• خانه
  • بلاگ
  • آیا شب امتحان زمان مناسبی برای یادگیری دروس است؟

آیا شب امتحان زمان مناسبی برای یادگیری دروس است؟

 

 مطالعه دروس مدرسه

 

باید به دانش آموزان و دانشجویان آموخت که شبهای امتحان زمان مناسبی برای یادگیری دروس نیست.این مطلب خصوصا برای دروسی که نیاز به حل تمرین و یادگیری عمیق دارند بیشتر صدق می کند.به عنوان مثال  تدریس خصوصی ریاضی ، تدریس خصوصی فیزیک ، تدریس خصوصی شیمی  و  تدریس خصوصی زیست  بهتر است که در طول ترم انجام شود و موکول به شبهای امتحان نشود.

 

بهترین روش در شبهای امتحان مرور درسهای آموخته شده و حل تمرینات بیشتر برای تسلط بر مباحث می باشد.مطالعه مطلب جدید در شبهای امتحان بیشتر موجب ایجاد استرس و دلهره برای دانش آموزان و دانشجویان می شود و حتی ممکن است باعث فراموشی مطالبی که از قبل آموخته اند ، نیز بشود.

 

بهترین روش برای ماندگار کردن مطالب درسی در حافظه و افزایش یادگیری،نکته برداری از مفاهیم کتاب در زمان مطالعه و همچنین مرور دروس آموخته شده قبل از خواب است.

 

یادگیری و مطالعه دروس

 

البته در مورد برخی از دروس مانند  تدریس خصوصی عربی  ،  تدریس خصوصی زبان و تدریس خصوصی ادبیات ،به دلیل ساده تر بودن نسبت به دروس تخصصی، می توان در شبهای امتحان نیز مطالعه کرد،اما در مجموع این روش مناسب نیست و یادگیری مطالب در طول ترم و استفاده از کلاسهای تقویتی و کتابهای کمک درسی در طول سال بهتر است و از موکول کردن مطالب به شبهای امتحان جدا خودداری شود.

 

دانش آموزان باید سعی کنند در کلاسهای مختلف ازجمله  کلاس ریاضی ، کلاس فیزیک ، کلاس شیمی ، کلاس زیست ، کلاس عربی ، کلاس ادبیات  و کلاس زبان  غیبت نداشته باشند تا از مطالب معلم به نحو کامل استفاده کنند، ضمن اینکه از چند روز ماقبل امتحان،کتاب درسی خود را به چند بخش تقسیم کنند و هر روز قسمتی از آن را مطالعه کرده و آموخته های خود را در یک دفترچه کوچک یادداشت کنند تا در فرصتهای بعدی بتوانند آنها را مجددا مرور کنند.

 

و نکته آخر اینکه عدم موفقیت در یک امتحان به معنی شکست در تمام امتحانات نیست و دانش آموزان باید بلافاصله پس از هر آزمون به آزمون بعدی فکر کنند و امتحان قبلی و نتیجه آن را فراموش کنند تا بتوانند با انگیزه بیشتری در سایر امتحانات شرکت کرده و نتایج بهتری بگیرند.

 

مقالات مرتبط:

بهترین روش خواندن درس ریاضی

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی فیزیک , تدریس خصوصی شیمی , تدریس خصوصی عربی , تدریس خصوصی زبان , تدریس خصوصی زیست , کلاس ریاضی , کلاس فیزیک , کلاس شیمی , کلاس زیست , کلاس عربی , کلاس زبان , کلاس ادبیات , تدریس خصوصی ادبیات

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com