مدت زمان یادگیری دف چقدر است؟

 

 آموزش دف

 

هنرجویان  آموزش دف  دائما ممکن است این پرسش را مطرح کنند که یادگیری دف چه مدت زمان می برد؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم باید اهداف آموزش دف و عوامل تاثیرگذار در یادگیری دف را بررسی کنیم.

 

اولین نکته مشخص کردن هدف هنرجوی موسیقی از یادگیری  دف  است که باعث می شود زمانهای متفاوتی را  برای آن در نظر گرفت.به عنوان مثال اگر یادگیری دف در حد درآوردن صدای دف و نواختن تعدادی ریتم باشد حدود 1 تا2سال زمان می برد،اما در صورتیکه قصد تسلط کامل بر ساز،یادگیری تکنیکهای مختلف نوازندگی دف،همراهی با سازهای دیگر و گروه نوازی را داشته باشید این زمان ممکن است در حدود3تا4 سال طول بکشد.

 

نکته بعدی استعداد و میزان علاقه هنرجویان به دف می باشد.هنرجویانی که در خانواده های موزیسین بزرگ می شوند و همیشه صدای موسیقی در گوششان است، احتمالا در  کلاس دف  پیشرفت سریعتری خواهند داشت.البته هنرجویان دیگری که علاقمند هستند، می توانند با پشتکار و تمرین منظم، این کمبود را جبران کرده و حتی گوی سبقت را از هنرجویان با ژنتیک موسیقی بربایند.

 

آموزش ساز دف

 

از دیگر روشهای افزایش سرعت یادگیری دف، گوش دادن به قطعات مختلف سنتی و همچنین شنیدن نوازندگی اساتید مطرح دف است تا هنرجویان بتوانند گوش موسیقیایی خود را تقویت کنند.

 

نکته مهم بعدی تمرین مستمر و روزانه است.هنرجویانی که طبق یک برنامه ریزی منظم، هر روز ساعتی را به تمرین اختصاص می دهند قطعا مدت زمان کمتری طول می کشد تا روی دف خود مسلط شوند.تمرین درست و منظم تاثیر بسیاری در پیشرفت هنرجو دارد و اساتید دف نیز دقیقا همین توصیه را به هنرجویان می کنند و پایه اصلی پیشرفت در  آموزش موسیقی  را تمرین مداوم می دانند.

 

آموزش دف

 

و نکته آخر در مورد یادگیری دف، انتخاب استاد خوب است.منظور از استاد خوب صرفا  تدریس دف  نیست ، بلکه استاد خوب باید در کنار نحوه آموزش صحیح ، از اخلاق و رفتار خوبی نیز برخوردار باشد تا بتواند هنرجو را جذب موسیقی کند.خصوصا در مورد  آموزش موسیقی کودکان  این نکته بسیار حائز اهمیت است،چون در غیر این صورت ممکن است باعث دلزدگی هنرجو از کلاس موسیقی  شود.

 

در جمع بندی پایانی باید اشاره کنیم که یادگیری هر سازی در سطح حرفه ای، نیاز به تمرین و پشتکار فراوان دارد و نمی توان زمان دقیق و مشخصی را برای آن تعیین کرد.هنرجویان نیز باید در هنگام آموزش این ذهنیت را از خود دور کرده و تمرکزشان بیشتر بر یادگیری صحیح باشد و نه سرعت، تا  استاد دف  بتواند با یک برنامه ریزی اصولی، تمام مطالب مورد نیاز را به هنرجویان آموزش بدهد.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: دف , آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , آموزش موسیقی کودکان , استاد دف , کلاس دف , تدریس دف , آموزش دف

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com