• خانه
  • بلاگ
  • تفاوتها وشباهتهای گیتار الکتریک و گیتار آکوستیک

تفاوتها وشباهتهای گیتار الکتریک و گیتار آکوستیک

 

گیتار الکتریک

 

گیتار الکتریک و گیتار آکوستیک شباهت ها و اجزا مشترک زیادی دارند،اما در عین حال با یکدیگر چه از نظر ساختمان و چه از لحاظ نحوه نواختن تفاوتهایی نیز دارند. آموزش گیتار الکتریک  و  آموزش گیتار  آکوستیک نیز در عمل با یکدیگر فرق دارد و نحوه  تدریس گیتار  و تکنیکهای استفاده شده برای این دو با یکدیگر متفاوت هستند.

 

ما در این مقاله سعی داریم تا شباهت و تفاوت این دو نوع گیتار را بررسی کرده و برایتان شرح دهیم.

 

شباهتها:

 

1-هر دو دارای 6 سیم می باشند که با سرکوک ها تنظیم می شوند.

2-هر دو گیتار دارای فرت هایی روی دسته بلند خود هستند.

3-امروزه انواع پیکاپ دار گیتارآکوستیک نیز ساخته شده(همانند گیتار الکتریک) که با نام گیتار الکترواکوستیک تولید و شناخته می شود.

 

گیتار آکوستیک

 

تفاوتها:

 

1-بدنه گیتار الکتریک باریک،سخت و معمولا از جنس فلز و پلاستیک ساخته می شود، اما بدنه گیتار آکوستیک از جنس چوب ساخته شده و توخالی است که به کمک رزونانس تولید صدا می کند.

2-سیم های گیتار آکوستیک از جنس نایلون یا فلز است،اما در گیتار الکتریک حتما از جنس فلز ساخته می شود و دلیل آن نیز استفاده از پدیده های الکترومغناطیسی می باشد.

3-در گیتار الکتریک صدا به کمک پیک آپ های مغناطیسی تولید  و سپس به وسیله پیچ های تنظیم کنترل می شود.در واقع گیتار الکتریک از طریق اتصال به یک آمپلی فایر و به دلیل بدنه توخالی، باعث تشدید ارتعاشات سیمها شده و تولید صدا می کند، در صورتیکه در گیتار آکوستیک به دلیل نوع ساختارش، صدای سیم ها تنها در بدنه توخالی گیتار تقویت شده و به گوش شنونده می رسد.

 

آموزش موسیقی  و آموزش گیتار در آموزشگاههای موسیقی و 
یا بصورت  تدریس خصوصی گیتار  در ایران انجام میشود و در این زمینه اساتید خوب و  با تجربه ای مشغول به برگزاری  کلاس گیتار  میباشند.
کلاسهای تدریس گیتار معمولا بصورت هفته ای یک یا دو جلسه در منزل هنرجو به شکل تدریس خصوصی و یا در آموزشگاه موسیقی انجام میشود
 و هنرجو بعد از طی یک دوره حدودا 2 ساله میتواند تسلط خوب و قابل قبولی روی نوازندگی این ساز پیدا کند، البته به شرط آنکه  کلاس موسیقی  بصورت مستمر و منظم انجام شده و هنرجو تمرینات خود را با نظم و پشتکار انجام دهد. 
 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی گیتار , آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , تدریس گیتار , کلاس گیتار , آموزش گیتار , آموزش گیتار الکتریک

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com