• خانه
  • بلاگ
  • 10 نکته مهم و کاربردی برای خرید اولین گیتار

10 نکته مهم و کاربردی برای خرید اولین گیتار

 آموزش گیتار
فراگیری و  آموزش گیتار  بسیار جذاب است و می تواند به عنوان یک فعالیت مفید جانبی سالها هنرجویان را سرگرم کند.هنگامی که تصمیم می گیرید که به کلاس گیتار بروید اولین مرحله خرید یک گیتار خوب با قیمت مناسب است.
خرید گیتار کار دقیقی است که معمولا باید به کمک یک متخصص و کارشناس انجام شود تا بتوان گیتار خوبی را چه از لحاظ جنس وکیفیت و چه از لحاظ صدادهی  تهیه کرد.ما در این مقاله پیشنهاداتی را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید به کمک آنها یک گیتار مناسب تهیه کنید.
 
 

1-قبل از خرید تحقیق کنید.

 
برای این کار از دوستان و اساتیدی که در زمینه آموزش گیتار فعالیت دارند سوال کنید.همچنین می توانید با مراجعه به یک آموزشگاه موسیقی معتبر و مشاوره با آنها یک ساز خوب با برند معتبر تهیه کنید.در ایران گیتار با برندهای یاماها c40 و یاماها c70 جز برندهای شناخته شده و مناسب برای شروع هنرجویان مبتدی می باشند.
 
 

2-بودجه خرید خود را مشخص کنید.

 
اگر در ابتدای کار هستید و می خواهید به  کلاس گیتار  بروید ولخرجی نکنید.برای شروع یک ساز با قیمت مناسب تهیه کنید.همچنین می توانید به کمک سایت دیوار یا مراجعه به مغازه ها ، گیتار کارکرده و سالم نیز با قیمتهای پایینتر تهیه کنید.البته بهتر است که با فروشنده به شرط تایید استاد را مطرح کنید تا اگر احیانا ساز مشکلی داشت قابل تعویض باشد.قیمت بالای گیتار نشانه کیفیت بالا نیست و از طرف دیگر گیتارهای با قیمت بسیار پایین نیز جنس و صدای خوبی ندارند.
 
 

3-سبک نوازندگی خود را تعیین کنید.

 
در ابتدای امر باید مشخص کنید که به کدامیک از سبکهای گیتارعلاقمند هستید.گیتار دارای سبکهای کلاسیک،الکتریک،آکوستیک،پاپ و غیره می باشد و برای یادگیری هر یک از این سبکها باید گیتار مناسب آن را تهیه کنید.بهتر است از یک  استاد گیتار در این زمینه کمک بگیرید.
 
 

4-معیارهای خریدتان را مشخص کنید.

 
مهمترین فاکتورها برای خرید گیتار می تواند صدای ساز،زیبایی ظاهری،حس ساز و قیمت آن باشد.هر کدام از این فاکتورها به تنهایی مهم بوده و اولویت بندی آن ممکن است برای هنرجویان متفاوت باشد.
 
 
گیتار
 
 

5-از فروشندگان گیتارمشاوره بگیرید.

 
البته بیشتر فروشندگان از سازهایی که در مغازه موجود دارند تعریف و تمجید میکنند!! اما در بین آنها فروشندگان منصف و صادقی نیز هستند که مشاوره های درست و دقیقی را به خریداران می دهند.قیمت و ساز مد نظرتان را به آنها بگویید تا بتوانند شما را به درستی راهنمایی کنند.
 
 

6-گیتار را در دستتان بگیرید و احساس آن را بررسی کنید.

 
سعی کنید گیتارهای مختلف را برداشته و حس آنها را در حالات مختلف نشسته و ایستاده امتحان کنید.ممکن است که شما هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشید اما به هر حال به کمک یک  معلم گیتار  و یا مقایسه سازها با یکدیگر و احساسی که به شما می دهند می توانید متوجه این مطلب شوید.
 
 

7-کوک و صدای سیمهای گیتار را بررسی کنید.

 
قبل از نواختن گیتار از فروشنده سوال کنید که آیا گیتار کوک استاندارد دارد و یا برای اجرا کوک شده است.این کار به شما اجازه مقایسه یک گیتار با انواع دیگر آن را می دهد.همچنین صدای گیتار را بررسی کنید.درست است که شما مبتدی هستید ولی به هر حال صدای غیر طبیعی(گز) برای گوش شما قابل تشخیص است.در این صورت از فروشنده بخواهید آن را دوباره کوک کند و مجددا امتحان کنید تا در صورت داشتن ایراد، گیتار دیگری را انتخاب کنید.
 
 
کلاس گیتار
 
 

8-کدامیک بهتراست: کلاس خصوصی گیتار و یا آموزشگاه موسیقی؟

 
به طور کلی بهتر است که  تدریس گیتار  بصورت حضوری و در کنار استاد باشد و نه بصورت آنلاین یا غیر حضوری.چون در کلاس  تدربس خصوصی گیتار  استاد می تواند نحوه دست گرفتن ساز،انگشت گذاری،آکورد گیری،نشستن و نواختن گیتار را به درستی آموزش دهد.البته اگر  کلاس خصوص گیتار  خارج از توان مالی تان است می توانید به آموزشگاههای موسیقی مراجعه کنید که هزینه های پایینتری دارند.
 
 

9-گیتار را با ضمانت تهیه کنید.

 
سعی کنید گیتارتان را از یک نمایندگی معتبر بخرید تا کارت گارانتی و ضمانت نامه داشته باشد.در غیر این صورت با فروشنده شرط کنید که در صورت داشتن ایراد و یا عدم تایید استاد ، ساز را تعویض و یا عودت می دهید.همچنین در کنار ساز، لوازم جانبی مانند کیف مناسب،تیونر،یک دست سیم جدید و کتاب و جزوه آموزشی نیز تهیه کنید.
 
 

10-برای خرید از یک کارشناس گیتار کمک بگیرید.

 
در همان مرحله اول که اقدام به خرید ساز می کنید از یک کارشناس ساز کمک بگیرید.چون استاد به راحتی می تواند مسائل مختلف از قبیل صدای ساز،جنس چوب،ترک نداشتن ساز،جنس سیم و سایر نکات را بررسی کند که این کار برای یک هنرجوی مبتدی قابل انجام نیست.کارشناس  گیتار  با نواختن ساز، می تواند صداهای حتی ظریف را تشخیص داده و یک گیتار مناسب را به شما معرفی کند.البته هزینه کارشناسی را نیز مد نظر قرار دهید!

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: گیتار, تدریس خصوصی گیتار , تدریس گیتار , کلاس گیتار , استاد گیتار , معلم گیتار , آموزش گیتار

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com