به پاسخ این سوال بپردازیم.
 
 
 

راز نوازندگان موفق چیست؟

 
 
مهمترین نکته در موفقیت یک نوازنده داشتن "تمرین آگاهانه" (Conscious exercises) است.منظور از این کلمه تمرین کردن با تفکر است،یعنی اینکه ما در حین تمرین به بررسی و رفع مشکلات نوازندگیمان نیز فکر کنیم و صرفا کاری بدون هدف انجام ندهیم.تمرین بی هدف هیچ نتیجه ای نخواهد داشت ، بلکه بهتر است که تمرین را با تمرکز و هدفمند انجام دهیم.
 
 
تمرین آگاهانه در واقع نوعی از تمرین است که شما را به فکر وا می دارد و فعالیتی سودمند و منطبق بر اصول  آموزش موسیقی  است.در این نوع تمرین هنگامی که شما مرتکب اشتباهی می شوید به راحتی از آن گذر نمی کنید بلکه سعی می کنید که منشا و دلیل آن اشتباه در نوازندگی تان را بیابید و آن را برطرف کنید.
 
 
کارشناسان حوزه موسیقی معتقدند که  کلاس موسیقی  در واقع مانند یک آزمایشگاه است.هنرجو باید دائما در حال تجزیه و تحلیل و بررسی روشهای یادگیری و تکنیکهای نوازندگی باشد تا از طریق این آزمون سعی و خطا بتواند به یک روش صحیح برای  تدریس موسیقی  و تمرین برسد.این بررسی باید بصورت جز به جز باشد و نکات مهم را در یک دفتر یادداشت کنید تا پس از بررسی نهایی به بهترین ترکیب و روش برسید.
 
 
 
موزیسین
 
 
 
دکتر اندرس اریکسون معتقد است که تمرین آگاهانه نوعی از تمرین است که موجب شهرت و موفقیت در هر حوزه ای مانند ورزش،موسیقی،تجارت و ... می شود.او طی یک سری آزمایشهای مختلف به این نتیجه رسید که برای دستیابی به تمرین هدفمند و آگاهانه حداقل 10 سال یا 10 هزار ساعت زمان نیاز است تا یک نفر به این سطح از دانش برسد.پس از آن مسیر رسیدن به موفقیت بسیار هموارتر خواهد شد.
 
 

نتیجه نهایی مقاله و در واقع کلید موفقیت در نوازندگی موسیقی را بصورت زیر می توان خلاصه کرد:

 
 
راز موفقیت در زمینه  موسیقی  تعداد ساعات تمرین نیست،بلکه نوع تمرین و هدفمند و آگاهانه بودن تمرین است.حتی اگر روش تمرین شما از نظر دیگران قدیمی است اشکالی ندارد شما با همین روش ادامه دهید و تمریناتتان را قطع نکنید.چون همانطور که توضیح داده شد هر کسی بر مبنای استعداد و توانایی های خود باید به روش منحصر به فرد تمرین کردن برای خودش دست یابد.
 
 
 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: موسیقی , آموزش موسیقی , تدریس موسیقی , کلاس موسیقی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com