• خانه
  • بلاگ
  • 10 نکته برای حل بهتر مسائل ریاضی و فیزیک

10 نکته برای حل بهتر مسائل ریاضی و فیزیک

 

آموزش ریاضی

 

دروس ریاضی و فیزیک جز دروس پایه در دبیرستان و دانشگاه است،لذا از اهمیت بالایی برخوردار بوده و یادگیری آن نیز باید با اصول صحیح انجام شود.دانش آموز یا دانشجو برای حل مسائل ریاضی و فیزیک باید نکاتی را در نظر بگیرد تا بتواند در امتحانات پایان ترم یا کنکور نتایج بهتری کسب کند.در این مقاله ما به 10 مورد از مهمترین این نکات اشاره می کنیم.

 

نکات مهم برای حل بهترمسائل ریاضی و فیزیک:

 

1-در ابتدای مطالعه دروس ریاضی و فیزیک مهمترین گام،مطالعه دقیق و مو به موی جزوه و کتاب درسی می باشد.مرجع اصلی سوالات امتحان و کنکور کتاب درسی می باشد.

2-نکته مهم دیگر فهم دقیق صورت مسئله است.بهتر است در کلاس ریاضی  یا  کلاس فیزیک  این تمرین را انجام دهید،یعنی ابتدا بفهمید که صورت مسئله از شما چه می خواهد و سپس اقدام به حل آن کنید.

3-مطابقت دادن سوال با فرمول مربوطه نیز نکته بسیار مهمی است.سعی کنید با مطالعه دقیق صورت سوال(حتی2بار) بهترین و مناسب ترین فرمول را برای حل آن بیابید.

4-یادگیری و فهم دقیق فرمولها بجای حفظ کردن آنها راهکار مهم دیگری است که باید به آن توجه ویژه شود.

5-هنگام  تدریس ریاضی  یا   تدریس فیزیک  توسط دبیر، تمام توجه و تمرکزتان را بر توضیحات معلم گذاشته و به مسئله دیگری فکر نکنید.

 

آموزش فیزیک

 

6-نکات و فرمولهای استخراج شده از درس را در یک دفتر یادداشت کنید تا اولا همیشه همراهتان باشد و ثانیا در هنگام نیاز، دسترسی سریع به کل مطالب داشته باشید.

7-نکته مهم دیگر که نتیجه بسیارخوبی هم دارد،مطالعه دروس ریاضی و فیزیک در منزل و قبل از تدریس دبیر است که این مسئله کمک می کند تا با آمادگی ذهنی بیشتری نسبت به بقیه شاگردان در کلاس حاضر شوید.

8-هنگام حل مسائل به علامات مثبت و منفی،ساده کردنها و سایر ریزه کاریها توجه داشته باشید تا در نهایت منجر به پاسخ غلط نشود.

9- اگر سرعت حل مسئله تان پایین است نیاز به حل تمرین بیشتری دارید.هر چقدر تمرینات مختلف (از آسان به سخت) را بیشتر حل کنید به همان اندازه روی مطالب مسلط تر خواهید شد.

10-هر قسمتی از درس را که خوب یاد نگرفتید،به کمک  تدریس خصوصی ریاضی  یا  تدریس خصوصی فیزیک  اشکالاتتان را برطرف کنید تا در فصلهای بعدی مطالب را بهتر یاد بگیرید.چون معمولا یادگیری دروس ریاضی و فیزیک مستلزم یادگیری پیش نیازهای قبلی می باشد.

 

مقالات مرتبط:

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی فیزیک , کلاس ریاضی , کلاس فیزیک , تدریس ریاضی , تدریس فیزیک

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com