• خانه
  • بلاگ
  • 10 سوال متداول در زمینه تدریس خصوصی فیزیک و پاسخ آنها

10 سوال متداول در زمینه تدریس خصوصی فیزیک و پاسخ آنها

کلاس فیزیک

 

در زمینه تدریس خصوصی فیزیک ممکن است سوالاتی برای دانش آموزان و دانشجویان پیش بیاید که ما به پاسخ برخی ازمهمترین آنها می پردازیم:

 

1-آیا یادگیری فیزیک ساده است؟

 

به طور کلی یادگیری فیزیک نیاز به علاقه و پشتکار دارد و این مسئله تقریبا برای تمام دروس یکسان است.فیزیک نیز مانند هر درس دیگری باید از ابتدا زیر نظر استاد فیزیک   تعلیم دیده شود تا بتوان با تکنیک و روش درست آموزش را آغاز کرد  .

 

2-گام اول برای شروع آموزش فیزیک چیست؟

 

 اولین نکته برای یادگیری درس فیزیک، تسلط کامل بر تمام مطالب کتاب و گوش دادن و تمرکز داشتن در حین  تدریس فیزیک  توسط معلم است.به این صورت شما نیمی از راه را رفته اید و در مرحله بعدی مطالعه فیزیک، بلافاصله پس از مراجعه به منزل است.چون تدریس معلم تازه انجام شده، بخش زیادی از مطالب در ذهنتان است و با یک مرور مجدد،می توانید آنها را در ذهنتان تثبیت کنید.

 

3-برای آموزش فیزیک از چه روشی استفاده می شود؟

 

در ابتدای آموزش، استاد مطالب کلی هر مبحث درسی را برای شما توضیح می دهد.سپس از مطالب تدریس شده شروع به حل تمرین می کند.حل تمرین فیزیک مهمترین قسمت آموزش است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید تا درس بصورت کامل برایتان جا بیفتد.

 

کلاس درس فیزیک

 

4-چه سنی برای شروع یادگیری فیزیک مناسب است؟

 

یادگیری فیزیک  را می توان از سن حدود 5 یا 6 سالگی با تمرینات ساده و ابتدایی درس علوم آغاز کرد.بهتر است در ابتدای آموزش، برای علاقمند کردن و لذت بردن دانش آموزان از درس فیزیک(علوم ابتدایی)، با تمرینهای بسیار ساده و شکلهای جذاب و رنگی، برای یاد دادن مهارتهای علوم استفاده کرد.

 

5-برای آموزش فیزیک از چه کتابهایی استفاده می شود؟

 

کتابهای مفیدی برای آموزش فیزیک وجود دارند که برای مقاطع مختلف متفاوت است.با مراجعه به کتاب فروشی های معتبر و پرسیدن از آنها، می توانید بررسی اجمالی روی کتابهای هر مقطع داشته باشید و سپس با کمک و مشاوره  مدرس فیزیک  مربوطه، بهترین کتابهای مرتبط را خریداری کنید.

 

6-روزانه چند ساعت زمان برای تمرین فیزیک نیازاست؟

 

تمرین فیزیک در منزل بلافاصله پس از تدریس  دبیر فیزیک  در همان روز، بسیار مفید و موثر است. نظم و انضباط در تمرین،باعث پیشرفت فیزیک دانش آموزان خواهد شد.روزانه حدود 1 تا 2 ساعت زمان، برای تمرین فیزیک مناسب است که البته با توجه به اهداف، سن و شرایط دانش آموزان متفاوت است.مفید بودن زمان تمرین و همچنین تمرکز کامل داشتن حین حل تمرینات، از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

7-شرایط و لوازم مورد نیازبرای آموزش فیزیک چیست؟

 

 اولین نکته ای که در این زمینه باید ذکر شود علاقه داشتن به فیزیک است.یک  معلم فیزیک  حرفه ای باید شرایطی را در کلاس فراهم کند تا شوق و ذوق حل مسائل فیزیک در دانش آموزان بالا برود.البته لازمه این امر آن است که خود معلم نیز به این درس علاقه داشته باشد تا انرژی و شوق او به دانش آموزان نیز منتقل شود.پس از علاقه و تمرین، در مراحل بعدی خرید کتابهای مفید کمک درسی،تهیه لوازم مورد نیاز برای درس فیزیک و آزمایشگاه آن و همچنین استفاده از کلاسهای  تدریس خصوصی فیزیک  می تواند نتیجه بخش باشد.

 

کلاس ریاضی

 

8-کتابهای فیزیک را چگونه و از کجا تهیه کنیم؟

 

سعی کنید در وهله اول با راهنمایی و هماهنگی استاد فیزیک اقدام به تهیه کتاب کنید.مهمترین مراکز فروش کتابهای درسی و کمک درسی  فیزیک  ،در میدان انقلاب مستقر می باشند که تنوع و کتب مختلفی در آنجا وجود دارند.کتاب های کمک درسی خوب را معمولا خود فروشنده ها نیز تبلیغ می کنند،البته ذکر این نکته ضروری است که در خرید کتاب افراط نکنید،ابتدا اجازه دهید دانش آموز یک کتاب را با دقت و عمیق مطالعه کند و سپس به سراغ خرید کتاب بعدی بروید .

 

9-بهترین زمان مطالعه درس فیزیک چه ساعتی است؟

 

 متخصصان آموزشی توصیه می کنند که فیزیک را در زمانهایی که مغز کمتر خسته است مطالعه کنید.بنابراین ساعات ابتدایی صبح بین 7 تا 11 و در هنگام عصر(پس ازیک استراحت کوتاه) بین ساعات 4 تا 8 بهترین ساعات مطالعه درس فیزیک می باشد.همچنین بهتر است که مدارس نیز کلاسهای فیزیک را در ساعات ابتدایی صبح و زنگ اول برگزار کنند.

 

10-کلاس فیزیک  هفته ای چند جلسه و زمان آن چقدر است؟

 

کلاس های فیزیک معمولا بصورت هفته ای 2 تا 3جلسه در مدارس برگزار می شود و زمان هر جلسه نیز 90 دقیقه می باشد. این شرایط قابل تغییر است و دانش آموزان مدارس مختلف مانند دولتی یا غیر انتفاعی شرایط مختلفی را تجربه می کنند.در برخی از مدارس کلاسهای فوق العاده نیز تشکیل می شود که این کلاسها خصوصا برای دانش آموزان ضعیف می تواند بسیار مفید واقع شود.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: فیزیک , تدریس خصوصی فیزیک , کلاس فیزیک , استاد فیزیک , تدریس فیزیک , معلم فیزیک , مدرس فیزیک , دبیر فیزیک

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com