• خانه
  • بلاگ
  • نکات مهم در مطالعه تشریحی و تستی دروس مختلف

نکات مهم در مطالعه تشریحی و تستی دروس مختلف

 

مراحل مطالعه

 

اکثر داوطلبان فکر می کنند که حل مسائل بصورت تستی بسیار مهمتر از تشریحی است.در حالیکه این تفکر اشتباه است و شروع تست زدن باید پس از تسلط کامل بر مطالب تحلیلی و تشریحی باشد.در واقع پس از آنکه بر مطالب تشریحی دروس ریاضی ، فیزیک ،شیمی،زیست شناسی، عربی ، زبان  و ... مسلط شدید می توانید تست زنی را آغاز کنید.البته هر چه به آزمون کنکور نزدیکتر می شوید باید زمان را بیشتر بر روی سوالات تستی بگذارید ولی در ماههایی که با آزمون فاصله زیادی دارید بهتر است که به سوالات تشریحی و کار بر روی آنها پرداخته شود.در مجموع بهترین روش، بررسی سوالات تشریحی و تستی به موازات یکدیگر می باشد.

 

نکته دیگر اینکه روی مطالب جدید باید تمرکز بیشتری شود و تمرینهای زیادی از آنها حل شود.در نتیجه بهتر است که در تابستان به مطالعه کتابها پرداخته شود و از پاییز شروع به مرور دروس و حل تستها شود.

 

در هر درسی که احساس ضعف داشتید بهتر است به کمک کلاسهای  تدریس خصوصی ریاضی ، تدریس خصوصی فیزیک ، تدریس خصوصی عربی ، تدریس خصوصی زبان  و ... اشکالات خود را برطرف کنید تا در آزمونها و کنکور بتوانید نتیجه بهتری کسب کنید.

 

در صورتیکه حدود 80% از مطالب تشریحی را مطالعه کرده و اشراف پیدا کردید وقت آن است که به سراغ حل تستها بروید،چون در این صورت به اندازه قابل قبولی بر روی مطالب کتاب مسلط شده اید.

 

 مراحل مطالعه دروس

 

نکته مهم بعدی یادداشت برداری و نکته برداری به هنگام مطالعه کتابها می باشد.بطور کلی در هنگام  تدریس ریاضی ، تدریس فیزیک ، تدریس عربی ، تدریس زبان  و...نت برداری موجب افزایش تمرکز و یادگیری می شود و همین نوشتن به نوعی باعث تکرار مطالب خواهد شد.

 

سعی کنید هنگام مطالعه هر فصل از کتاب، خلاصه ای از آن مبحث را در یک دفتر یادداشت کنید تا در پایان بتوانید یک خلاصه خوب و مفید از فرمولها و مطالب درس داشته باشید.این کار به شما کمک می کند تا از حجم مطالب کاسته شود و از طرف دیگر موجب می شود تا در وقتتان صرفه جویی شود و لازم نباشد کل کتاب را از ابتدا بخوانید.همچنین باعث افزایش دقت،کارایی و آسان شدن مطالعه برای شما می شود و در نتیجه می توانید در آزمونهای مختلف نتایج بهتری را کسب کنید.

 

در مجموع باید به این مسئله توجه کنید که هدف از حل سوالات تستی یادگیری کامل دروس و از طرف دیگر ثبت مطالب در ذهن می باشد.بنابراین پس از پایان مطالعه مباحث تشریحی می توان به حل تست پرداخت تا بتوانیم یک ارزیابی دقیق از آموخته هایمان داشته باشیم تا پس از آن به برطرف کردن اشکالات درسی مان بپردازیم.

 

حل سوالات تستی

 

نکته مهم دیگر این است که باید بلافاصله پس از مطالعه مطالب تشریحی به حل تستها بپردازیم و در هنگام حل تست نیز از سوالات آسان شروع کنیم و مرحله به مرحله به سراغ سوالات سخت تر برویم.ضمن اینکه اگر مبحثی از کتاب، تستهای زیادی دارد آن را تقسیم بندی کنید و در فواصل منظم به حل تستها بپردازید.چون کارهایی از قبیل یکباره حل کردن تستها و یا شروع کردن از سوالات سخت بیشتر باعث دلسردی و از دست دادن روحیه و اعتماد به نفستان خواهد شد.

 

در حل تستها در منزل باید بتوانید حداقل درصد 70% را کسب کنید تا در آزمون کنکور با توجه به شرایط و جو کنکور و استرس بتوانید درصد خوبی را در دروس مختلف کسب کنید.اگر نتیجه آزمونهای منزلتان کمتر از این درصد است باید جدی تر به مطالعه مطالب تشریحی بپردازید و پس از تسلط کافی، مجددا به حل تستها برگردید.

 

صورت سوالات تستی را با دقت و حتی دو مرتبه بخوانید.معمولا طراحان سوال نکاتی را در سوالها قرار می دهند که ممکن است انحرافی باشد و منجر به پاسخ غلط شما بشود.همچنین در ابتدای تست زنی ممکن است سرعت شما پایین باشد،اما جای هیچگونه نگرانی نیست ،چون به مرور زمان و با افزایش توانایی شما در دروس مختلف سرعت عملتان نیز افزایش پیدا می کند.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: ریاضی , عربی , زبان, فیزیک , تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی فیزیک , تدریس خصوصی عربی , تدریس خصوصی زبان , تدریس ریاضی , تدریس فیزیک , تدریس عربی , تدریس زبان

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com