بهترین روش خواندن درس عربی

 

روش مطالعه عربی

 

در مورد درس عربی باید گفت که اکثر دانش آموزان از این درس فراری هستند و رابطه خوبی با درس عربی ندارند.آنها اعتقاد دارند که کسب درصد بالا در این درس غیر ممکن است.اما نکته دقیقا همینجاست که از این فرصت می توانید به نفع خودتان استفاده کنید و با کسب درصد خوب در این درس رتبه خود را در کنکور بالا بکشید.همچنین می توانید از کلاسهای  تدریس خصوصی عربی  برای بالا بردن سطح درسی تان نیز استفاده کنید.

 

حال به بررسي بهترین روش مطالعه درس عربی میپردازیم.

 

بهتر است برای مطالعه این درس از سیستم "تفکیک" استفاده کنید.یعنی ترجمه،قواعد و تعریب را بصورت جداگانه مطالعه کنید.بنابراین لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

 

1-گام اول حفظ کردن لغات است.تمام لغات موجود در گوشه و کنار کتاب و حتی پاورقی ها را حفظ کنید تا با دایره لغت قوی بتوانید وارد مرحله بعد شوید.

2-در این مرحله سعی کنید روی ترجمه متون مسلط شوید،ترجمه بخش بسیار مهمی برای یادگیری درس های  کلاس عربی  میباشد و کمک می کند تا هم در دروس  و هم در حل تستها وتمرینات نتیجه خوبی بگیرید.

3-پس از تسلط بر ترجمه به سراغ قواعد بروید و سعی کنید قواعدی را که  معلم عربی  توضیح می دهد بصورت عمیق یاد بگیرید تا در تست زنی بتوانید موفق تر ظاهر شوید.

 

 مطالعه درس عربی

 

در مطالعه درس عربی با2دسته دانش آموز مواجه هستیم.دانش آموزانی که در عربی قوی هستند و دانش آموزانی که در این درس ضعیف هستند.حال راهکارهایی را برای هر دو گروه ارائه می کنیم:

 

افرادی که در عربی ضعیف هستند و اصولا با مطالعه مطالب کتاب عربی مشکل دارند، بهتر است که مستقیم به سراغ تست زنی بروند و تستهای کنکور را چندین بار مطالعه کنند و از روی تستها نکاتی را که به نظرشان می رسد در گوشه کتاب برای خودشان یادداشت کنند تا بعدا بتوانند مجددا آنها را بررسی کرده و به کمک  دبیر عربی  اشکالاتشان را برطرف کنند.

 

و اما کسانی که در عربی قوی هستند و پایه درسی خوبی دارند بهتر است آن را در تابستان تمام کرده و در طول سال فقط به مرور و تست زنی و همچنین بررسی سوالات کنکور بپردازند.

  

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی عربی , کلاس عربی , معلم عربی , دبیر عربی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com