• خانه
  • بلاگ
  • 10 مورد از آداب حضور در یک کنسرت موسیقی(بخش اول)

10 مورد از آداب حضور در یک کنسرت موسیقی(بخش اول)

 

 

کنسرت موسیقی

 

در این مقاله نکاتی را ذکر می کنیم که لازم است در یک کنسرت موسیقی به آن توجه داشته باشید:

 

1-سعی کنید همیشه نیم ساعت قبل از شروع کنسرت در محل حضور داشته باشید و زمان خود را بر اساس شرایط جوی و ترافیک طوری تنظیم کنید که دیر نرسید،چون تاخیر ورود شما به سالن اجرا ،همیشه موجب ایجاد مشکلات برای حضار وبرگزار کنندگان خواهد شد.

 

2-از خوردن و آشامیدن هنگام اجرای کنسرت(خصوصا خوراکی های صدادار) خودداری کنید.

 

3-از آوردن کودکان به سالن خودداری کنید ،به خصوص اگر کنسرت موسیقی در یک سالن بسته اجرا می شود.

 

4-بهتر است لباس هماهنگ با نوع کنسرت بپوشید.مثلا اگر قرار است دریک کنسرت موسیقی سنتی یا کلاسیک شرکت کنید خوب است که لباس رسمی بپوشید.

 

5-در زمان بین موومان ها (بخشهای مختلف یک سمفونی) از تشویق نوازندگان و گروه خودداری کنید.معمولا درموسیقی کلاسیک غربی(البته به جز اپرا) رسم نیست که شنوندگان پس از پایان هر موومان یا در طول زمان اجرا،نوازندگان را تشویق کنند و این کار پس از اتمام کامل اثر انجام می شود.

 

کنسرت موسیقی

 

6-از گرفتن عکس و فیلم در حین اجرا، اکیدا خودداری کنید.

 

7-همیشه سعی کنید طبق شماره صندلی و بلیط، در جای خودتان بنشینید و از هجوم به ردیف و صندلی های جلو، خودداری کنید.

 

8-در تمام دنیا هنگام ورود به سالن کنسرت،ماموران امنیتی شما را بازرسی بدنی می کنند،نباید به خاطر این موضوع ناراحت شوید و سر و صدا ایجاد کنید.

 

9-از رفت و آمدهای غیر ضروری به بیرون سالن، هنگام برگزاری کنسرت خودداری کنید و این کار را به زمان تنفس بین اجراها موکول کنید.

 

10-در کنسرت های پاپ،تا زمانی که خود خواننده از شما درخواست نکرده است با او همخوانی نکنید،افراد دور و بر شما پول بلیط برای شنیدن صدای خواننده محبوبشان را پرداخت کرده اند نه صدای زیبای!! شما.

 

موسسه بهار اندیشه با بیش از 16 سال سابقه درخشان و حدود 200 استاد آقا و خانم در مناطق مختلف، برای کلاس آموزش موسیقی شامل کلیه سازهای سنتی و کلاسیک و آموزش آواز سنتی و پاپ آماده ارایه خدمات به هنرجویان میباشد.

در صورتیکه درزمینه تدریس خصوصی آموزش گیتار،تدریس خصوصی آموزش ویولن،تدریس خصوصی آموزش پیانو،تدریس خصوصی آموزش ارگ،تدریس خصوصی آموزش فلوت،تدریس خصوصی آموزش آکاردئون،تدریس خصوصی آموزش تار،تدریس خصوصی آموزش سه تار،تدریس خصوصی آموزش سنتور،تدریس خصوصی آموزش دف،تدریس خصوصی آموزش تنبک،تدریس خصوصی آموزش نی،تدریس خصوصی آموزش تنبور،تدریس خصوصی آموزش کمانچه،تدریس خصوصی آموزش درامز و سایر سازهای مد نظرتان نیاز به مشاوره رایگان و یا تدریس داشتیدبا موسسه بهار اندیشه تماس بگیرید.

22924816

22924817

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: موسیقی , آموزش موسیقی , آموزش آواز

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com