مدت زمان یادگیری سنتور چقدر است؟

آموزش سنتور

 

هنرجویان  آموزش سنتور  ممکن است این پرسش را مطرح کنند که یادگیری سنتور چه مدت زمان می برد؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم باید هدف از آموزش سنتور و عوامل موثر در یادگیری ساز سنتور را بررسی کنیم.

 

اولین نکته مشخص کردن سطح انتظار هنرجوی موسیقی از یادگیری  سنتور  است که باعث می شود زمانهای متفاوتی را  برای آن در نظر گرفت.به عنوان مثال اگر توقع یادگیری سنتور در حد درآوردن صدای ساز و نواختن تعدادی قطعه را داشته باشید حدود 1 تا2سال زمان می برد،اما در صورتیکه قصد تسلط کامل بر ساز،یادگیری تکنیکهای مختلف نوازندگی سنتور،همراهی با سازهای دیگر و همراهی باگروه را داشته باشید این زمان ممکن است در حدود4تا5 سال طول بکشد.

 

نکته بعدی استعداد و میزان علاقه هنرجویان به سنتور است.هنرجویانی که در خانواده های اهل موسیقی بزرگ می شوند و همیشه صدای ساز در گوششان است، احتمالا در  کلاس سنتور  پیشرفت سریعتری خواهند داشت.البته هنرجویان دیگر که علاقمند هستند، می توانند با پشتکار و تمرین مداوم، این کمبود را جبران کرده و حتی گوی سبقت را از هنرجویان با استعداد موسیقی بربایند.

 

آموزش ساز سنتور

 

از دیگر روشهای افزایش سرعت یادگیری ساز سنتور، گوش دادن به قطعات مختلف سنتی و همچنین شنیدن نوازندگی اساتید مطرح سنتور است تا هنرجویان بتوانند گوش موسیقیایی خود را تقویت کنند.

 

نکته مهم بعدی تمرین مداوم و روزانه است.هنرجویانی که طبق یک برنامه ریزی منظم، هر روز ساعتی را به تمرین سنتور اختصاص می دهند قطعا مدت زمان کمتری طول می کشد تا روی ساز خود مسلط شوند.تمرین صحیح و منظم تاثیر بسیاری در پیشرفت هنرجویان دارد و اساتید سنتور نیز دقیقا همین توصیه را به هنرجویان می کنند و پایه اصلی پیشرفت در  آموزش موسیقی  را تمرین مستمر می دانند.

 

آموزش سنتور

 

و نکته آخر در مورد یادگیری سنتور، انتخاب استاد خوب است.منظور از استاد خوب صرفا  تدریس سنتور  نیست ، بلکه استاد خوب باید در کنار نحوه آموزش حرفه ای ، از اخلاق خوبی نیز برخوردار باشد تا بتواند هنرجو را جذب سنتور کند.خصوصا در مورد  آموزش موسیقی کودکان  این نکته بسیار حائز اهمیت است،چون در غیر این صورت ممکن است باعث دلزدگی هنرجو از کلاس موسیقی  بشود.

 

در جمع بندی پایانی باید اشاره کنیم که یادگیری هر سازی در سطح عالی، نیاز به تمرین و پشتکار فراوان دارد و نمی توان زمان دقیقی را برای آن تعیین کرد.هنرجویان نیز باید در هنگام آموزش این ذهنیت را از خود دور کرده و تمرکزشان بیشتر بر یادگیری درست باشد و نه سرعت، تا  استاد سنتور  بتواند با یک برنامه ریزی منظم، تمام مطالب مورد نیاز را به هنرجویان آموزش بدهد.

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: سنتور , آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , آموزش موسیقی کودکان , استاد سنتور , کلاس سنتور , تدریس سنتور , آموزش سنتور

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com