8 تکنیک ساده برای مطالعه درس ریاضی

 

مطالعه ریاضی

 

در این مقاله سعی می کنیم چکیده روشهای مطالعه دانش آموزان برتر کنکور را برای شما بصورت خلاصه بازگو کنیم.این کار کمک می کند تا شما با بهترین روشهای مطالعه درس ریاضی آشنا شوید و بدانید که شاگردان برتر کنکور چگونه به این سطح رسیده اند.می توانید این متدها را به صورت مکمل در کنار روشهایی که خوتان استفاده می کنید به کار ببرید تا نتایج بهتری در امتحانات و کنکور بگیرید.

 

بهترین روشهای مطالعه درس ریاضی:

 

1-سعی کنید در کلاس حضور فعالانه و مثبتی داشته باشید.به عنوان مثال اشکالاتتان را در حین تدریس بپرسید،خلاصه برداری کنید و جزوه بنویسید.ضمن اینکه جزوه را به زبان خودتان و طبق برداشت ذهنی خودتان بنویسید.

 

2-یک برنامه ریزی خوب و منظم برای  کلاس ریاضی  داشته باشید و این برنامه را جایی در جلوی دیدتان نصب کنید و در اجرای آن دقیق و حساس  باشید.

 

3-پس از مراجعه به منزل دوباره در همان روز جزوه و مثالهای  معلم ریاضی  و کتاب را حل کنید.با توجه به اینکه زمان کمی از  تدریس ریاضی  در مدرسه گذشته است مطالب هنوز در ذهنتان باقیست و زودتر درس را یاد می گیرید.

 

4-خودتان را با هیچ کسی در کلاس و مدرسه مقایسه نکنید.فقط سعی کنید که حداکثر تلاشتان را بکنید و حسابی تمرین و مسئله از قسمتهای مختلف درس حل کنید.

 

مطالعه درس ریاضی

 

5-مشکلات احتمال تان را در درس ریاضی به کمک یک مدرس با تجربه و کلاس   تدریس خصوصی ریاضی  حل کنید تا قسمتهای بعدی درس را بهتر متوجه شوید.

 

6-تمرینها و مطالب کتاب(حتی تمرینات ساده) را مو به مو و با دقت مطالعه کنید.معمولا طراحان سوال با کمی تغییر در تمرینها و سوالات کتاب آنها را مجددا در امتحانات مطرح می کنند.ضمنا از سوالات امتحانی ترمهای گذشته غافل نشوید.

 

7-قبل از اینکه به سراغ تست زدن بروید روی مطالب تشریحی کتاب،  تسلط کامل داشته باشید.همچنین بعد از حل تستها و مطالعه جزوه  ریاضی  ،هر آنچه را که از تستها برداشت کردید، در یک دفتر بصورت خلاصه یادداشت کنید تا در هنگام نیاز به مطالعه مجدد ، وقتتان هدر نرود و فقط همین دفترچه را مطالعه کنید.

 

8-هنگام حل تست یکباره به سراغ سوالات سخت نروید ، بلکه این کار را مرحله به مرحله انجام دهید تا اعتماد به نفستان ازبین نرود.هر بار که شروع به تست زنی می کنید زمان کمتری را نسبت به دفعه قبل برای خودتان در نظر بگیرید، با این تمرین ساده سرعت تست زنی تان به مرور بالاتر خواهد رفت.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: ریاضی , تدریس خصوصی ریاضی , کلاس ریاضی , تدریس ریاضی , معلم ریاضی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com