• خانه
  • بلاگ
  • چرا باید برای تمرین یک پیانوی کوک شده و دقیق استفاده کنیم؟

چرا باید برای تمرین یک پیانوی کوک شده و دقیق استفاده کنیم؟

 

پیانو

 

ساختار گوش انسان بسیار پیچیده و در عین حال دقیق است.گوش یک انسان معمولی می تواند فرکانسهای بین 20 تا 20 کیلوهرتز را تشخیص دهد.اما شنوایی نرمال انسان در محدوده40 تا8کیلوهرتز می باشد.پایین تر و یا بالاتر از این محدوده صوتی، ذهن نمی تواند موزیکالیته فرکانس را تشخیص دهد،یعنی نت نواخته شده در بیرون این محدوده قابل شناسایی نیست.

 

وقتی که یک فرکانس خاص از طریق گوش به مغز وارد می شود،ابتدا ذهن شما با سیستم انطباق و مقایسه،متوجه می شود که این فرکانس مربوط به کدام نت است.حال در نظر بگیرید با یک پیانوی ناکوک مشغول  آموزش پیانو  هستید.گوش شما طبق سیستم انطباق و مقایسه، نخست هشدار می دهد که خارج از نت هستید،چون فرکانس جدید با فرکانسهایی که قبلا در ذهن به عنوان ملاک و معیار اصلی ضبط شده، همخوانی ندارد.در اینجا ذهن پیامهایی را میفرستد که نشان می دهد از ورود این فرکانس جدید رضایت ندارد.

 

پیانو آکوستیک

 

حال اگر تمرین یا  تدریس پیانو  با یک پیانوی ناکوک بیشتر از چند روز طول بکشد،گوش شما کم کم به فرکانسهای فالش عادت کرده و آن را به عنوان ملاک  و معیار اصلی معرفی می کند.بنابراین پس از چند روز،به این پیانوی فالش عادت خواهید کرد!! و با آن مشکلی نخواهید داشت.خصوصا این مسئله برای خوانندگان، بسیار مهم و حیاتی است،چون گوشی که فالش می شنود ،فالش هم می خواند.

 

مهم است کسانی که به  کلاس پیانو  می روند پیانوی خود را به کمک یک متخصص کوک پیانو که معمولا بسیار حرفه ای بوده و گوشهای دقیقی نیز دارند کوک کنند.متخصص کوک  پیانو  سالهای زیادی را زحمت می کشد تا بتواند بصورت دقیق،یک پیانو را با سیتمهای متفاوت کوک و هماهنگ کند.

 

بنابراین حتما هر سال 2 بار پیانوی خود را کوک کنید،ضمن اینکه برای تمرین سلفژ و آواز بهتر است از  پیانو دیجیتال  استفاده کنید که همیشه کوک است و نیاز به کوک کردن ندارد.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: پیانو, کلاس پیانو, آموزش پیانو, تدریس پیانو, پیانو دیجیتال

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com