مدت زمان یادگیری پیانو چقدر است؟

آموزش پیانو

 

هنرجویان  آموزش پیانو  دائما درگیر این پرسش هستند که یادگیری پیانو چه مدت طول می کشد و من کی به نتیجه میرسم؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم باید هدف و عوامل تاثیر گذار در یادگیری پیانو را بررسی کنیم.

 

اولین نکته مشخص کردن هدف هنرجو از یادگیری  پیانو  است که باعث می شود زمانهای مختلفی را  برای آن پیش بینی کرد.به عنوان مثال اگر یادگیری پیانو در حد درآوردن صدای ساز و نواختن چند قطعه  باشد حدود2سال زمان می برد،اما در صورتیکه قصد یادگیری پیانو بصورت حرفه ای را داشته باشید این زمان ممکن است در حدود 4تا5 سال طول بکشد.

 

نکته بعدی استعداد موسیقی و علاقه هنرجو می باشد.هنرجویانی که مستعدتر و علاقه مندتر باشند در  کلاس پیانو   پیشرفت سریعتری خواهند داشت.البته هنرجویان دیگر نیز می توانند با پشتکار و تمرین زیاد، این کمبود را جبران کنند و حتی گوی سبقت را از هنرجویان با ژنتیک قوی موسیقی بربایند.

 

تدریس پیانو

 

از دیگر روشهای افزایش سرعت یادگیری پیانو گوش دادن به قطعات کلاسیک و ایرانی نوازندگان مطرح و دیدن ویديو نوازندگی آنها و همچنین توجه به ریتم،وزن و سلفژ می باشد.شنیدن قطعات  و دیدن اجراها باعث می شود تا هنرجویان از موسیقی، درک بهتری داشته و همچنین گوش موسیقیایی خود را تقویت کنند.

 

نکته مهم بعدی تمرین منظم و روزانه است.هنرجویانی که طبق یک برنامه ریزی منظم هر روز زمانی را به تمرین پیانو اختصاص می دهند قطعا مدت زمان کمتری طول می کشد تا روی ساز خود مسلط شوند و قطعات مختلف را بنوازند.تمرین درست و اصولی تاثیر مستقیمی در حرکت رو به جلوی هنرجویان دارد و اساتید بزرگ موسیقی پایه اصلی پیشرفت در  آموزش موسیقی  را تمرین می دانند.

 

کلاس پیانو

 

و نکته آخر در مورد یادگیری پیانو انتخاب استاد خوب است.منظور از استاد خوب صرفا مسأله  تدریس پیانو   نیست ، بلکه استاد خوب باید در کنارآموزش حرفه ای، از اخلاق و رفتار خوبی نیز برخوردار باشد تا بتواند هنرجو را جذب موسیقی کند.خصوصا در مورد  آموزش موسیقی کودکان  این نکته بسیار حائز اهمیت است،چون در غیر این صورت ممکن است باعث دلزدگی هنرجو از کلاس موسیقی بشود.

 

درجمع بندی پایانی باید اشاره کنیم که یادگیری پیانو و اصولا هر سازی در سطح حرفه ای، نیاز به تمرین و پشتکار فراوان دارد و نمی توان زمان دقیق و مشخصی را برای فراگیری آن تعیین کرد.هنرجویان نیز باید در هنگام آموزش ،این ذهنیت را از خود دور کرده و عجله ای برای یادگیری نداشته باشند و فقط روی آموزش و تمرین تمرکز کنند، تا  استاد پیانو  بتواند با یک زمان بندی و برنامه ریزی دقیق و درست، تمام مطالب مورد نیاز را به هنرجویان آموزش دهد.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: پیانو, آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , آموزش موسیقی کودکان , استاد پیانو, کلاس پیانو, آموزش پیانو, تدریس پیانو

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com