• خانه
  • بلاگ
  • بهترین ساعت مطالعه دانش آموزان صبح است یا شب؟

بهترین ساعت مطالعه دانش آموزان صبح است یا شب؟

 

ساعت مطالعه

 

در پاسخ به این سوال ابتدا باید یک نکته کلی را ذکر کنیم که ساعت و زمان مطالعه یک امر کاملا شخصی است و از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است.

 

بعضی از دانش آموزان وقتی از مدرسه به منزل می آیند، آن قدر سر حال هستند که می توانند کارهای مربوط به فردا را همان موقع انجام دهند، ولی برخی دیگر نیاز به استراحت دارند تا انرژی از دست رفته شان دوباره برگردد.

 

بعضی از دانش آموزان صبح زود، گیرایی بیشتری دارند و بهتر می توانند دروس را بخوانند و بعضی ها آخر شب که خانه ساکت و آرام است تمرکز بیشتری دارند.گروهی که با مطالعه در هنگام صبح موافقند عقیده دارند که مغز درابتدای صبح سرحال تر و آماده تر است و با مغز خسته نمی توان چیزی یاد گرفت.در طرف دیگر کسانی که اعتقاد به مطالعه در هنگام شب دارند، استدلال می کنند که چون خواننده بعد از مطالعه می خوابد، در نتیجه مغز زمان بیشتری برای پردازش و ثبت اطلاعات دارد، بنابراین مطالب زمان بیشتری در حافظه می ماند.

 

با بیان توضیحات بالا به این نتیجه می رسیم که هیچ زمان دقیق و یکسانی را نمی توان برای مطالعه تعیین کرد و بستگی به آمادگی جسمی و روحی هر شخص دارد.در واقع خود ما باید یک تعریف درست از زمانهایی که انرژی بیشتری برای درس خواندن داریم پیدا کنیم و نمی توان یک نسخه واحد برای تمام دانش آموزان پیچید.

 

 

زمان مطالعه

 

کارهایی که هنگام مطالعه نباید انجام دهیم:

 

1-بلند خوانی

2-مطالعه کردن و راه رفتن همزمان

3-مطالعه پس از صرف غذا

4-وسواس و زیادخوانی

5-مطالعه بی وقفه و بدون استراحت

6-مطالعه در جای شلوغ

 

اما کارشناسان آموزشی پس از بررسی های فراوان روی ساعات بدن و قدرت یادگیری مغزدر افراد مختلف ، به این نتیجه رسیده اند که مغز در ابتدای صبح آمادگی بیشتری برای یادگیری دروس حل کردنی مانند  تدریس خصوصی ریاضی ، تدریس خصوصی فیزیک ، تدریس خصوصی شیمی   دارد.

از طرف دیگر در هنگام عصر می توان برای یادگیری دروس حفظ کردنی مانند تدریس خصوصی زیست ،  تدریس خصوصی عربی ، تدریس خصوصی زبان  و تدریس خصوصی ادبیات  استفاده کرد.

اما در مجموع باید به این نکته اشاره کنیم که در حال انجام هر کاری که هستید سعی کنید یک دریچه باریک برای مطالعه پیدا کنید.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی فیزیک , تدریس خصوصی شیمی , تدریس خصوصی عربی , تدریس خصوصی زبان , تدریس خصوصی زیست , تدریس خصوصی ادبیات

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com